دوره‌های پر بارش به پایان رسید/ پیش‌بینی وضعیت بارندگی تا پایان بهمن ماه


دوره‌های پر بارش به پایان رسید/ پیش‌بینی وضعیت بارندگی تا پایان بهمن ماه

پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو : دوره‌های پر بارش به پایان رسیده، به‌گونه‌ای که تا روز 29 بهمن‌ماه، حداکثر 74 میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریای خزر پیش‌بینی شده است.

آفتاب‌‌نیوز :

طبق بررسی‌های صورت گرفته بارش‌ها به سمت کاهش پیش رفته و بر ایـن اسـاس بـرای هفته جاری، وقوع بارش در نواحی شمالی کشور و برخی از مناطق محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، در مناطق واقع در سواحل دریای خزر، شـمال شرق و برخی از منـاطق غرب کشور، وقوع بارندگی‌ها مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وضعیت بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریای خزر، تا ۲۲ بهمن‌ماه با بیشینه ۶۶ میلی‌متری و متوسط بارش ۱۴ میلی‌متری، بالاترین میزان بارشی است که این هفته در حوضه‌های ۶ گانه اصلی کشور به وقوع خواهد پیوست.

بعد از آن دریاچه ارومیه بیشینه بارش ۵۲ میلی‌متری با متوسط بارش ۱۲ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد و حوضه آبریز فلات مرکزی ایران هم بیشینه ۴۱ میلی‌متری و متوسط یک میلی‌متری را در این هفته خواهد در پی داشت.

حوضه آبریز قره قوم بیشینه ۲۵ میلی‌متری را تجربه می‌کند و حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش ۳۹ میلی‌متری با متوسط ۲ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

در این هفته که منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه بوده هیچ‌کدام از حوضه‌های آبریز درجه دو و سه کشور بدون باران نبوده و همه درصدی بارش را دریافت می‌کنند.

در هفته منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه نیز وضعیت بارش‌ها نسبت به هفته جاری کمی تغییر خواهد داشت به‌گونه‌ای که حداکثر بارش پیش‌بینی شده برای حوضه آبریز دریای خزر، بیشینه ۷۴ میلی‌متری با متوسط بارش ۱۰ میلی‌متر است.

در هفته منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه، مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۵۱ میلی‌متری و متوسط ۲ میلی‌متر خواهد بود که پس از آن نیز حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه ۴۴ میلی‌متری و متوسط ۳ میلی‌متری قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه بیشینه بارش ۲۷ میلی‌متری و متوسط بارش ۵ میلی‌متری دارد که پس از آن حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه ۱۵ میلی‌متری قرار دارد.

بر این اساس، در هفته منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه حوضه آبریز دریاچه ارومیه، کمترین بیشینه بارش به میزان ۸ میلی‌متر و متوسط ۲ میلی‌متری را خواهد داشت.

این گزارش‌ها حاکی است، هفت حوضه آبریز درجه دو کشور، در هفته منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه هیچ میزان بارش نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟