سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران، فرصتی برای توسعه مناسبات است


سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران، فرصتی برای توسعه مناسبات است

شیراز- ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آتی وزیر کشاورزی برزیل به ایران، فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات دوجانبه و ارتقای مبادلات تجاری از جمله در حوزه کشاورزی است.

دفتر نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس در مطلب ارسالی سه‌شنبه از قول محمدجواد عسکری افزود: طی هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که با مسئولان عالی‌رتبه کشور برزیل انجام شده است در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری، وزیر کشاورزی برزیل به ایران سفر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با سفیر برزیل و رئیس اتاق دوستی ایران و برزیل، یکی از برنامه‌های کاری وزیر کشاورزی این کشور واقع در آمریکای جنوبی به ایران را سفر به شهر شیراز عنوان کرد.
عسکری در این باره گفت: با توجه به قابلیت‌های منحصربفردی که در استان فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم روابط تجاری مناسبی را در زمینه صادرات و واردات دو کشور فراهم کنیم.
نماینده داراب و زرین دشت در مجلس گفت: افزایش تراز تجاری ایران با کشور برزیل با هدف رونق اقتصادی و مدیریت بخش کشاورزی از اهداف اصلی این سفر سه روزه این مقام خارجی است.

سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران، فرصتی برای توسعه مناسبات است

ترخیص برنج و نهاده‌های دامی برای تنظیم بازار مصرفی کشور
بنا بر گزارش دریافتی دیگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از واردات و ترخیص برنج و نهاده‌های دامی با هدف تنظیم و تامین نیاز مصرفی کشور خبر داد.
عسکری در پایان بازدید از پروژه‌های کشاورزی استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و خوزستان افزود: پیگیری‌های لازم در راستای ترخیص و همچنین حمل و ارسال ۲۰۰ هزار تن برنج با هدف تنظیم بازار به نقاط مختلف کشور در سفر به استان هرمزگان صورت گرفت.
وی ضمن تاکید بر اهمیت حل مشکلات و نظارت بر بازار محصولات این حوزه، بیان داشت: حل مشکلات تولیدکنندگان کشاورز در کشت سیب‌زمینی و پیاز از چالش‌های جدی شهر جیرفت در استان کرمان بود که در راستای حمایت و حل این مساله نیز تصمیماتی گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن