ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی بررسی شد


ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی بررسی شد

نشست بازشناسی ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی به همت خبرگزاری ایسنا قم برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا قم به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای رسالت‌های خود همچنین تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری نشست‌های متعددی کرده است.

در راستای اجرای این اهداف، دوشنبه ۱۸بهمن ۱۴۰۰ نشست بازشناسی ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی با هدف بازشناسی نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی در دفتر خبرگزاری ایسنا قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی میرزایی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در این نشست عنوان کرد: تمجید و خودستایی نشانه خوبی برای انقلاب نیست و یکی از محورهایی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر آن تمرکز و ضرورت آن را بازکاوی کردند، مسئله خود انتقادی، خودشناسی و خود ارزیابی بود.

وی ادامه داد: در دورانی که انقلاب اسلامی با بزرگترین چالش ها مواجه است کاری واجب تر، مهم تر و سرنوشت ساز تر از خود انتقادی نیست؛ زیرا چالش‌ها انقدر بزرگ و قوی هستند که مواجه با آن جز با زایش جدید فکر و تولید تازه قدرت‌های انقلاب امکان‌پذیر نیست.

وی با با تاکید بر اینکه هدف از ظرفیت شناسی و قلمرو شناسی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، خارج کردن گنجینه‌ها و دفینه‌های انقلاب است، اظهار کرد: توجه به ظرفیت ها ما را با منابع جدید قدرت آشنا می‌کند؛ زیرا در انقلابی که متکی به متافیزیک و اندیشه های قرآنی است دفینه‌های بی‌نهایتی وجود دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه ظرفیت شناسی نیاز به جسارت و فهم عمیق دارد و هرکسی به اندازه ظرفیت خودش می‌تواند این ظرفیت را بشناسد، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام بخش‌ترین انقلاب در جهان اسلام بعد از پیامبر اکرم (ص) است که این امر نیز یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه علمیه هر دو منفعل عمل می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه نگاه به غرب و حوزه علمیه نگاه به تاریخ دارد در حالی که باید در میانه انقلاب و توده ها و تحولات باشند.

وی در رابطه با ظرفیت‌های بین المللی انقلاب اسلامی بیان کرد: می‌توان به جای اینکه مدام به فکر صادر کردن انقلاب باشیم به دنبال ایجاد تقاضای برای آن باشیم؛ یعنی برای انقلاب مشتری سازی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک