بانک کشاورزی لرستان بیش از 14 هزار میلیارد به کشاورزان پرداخت کرد


بانک کشاورزی لرستان بیش از 14 هزار میلیارد به کشاورزان پرداخت کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: بانک کشاورزی استان بیش از 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرد.

علی جهانی ۱۸ بهمن‌ماه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در ارائه عملکرد بانک کشاورزی استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، اظهار کرد: در مسیر افزایش توانمندی‌های اقتصادی کشور شعب بانک کشاورزی استان لرستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان و مشتریان بانک کشاورزی در استان پرداخت کردند که به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تامین منابع مالی موردنیاز، ۹۱ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته پرداخت شده است.

وی افزود: بیشترین تسهیلات، در بخش دام و طیور به مبلغ ۵ هزار و ۷۹ میلیارد ریال و در بخش زراعت بالغ بر ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

این مسئول با بیان اینکه رشد ۸۸ درصدی مبلغ پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان خاطرنشان کرد: رشد ۸۸ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۰ نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته، نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیازهای مالی مشتریان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت از رشد تولید و توسعه اقتصادی استان است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان با اشاره به رشد بیش از سه برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب بانک کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا دهه مبارک فجر مبلغ ۸۳۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۹۶۷ نفر از واجدان شرایط پرداخت کردند.

جهانی پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزء اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: با پرداخت ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری، ۶۱۷ دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی شامل ۲۷۳ دستگاه تراکتور، ۶ دستگاه کمباین و ۳۳۸ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت که نقش بسیار موثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و جهش تولید در بخش کشاورزی استان دارد.

وی با اشاره به خدمت جدید دامدارکارت با هدف کمک به رفع چالش نقدینگی و تامین سرمایه درگردش مورد نیاز دامداران برای خریداری نهاده‌های دامی موردنظر، ادامه داد: شعب این بانک تاکنون، ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به ۷۰۰ نفر از دامداران استان پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی تبصره ۱۶ در استان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ در راستای حمایت از مشمولین بند "ب" تبصره ۱۶ سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۵۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

جهانی میر اظهار کرد: شعب بانک کشاورزی لرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه درمان بیماری‌های خاص به ۴۸۳ نفر از متقاضیان با معرفی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان پرداخت کردند.

وی با اشاره به پروژه خرید تضمینی گندم از کشاورزان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۳ هزار تن گندم به مبلغ ۶ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری و ۱۰۰ درصد بهای آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۱۰۷۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸(ماده ۵۲) سال ۹۹ به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین متقاضیان سرمایه در گردش در زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت کردند.

جهانی میر اضافه کرد: جهت تامین بذر گواهی شده موردنیاز کشاورزان، شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۵۲ میلیارد ریال تسهیلات تامین بذر گواهی شده پرداخت کردندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار شعب این بانک در سال جاری ۸۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۱۷ نفر متقاضی پرداخت کردند.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان ادامه داد: در سال جاری تعداد ۵۲۳ فقره تسهیلات نیز به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای توسعه مناطق روستایی پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...