هر آن چیزی که قبل از دیتیلینگ خودرو لوکس خود باید در نظر بگیرید


دیتیلینگ خودرو یکی از خدمات بسیار مهمی است که به ویژه استفاده از آن برای خودروهای لوکس از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کسانی که به اتومبیل خود اهمیت می‌دهند، انجام دیتیلینگ خودرو یکی از کارهایی است که کارشناسان توصیه...

دیتیلینگ خودرو یکی از خدمات بسیار مهمی است که به ویژه استفاده از آن برای خودروهای لوکس از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کسانی که به اتومبیل خود اهمیت می‌دهند، انجام دیتیلینگ خودرو یکی از کارهایی است که کارشناسان توصیه می‌کنند. با ما همراه باشید تا با خدمات دیتلینگ، کاربرد آن و نکات مهم مربوط به آن آشنا شوید.

هر آن چیزی که قبل از دیتیلینگ خودرو لوکس خود باید در نظر بگیرید

دیتلینگ خودرو چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟

اگر بخواهیم دیتیلنگ را در یک جمله تعریف کنیم باید گفت که به نوسازی ظاهری و بطنی خودرو دیتلینگ می‌گویند. به این معنا که با دریافت خدمات دیتلینگ، ماشین شما همانند روز اول می‌درخشد. مواردی مانند خط و خش های کوچک روی بدنه خودرو، کدر شدن و یا آفتاب سوختگی رنگ، گرد و غبار داخل درزها و زاویه‌ها و ... همگی با دیتیلینگ قابل رفع هستند. دیتیلینگ برگفته از کلمه انگلیسی "detail" به معنای جزئیات است، بنابراین می‌توان گفت که خدمات دیتیلینگ نیز به جزئی‌ترین مشکلات خودرو می‌پردازد آن‌ها را برطرف می‌کند.

مراحل دیتلینگ خودرو چیست؟

برای این که مراحل دیتلینگ خودرو مشخص شود؛ ابتدا باید به صورت دقیق و موشکافانه مشخص شود که کدام بخش‌های خودرو به اصلاح احتیاج دارند. همه موارد در نظر گرفته شده و طبق اولویت‌بندی به آنها رسیدگی می‌شود.

شستشوی چرخ و گلگیر

معمولا کثیف ترین و آلوده ترین بخش خودرو، چرخ و گلگیر آن است. شستشوی این بخش به گونه‌ای است که حتی بخش‌های داخلی چرخ‌ها و گلگیر نیز شسته و تمیز می شوند. در این بخش اگر چرخ‌ها یا رینگ مشکلی داشته باشد برطرف می‌شود.

شستشوی بدنه

بعد از این که شستشوی چرخ‌ها تمام شد نوبت به بدنه خودرو می‌رسد، معمولا این بخش از خودرو در معرض بیشترین آسیب ها از جمله خط و خش، کدری رنگ، آفتاب سوختگی، پریدگی رنگ ها و ... قرار می‌گیرد. معمولا این نوع شستشوی خودرو با مواد نانو انجام می گیرد و بدنه خودرو عاری از هرگونه آلودگی می‌شود. معمولا با کمک ابزارهایی مثل برس‌های خاص همه درزها و نقاط دور از دسترس نیز تمیز می‌شوند.

در این بخش اگر بخش هایی از خودرو نیاز به تعمیرات صافکاری، نقاشی خودرو و ... داشته باشد این کار انجام می‌گیرد.

پولیش کردن خودرو

بعد از شستشو و تمیز کاری معمولا نوبت به پولیش کاری خودرو می رسد. پولیش باعث جلا یافتن رنگ بدنه خودرو می شود و خط و خش های ریز را برطرف می کند. به این ترتیب رنگ بدنه خودرو کیفیتی دوباره پیدا می‌کند. معمولا پولیش کاری خودرو شامل چندین بخش می شود و در چند مرحله برای احیاء و نوسازی بدنه خودرو باید از مواد مختلف زبر و نرم استفاده شود. معمولا این بخش، برترین و حساس ترین بخش دیتیلینگ محسوب می شود. برای از بین بردن خطوط دایره ای شکل رایج روی بدنه خودرو یا آثار ناشی از اکسیداسیون و نقص های سطحی از دستگاه های خاصی، با دقت و تمرکز بالا استفاده می شود تا کیفیت رنگ بدنه به بالاترین درجه برسد.

بعد از این مرحله بهتر است که به فکر محافظی برای رنگ سطح بدنه خودرو باشید. عموما برای محافظت از کیفیت رنگ بدنه خودرو و همچنین جلوگیری از آسیب‌هایی مثل آفتاب سوختگی، ایجاد شدن خط و خش های ریز، آسیب‌های رنگی ناشی از فضله پرندگان و آلودگی دوده و ... می‌توانید از خدمات کاور بدنه خودرو در این بخش از کار استفاده کنید. این عاقلانه‌ترین انتخاب برای محافظت از رنگ فابریک بدنه خودرو است. به ویژه در مورد خودروهای لوکس که کوچکترین آسیب های رنگی، خسارت‌های بسیاری به همراه دارد، استفاده از این خدمت نوین می‌تواند تضمینی برای جلوگیری از آسیب دیدگی‌های رنگ بدنه باشد.

هر آن چیزی که قبل از دیتیلینگ خودرو لوکس خود باید در نظر بگیرید

ترمیم بخش‌های داخلی

اکثر خودروهای لوکس از تودوزی چرم و یا روکش‌های صندلی، فرمان، تودری‌ها و ... بهره‌مند هستند. در صورتی که این بخش ها از خودرو دچار آسیب های جزئی، ساییدگی و پارگی باشند، ترمیم چرم خودرو می‌تواند آنها را برطرف سازد، البته به شرطی که کار توسط متخصص با تجربه و ماهر انجام گیرد. به این ترتیب کابین خودرو دوباره مانند روز اول نو و تمیز می‌شود. واکس زدن جلو داشبورد، تمیز کردن گوشه و زوایای درب‌های و ... همگی در این بخش انجام می‌گیرند.

دیتیلینگ موتور خودرو

گاهی می توانید در کنار دیتیلینگ ظاهر خودرو، از دیتیلینگ موتور خودرو هم استفاده کنید و از نظر فنی همه قطعات خودرو را بازبینی کرده و در صورت نیاز تعمیرات را انجام دهید.

انجام خدمات دیتیلینگ خودرو

باید توجه داشته باشید که دیتیلینگ خودرو یک کار تخصصی و حرفه ای است و اگرچه بسیاری آن را به صفرشویی ربط می دهند، باید گفت که صفرشویی خودرو نیز بخشی از دیتیلینگ آن است و در واقع خدمات دیتلینگ بسیار گسترده‌تر و فنی‌تر از یک صفرشویی ساده است و تعمیر و تصحیح بسیاری از عیوب ظاهری خودرو را شامل می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای انجام چنین خدماتی به مراکزی مراجعه کنید که بیشترین تجربه و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کنند.

در واقع ارزش دیتیلینگ خودرو، از یک صفرشویی ساده و یا حتی یک رفع عیب و برطرف کردن ایرادات سطحی بسیار بالاتر است. حتی در مراحل شستشوی موتور یا داخل بدنه خودرو نیز باید از مواد شوینده عالی استفاده شده و بعد از انجام شستشو از واکس استفاده شود. در واقع با دیتلینگ خودرو، به نظر می‌رسد که شما خودروی خود را همین الان از کمپانی تحویل گرفته اید.

مدوسا (Medusa) مرکز ارائه خدمات دیتیلینگ، کارو، سرامیک بدنه و ... به انواع خودروها است که می‌توانید با خیال آسوده خودروی لوکس خود را در مدوسا، به یک خودروی صفر مثل روز اول تبدیل کنید. ارائه انواع خدمات خودرویی در بخش‌های مختلف مجموعه مدوسا، از این مرکز یک مرکز خدماتی ویژه خودرو ساخته است که کمتر رقیبی می‌تواند در کنار آن قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟