طالبیان: با «پدرو» چشم‌انداز روشنی پیش‌روی قایقرانی کشورمان است


طالبیان: با «پدرو» چشم‌انداز روشنی پیش‌روی قایقرانی کشورمان است

تهران- ایرنا- مربی تیم پاراکانو ایران گفت: «پدرو سنا» سرمربی برزیلی تیم ملی آب‌های آرام با استفاده از روش‌های جدید تمرینات را طراحی می‌کند که موجب شده تا چشم‌انداز جدیدی پیش روی قایقرانی ایران باشد.

«احمدرضا طالبیان» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخاب وی به عنوان دستیار مربی برزیلی اظهار داشت: هر ورزشکاری دوست دارد بعد از پایان زندگی قهرمانی ردای مربیگری را بر تن کند؛ من نیز افتخار می‌کنم که بعد از چندین سال حضور در دنیای قهرمانی اکنون در کادر فنی تیم قایقرانی ایران هستم و مهمتر اینکه که کارم را با یک مربی با دانش روز آغاز کردم که می‌تواند به من کمک کند تا در آینده بیشتر در خدمت قایقرانی ایران باشم. فدراسیون و مسوولان ورزش ایران برای تربیت ملی‌پوشان سرمایه‌گذاری زیادی کردند و من نیز باید به پاس این هزینه‌ها در خدمت تیم و آموزش استعددادهای قایقرانی ایران باشم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو ادامه داد: دوست داشتم چند سال دیگر در دنیای قهرمانی فعالیت داشته باشم اما زندگی شخصی و برخی از مشکلات اجازه این کار را نداد. من جزیی از خانواده قایقرانی هستم و همیشه برای خدمت به این رشته آماده‌ام. اکنون که در کسوت مربیگری هستم از این فرصت بهترین بهره را خواهم گرفت تا بتوانم دین خود را نسبت به این رشته ادا کنم. خدمت من به رشته قایقرانی خمس سرمایه‌ای به شمار می‌رود که در این سال‌ها مسوولان ایران برای رشد و بالندگیم کرده‌اند.

مربی تیم پاراکانو ایران با اشاره به هنر «پدرو سنا» در طراحی روش‌های تمرینی، خاطر نشان کرد: بیش از یک دهه در قایقرانی فعالیت داشتم و با مربیان داخلی و خارجی زیادی کار کردم. همچنین دوره‌های مختلفی مربیگری را گذراندم اما آنچه این مربی برزیلی انجام می‌دهد، روش جدید و متفاوتی است و با این کار بدون شک چشم‌انداز قایقرانی ایران مثبت خواهد بود. شاهد پیشرفت روزانه قایقرانان در اردوهای تیم ملی هستیم. او بر بیشتر رشته ها نظارت دارد و برای تیم پاراکانو نیز برنامه‌ریزی خواهد کرد. در این تیم چهار قایقران مرد و ۲ قایقران زن حضور دارند. برنامه پدرو و تلاش ورزشکاران نشان از آن دارد که ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نتایج درخشانی را کسب خواهد کرد.

طالبیان حضور مربی با دانش خارجی و تجهیزات به روز را از مهمترین ملزومات توسعه هر رشته دانست و گفت: با تلاش فدراسیون تجهیزات خریداری شده از گمرک آزاد شد و در اختیار ملی‌پوشان قرار گرفت. به نظرم با دانش پدرو می‌توانیم بهترین استفاده را از این تجهیزات داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس