پیکان تیر امیکرون به سمت کودکان است


رییس بیمارستان کودکان دکتر محمد کرمانشاهی کرمانشاه گفت: پیکان تیر امیکرون به سمت کودکان است.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فریبا ویسی با اشاره به خطرات سویه امیکرون کرونا برای کودکان، اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون کودکان علیه کرونا در کشورمان اخیرا شروع شده و هنوز درصد قابل توجهی از کودکان 9 تا 12 ساله علیه کرونا واکسینه نشده اند و همچنین با توجه به سرایت پذیری بالای سویه امیکرون، نگرانی های در خصوص مخاطرات امیکرون برای کودکان وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش آمار کودکان مراجعه کننده به مراکز درمانی در این پیک به نسبت دیگر پیک های کرونا، گفت: البته در حال حاضر بیشتر این افراد سرپایی هستند، اما نگرانیم که تا دو هفته آینده با افراد نیاز به بستری بیشتری روبرو شویم.

ویسی به سرایت بالای سویه امیکرون اشاره کرد و گفت: چنانچه در یک کلاس درس یا مهد کودک، کودکی بیمار باشد، به راحتی می تواند بیماری خود را به کودکان زیادی منتقل کند.

وی همچنین با اشاره به خطر انتقال بیماری از افراد خانواده به همدیگر، اظهار کرد: با توجه به سرایت پذیری بالای امیکرون، چنانچه فردی از اعضای خانواده مبتلا شود، در صورت رعایت نکردن برخی دستورالعمل های بهداشتی در کمتر از یک روز می تواند دیگر اعضای خانواده را نیز بیمار کند.

ویسی ادامه داد: چنانچه فردی مبتلا شد، در همان ابتدا باید خود را قرنطینه کند تا مانع انتقال بیماری به دیگران شود.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی علائم امیکرون را متنوع و تا حد زیادی مشابه آنفلوآنزا و سرماخوردگی دانست و گفت: علائم گوارشی مانند اسهال و استفراق، سرفه، آبریزش بینی، تب، بی حالی و خشونت و گرفتگی صدا از جمله این علائم است. حتی در مواردی داشته ایم که نوزاد فقط بی قرار بوده و شیر نمی خورده و هیچ علامت دیگری نداشته و بعد مشخص شده که مبتلا به امیکرون است.

ویسی به افراد توصیه کرد در صورت داشتن این علائم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها خودداری کنند و افزود: بهترین درمان اولیه همان جمله معروف " جای نرم و آش گرم" است و توصیه می شود افراد خود را قرنطینه کرده و خود را گرم نگه داشته و مایعات گرم بخوردند.

وی با بیان اینکه تازه وارد پیک ششم کرونا شده ایم، گفت: توصیه می شود مردم از حضور در مکان های شلوغ پرهیز کنند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی و دیگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا از این پیک هم بگذریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟