بودجه24 هزار و 500میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به شورای شهر ارایه شد


بودجه24 هزار و 500میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به شورای شهر ارایه شد

بندرعباس- ایرنا- مهدی نوبانی شهردار بندرعباس با حضور در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس بودجه پیشنهادی 24 هزار و 500میلیارد ریالی شهرداری در سال 1401 را به ییس شورای شهر تحویل داد تا مراحل بررسی و تصویب آن طی شود.

شهردار بندرعباس روز دوشنبه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اولویت بودجه عمرانی سال آینده با توجه به بخشنامه بودجه ابلاغی ١٤٠١ وزارت کشور، تکمیل پروژه های ناتمام بوده و پروژه های شاخص پیش بینی شده، تکمیل پروژه بلوار طالقانی، احداث بوستان ۵۰ هکتاری، تقاطع طلاییه و تکمیل بلوار شرقی در سال آینده است.

نوبانی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی برای سال آینده بر محور توسعه همه‌جانبه شهر تدوین شده ، گفت: بودجه ی پیشنهادی سال آینده شهرداری بندرعباس با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سالجاری به ۲۴هزارو ۵۰۰میلیارد ریال رسیده است و تاکنون ۷۵درصد از بودجه ی امسال محقق شده که امیدواریم تا پایان سال به حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس برای سال آینده، ۵۰ درصد شامل بخش هزینه‌های جاری است که برابر با۱۲ هزارو ۵۰۰میلیارد ریال می‌شود و از سهم هزینه‌های جاری شهرداری هشت هزار میلیارد ریال صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود که پنج هزار میلیارد ریال حقوق و دستمزد نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی و شرکتی است و سه هزار میلیارد ریال هم مربوط به بخش تنظیف و فضای سبز است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: سهم بودجه ی تملک سرمایه ای شهرداری در سال آینده ۵۰ درصد است که شامل اجرای پروژه های عمرانی و پرداخت دیون می باشد.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم از بخشی نگری و تک بعدی بودن در بودجه فاصله گرفته و به توسعه پایدار شهر در همه حوزه ها ورود کنیم و بودجه ١٤٠١ بر اساس نیاز سنجی و مطالعات دقیق تدوین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...