روایت یک نماینده از جلسه غیرعلنی مجلس: امیرعبداللهیان گفت که به کمتر از برجام رضایت نمی‌دهیم، ولی ممکن است بیشتر از برجام را مطالبه کنیم / او گفت همانطور که طرف غربی کنگره را مقدس می‌داند، تیم مذاکره کننده ایران هم مصوبه مجلس را غیر قابل عبور می‌داند


روایت یک نماینده از جلسه غیرعلنی مجلس: امیرعبداللهیان گفت که به کمتر از برجام رضایت نمی‌دهیم، ولی ممکن است بیشتر از برجام را مطالبه کنیم / او گفت همانطور که طرف غربی کنگره را مقدس می‌داند، تیم مذاکره کننده ایران هم مصوبه مجلس را غیر قابل عبور می‌داند

احمد علیرضا بیگی پیرامون جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امورخارجه گفت: امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران به دنبال نقد کردن چک برجام است گفت:خنثی سازی تحریم‌ها وظیفه دولت و مجلس است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روایت یک نماینده از جلسه غیرعلنی مجلس: امیرعبداللهیان گفت که به کمتر از برجام رضایت نمی‌دهیم، ولی ممکن است بیشتر از برجام را مطالبه کنیم / او گفت همانطور که طرف غربی کنگره را مقدس می‌داند، تیم مذاکره کننده ایران هم مصوبه مجلس را غیر قابل عبور می‌داند

ایرنا: علیرضا بیگی پیرامون جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امورخارجه گفت: امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران به دنبال نقد کردن چک برجام است گفت:خنثی سازی تحریم‌ها وظیفه دولت و مجلس است.

احمد علیرضا بیگی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه علاوه بر وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون اصل نود، کمیسیون انرژی، کمیسیون جهش تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نظرات و نکات خود را در مورد مذاکرات بیان کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گفته وزیر امور خارجه دغدغه تیم مذاکره کننده دستیابی به توافق خوب برای رفع تحریم‌هاست درحالیکه دغدغه طرف اروپایی و آمریکایی کاهش توان هسته‌ای ایران است و لذا تلاش دارند که روند دستیابی ایران به دانش هسته‌ای کند شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: وزیر امور خارجه اعلام کرد ایران به دنبال مذاکره عزتمندانه برای دستیابی به توافق خوب و در چارچوب برجام است. فارغ از اینکه برجام خوب یا بد است. جمهوری اسلامی برای برجام هزینه پرداخت کرده است لذا به دست آوردن نتایج حاصل از برجام کف مطالبات ایران را تشکیل می‌دهد در واقع جمهوری اسلامی به دنبال نقد کردن چک برجام است و به کمتر از برجام رضایت نمی دهد ممکن است بیشتر از برجام را مطالبه کنیم.

وی ادامه داد: به گفته وزیر امور خارجه رفع تحریم ها بر عهده وزارت امور خارجه است که تیم مذاکره کننده آن را دنبال می‌کند اما خنثی کردن تحریم‌ها وظیفه مهم و راهبردی است که بر دوش مجلس و دولت است لذا باید اقدامات جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: امیرعبداللهیان معتقد بود اگر به توافقی هم دست پیدا کنیم، خنثی سازی تحریم ها و بی اثر کردن آن باید همواره در دستور کار دولت و مجلس باشد زیرا آمریکایی‌ها مصمم هستند چهارچوب و ساختار تحریم را حفظ کنند تا هر زمانی که اراده کردند این ماشین را استارت بزنند و راه بیندازند.

علیرضا بیگی گفت: وزیر امور خارجه تاکید کرد که تیم مذاکره کننده تلاش دارد تا تضمین‌هایی را از طرف غربی و آمریکایی دریافت کند، قانون لغو تحریم ها نقطه اتکایی تیم مذاکره کننده در مذاکره وین است و همانطور که طرف غربی کنگره را مقدس می‌داند، تیم مذاکره کننده ایران نیز مصوبه مجلس را غیر قابل عبور می داند.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس افزود: وزیر امور خارجه اعلام کرد که تیم مذاکره کننده به دنبال دستیابی به توافق خوب است. اما معتقدیم اقتصاد کشور نباید شرطی شود و نباید به مذاکرات گره بخورد. اما برای ایران فروش آزادانه نفت و بازگرداندن پول ناشی از فروش آن به کشور برای تجارت آزادانه مسئله‌ای تعیین کننده است.

بیگی اظهار داشت: امیرعبداللهیان معتقد بود وزارت امورخارجه انتقادات مجلس را می پذیرد اما تلاش تیم مذاکره کننده برای این است که کمترین شوک را به جامعه وارد کرده و موضوع لغو تحریم ها را به طور جدی دنبال کند.

وی ادامه داد: به گفته وزیر امورخارجه صرفنظر از اینکه برجام در ریل غلط و یا درست به تصویب رسیده یا خیر، تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال اجرای برجام برای روابط متعارف بانکی با کشورها است. رویکرد دولت روحانی در قبال اجرای برجام و مذاکرات، حداقلی بود اما رویکرد تیم مذاکره کننده مطالبات حداکثری است و به کمتر از برجام راضی نخواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا