پیام وزیر علوم به اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» در دانشگاه محقق اردبیلی


پیام وزیر علوم به اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» در دانشگاه محقق اردبیلی

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به اولین همایش ملی «دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب» ارسال کرده بود که توسط دبیر علمی این همایش قرائت شد.

این پیام به شرح زیر است:

مقدم شما پژوهشگران، اندیشمندان، فرهیختگان، نخبگان علمی و دانشگاهی را گرامی میدارم و از همه عزیزانی که با ارائه مقالات بر غنای علمی این همایش افزودند قدردانی مینمایم.

نهاد آموزش عالی در سیر تاریخی خود چه از نظر کارکردی و چه از نظر ساختاری تغییرات چشمگیری به خود دیده است. یکی از چالش‌هایی که امروزه نظام آموزش عالی با آن مواجه هست بحث کیفیت و نحوه بهبود و همچنین تضمین نیروی انسانی پرورش‌یافته است.

اکنون، باگذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نظامی پیشرو و تحول‌خواه، زمینه برای رسیدن به افق‌های پیشرفت فراهم است که دانشگاه‌های کشور در زمینه‌سازی برای این پیشرفت نقشی اساسی دارند. در این راستا نظام آموزش عالی کشور ناگزیر به ارائه الگویی از دانشگاه مسئول، پویا و تأثیرگذار می‌باشد تا بتواند همراه با توسعه علمی، ارتقای فرهنگی جامعه را نیز محقق سازد.

در عصر حاضر نمی‌توان نقش حیاتی و مهم دانشگاه‌ها را در ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ جامعه نادیده گرفت تا جایی که اندیشمندان، سرنوشت تمدن‌ها را وابسته به داشته‌های علمی و سطح آگاهی جوامع می‌دانند؛ از اینروست که حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات تعبیر نمودند و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید ویژه‌ای به اصل پیشرفت و رشد علمی داشته‌اند.

هرچند کیفیت یک مفهوم بدیع در آموزش عالی نیست اما امروزه، نهاد آموزش عالی کشور بیش‌ازپیش به ارتقای کیفی فعالیت‌ها نیازمند است و این مهم لزوم بازنگری در کارکرد دانشگاه‌ها را جهت حل مسائل کنونی و پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه ایران را مضاعف می‌نماید که در راستای نیل به آن، پرداختن به مفهوم دانشگاه آرمانی امری اساسی و ضروری به نظر می‌رسد.

بدون شک استفاده از الگوی دانشگاه آرمانی در دانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌ها را به مدل دانشگاه اسلامی نزدیک‌تر می‌نماید.

اینجانب ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران این همایش علمی، برای همه حاضران در این همایش آرزوی سلامت و سعادت دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی