قول وزارت علوم برای کمک به تکمیل دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی


قول وزارت علوم برای کمک به تکمیل دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی

معاون وزیر علوم از پروژه فاز دوم دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه رازی کرمانشاه با 82 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

علی خطیبی در پایان این بازدید که امروز(18 بهمن) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پیشرفت فیزیکی و نوع مدل کار این پروژه بسیار خوب است، اما برای اتمام آن به اعتبارات کمی نیاز دارد که ما کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه به نقش مهم این دانشکده در کمک به رفع مشکل بیکاری استان اشاره کرد و گفت: مسئله کارآفرینی و اشتغال مسئله ای نیست که بتوان آن را با اعتبارات دانشگاهی حل و فصل کرد، بلکه ما وظیفه ایجاد زیرساخت ها را داریم و در مقابل از دانشکده هایی مانند اقتصاد هم توقع می رود که برای رفع مشکلات بیکاری کمک کننده باشند.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: در استانی مانند کرمانشاه که آمار بیکاری آن بسیار بالا است، از دانشکده اقتصاد انتظار داریم که در راستای رفع این مشکل کمک کننده و نقش آفرین باشد و بتواند روش های کسب و کارهای نوین را ارائه دهد.

وی به وجود برخی ظرفیت ها و پتانسیل ها همچون کشاورزی، دامپروری و صنایع در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه ها دانشکده هایی را نیز در دانشگاه رازی داریم که اساتید برجسته ای هم در آن ها مشغول به فعالیت هستند، لذا می توانند برای کمک به اشتغالزایی در این حوزه ورود کنند و راهکار بدهند.

خطیبی در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه در عرصه کارآفرینی و اشتعال به جامعه بدهکار است، عنوان کرد: از جامعه دانشگاهی در کرمانشاه می خواهیم که در این زمینه قدم های جدی تری را بردارند.

در ادامه حسین کریمی مدیر طرح و برنامه دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در تشریح جزئیات پروژه فاز دوم دانشکده اقتصاد و حسابداری گفت: پروژه دانشکده اقتصاد و حسابداری سال 1394 آغاز شد و فاز اول آن هم در سال 1398 به بهره برداری رسید.

وی شروع فاز دوم پروژه را از همین سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه حدود 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام حدود هشت میلیارد تومان اعتبار می خواهد که در صورت تامین در مدت چند ماه آن را به پایان خواهیم رساند.

به گفته این مسئول تاکنون جمعا حدود 10 میلیارد تومان صرف احداث پروژه دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه رازی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی