خدمات روانشناسی باید به صورت حضوری انجام شود


خدمات روانشناسی باید به صورت حضوری انجام شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: 4 هزار روان شناس نما در کشور وجود دارد که از این تعداد، تخلف 450 نفر احراز شده است.

خدمات روانشناسی باید به صورت حضوری انجام شود
نزدیک به ۳ سال می شود که با شدت همه گیری ویروس منحوس کرونا نحوه فعالیت دربرخی مشاغل دستخوش تغییر قرار گرفته است، به عنوان مثال روانشناسی و مشاوره یکی از مشاغل حساسی است که در دوران کرونا به یکباره با تغییراتی همراه شد، تغییراتی مثل عدم حضور مراجع در مراکز درمانی و یا پیشنهادات خارج از عرف برای تخلیه روان جوانان.
اما سوال اینجاست یک مشکل و اختلال حساسی مانند روانشناسی باید در فضای مجازی درمان شود و یا فضای حقیقی؟ آیا این افراد روانشناس واقعی هستند؟ افرادی که با حضور در شبکه های مجازی و با پیشنهادات گاها خارج از عرف به ظاهر سعی در بهبود سلامت روان انسانها دارند، باید در جواب بگوییم خیر این افراد روانشناس نیستند و نام آنها روانشناس نما و یا همان روانشناسان زرد است، این افراد با یک هدف معین وارد زندگی افراد شده و با ترفندهای خاص خود سعی در فروپاشی زندگی خانواده ها دارند، اما روانشناس زرد کیست؟ روانشناس زرد به آن دسته از افرادی گفته می شود که بدون هیچ مدرک دانشگاهی و بنابر تجربه و تنها با تکیه بر یک فن بیان خوب، مطالب غیرعلمی و کذب را در فضای مجازی منتشر می کنند.

اسامی ۷ هزار روانشناس مورد تائید در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاره کشور
دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید: تعرفه روانشناسان برای هر ۴۵ دقیقه مشاوره در کشور طبق مصوبه هیات دولت و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای روانشناسان مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۰ هزار تومان و برای روانشناسانی با مدرک دکتری ۱۸۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است، همچنین در حال حاضر۷ هزار روانشناس مورد تائید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در کشور وجود دارد و نزدیک به ۳۳ هزار نفر به صورت کارآموز هستند که مجموع تعداد روانشناسان و مشاوره ها نزدیک به ۴۰ هزار نفر می رسد.


۴ هزار روانشناس نما در کشور وجود دارد
او گفت: در حال حاضر ۴ هزار روان شناس نما در کشور وجود دارد که از این تعداد تخلف ۴۵۰ نفر از آنها احراز شده و در روزهای آینده اسامی آنها به عنوان متخلف در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درج می شود تا افراد جامعه از اسامی این افراد مطلع شوند.

حاتمی می گوید از افزایش این دسته از افراد در حوزه روانشناسی و مشاوره نگران هستیم و به تمامی هموطنان توصیه می کنیم برای دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره چه در حوزه خانواده و چه در حوزه کودکان و نوجوانان حتما به روان شناسان و مشاورانی که پروانه خود را از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور دریافت کرده اند مراجعه کنند.

خدمات روانشناسی باید به صورت حضوری انجام شود
به گفته این مسئول حوزه سلامت روان، خدمات روانشناسی و مشاوره نباید خارج از محدوده زمانی و مکانی رخ دهد، خدمات این نوع از مشکلات باید به گونه ای باشد که هر دو فرد یعنی خدمت دهنده و خدمت گیرنده در یک مکان معین و به صورت حضوری درباره موضوع و رفع آن صحبت کنند.
حاتمی از هموطنان درخواست کرد برای دریافت اسامی روان شناسان مورد تائید مردم می توانند به سایت سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مراجعه کنند و در صورت بروز تخلف به شماره ۸۶۰۵۱۵۲ بازرسی سازمان اطلاع دهند.

او در پایان از افرادی که از مشکلات و آسیب های روحی و روانی رنج می برند خواست به مطالب فضای مجازی اعتماد نکنند زیرا نیمی از مطالب درج شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فاقد ارزش اعتبار هستند و هیچ گونه پایه علمی ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!