حمایت ناتو از عادی‌ سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان


نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی بر حمایت ناتو از عادی سازی روابط باکو و ایروان تاکید کرد.

حمایت ناتو از عادی‌ سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش راهبرد معاصر «خاویر کلمینا» نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی از اقدام اخیر جمهوری آذربایجان در آزادی هشت تن از اتباع ارمنستانی و استرداد آنها به ایروان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، اقدام اخیر جمهوری آذربایجان در آزاد کردن هشت تبعه ارمنستانی، با واکنش مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا و ناتو مواجه شده و در همین ارتباط «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «خاویر کلمینا» نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز اظهارنظر کردند.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا در پیامی توییتری نوشت: «آزادی هشت زندانی ارمنستانی توسط آذربایجان نشانه دیگری از تحولات مثبت پس از دیدار با رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور الهام علی اف و نخست‌وزیر نیکول پاشینیان است. اتحادیه اروپا از ثبات و رفاه در منطقه حمایت می‌کند».

«خاویر کلمینا» نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی هم به اقدام باکو در آزاد کردن اتباع ارمنستان واکنش نشان داد و در جواب به توییت چارلز میشل رئیس شورای اروپا، بر حمایت ناتو از عادی سازی روابط باکو و ایروان تاکید کرد.

نماینده ویژه «ینس استولتنبرگ» در قفقاز و آسیای مرکزی در پیامی توییتری نوشت: «این واقعا خبری خوب است. ناتو برای مشارکت ما با ارمنستان و آذربایجان ارزش قائل است و از عادی‌سازی روابط آنها حمایت می‌کند (عادی سازی روابط باکو و ایروان) به افزایش ثبات و رفاه در منطقه کمک می‌کند».

منابه رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان اعلام کردند، باکو هفتم فوریه (امروز) هشت نظامی ارمنستانی را به این کشور مسترد کرد. برخی از آنها، در جریان درگیری‌های شانزدهم نوامبر ۲۰۲۱ (۲۵ آبان ۱۴۰۰) در منطقه مرزی «کلبجر» دستگیر شده بودند.

خاویر کلمینا نماینده ویژه ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی در حالی درباره تحولات اخیر اظهارنظر کرده است که او ماه گذشته به باکو و ایروان پایتخت‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان سفر و با مقام‌های ارشد دو کشور دیدار کرده بود.

این نماینده ویژه دبیرکل ناتو بعد از انجام سفر به باکو و ایروان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان را «شرکای ارزشمند» این ائتلاف نظامی غربی خوانده بود و از آنها خواست که مسائل حل نشده بین دو کشور را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06