دستور کار مشخص و جمع‌بندی نهایی تیم ایران درباره 4 حوزه مذاکراتی وین 


دستور کار مشخص و جمع‌بندی نهایی تیم ایران درباره 4 حوزه مذاکراتی وین 

تهران- ایرنا-تیم مذاکره کننده ایران در حالی عازم وین شده است که در هماهنگی کامل با نهادهای عالی کشور، به دستور کار و جمع‌بندی مشخصی درباره چهار حوزه مذاکراتی در وین رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری ایرنا، دور هشتم مذاکرات وین امروز در وین پس از چند روز تنفس از سرگرفته می‌شود.

علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران نیز که بامداد سه‌شنبه عازم وین شده است، قرار است پس از ورود به وین ظهر امروز به وقت محلی با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کند.

با پیشرفت مذاکرات در وین و انجام گفتگوهای فنی مفصل و طولانی به ویژه در دورهای هفتم و هشتم، هیات‌های مذاکره کننده در وین، اوایل هفته گذشته به پایتخت‌ها برگشتند تا در خصوص مسائل باقی مانده به جمع بندی رسیده و تصمیم‌های سیاسی بگیرند.

شنیده‌های خبرنگار ایرنا حاکی از این است که تیم مذاکره کننده کشورمان طی مدت حضور در تهران طی هفته گذشته و جاری، به مشورت مفصل با همه نهادها و مراجع عالی مربوطه در کشور پرداخت. بر اساس این گزارش، در هر چهار حوزه مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی، دریافت تضمین‌ها و موضوع هسته‌ای جمع بندی نهایی در هماهنگی کامل با مراجع عالی کشور به دست آمده است.

یکی از ویژگی‌ها بارز رئیس تیم مذاکره کننده فعلی ایران، در مقایسه با ادوار قبلی مذاکرات، این بوده است که وی با تمامی نهادها صاحب نظر، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مشورت کرده و دستور کاری مشخص در هماهنگی کامل با مراجع عالی را دنبال می‌کند.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران به خبرنگار ایرنا گفته که «تیم کاملا آماده و با دستور کار و برنامه مشخص به وین رفته است».

وی افزود: «این طرف غربی است که باید تصمیم نهایی خود را بگیرد و فرصت به دست آمده را از دست ندهد.»

مذاکرات وین امروز در حالی از سرگرفته می‌شود که اخبار رسانه‌های آمریکایی حاکی از این است که رابرت مالی، قرار است روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره به منظور توضیح درباره مذاکرات وین حضور یابد.

به نظر می‌رسد که اختلافات داخلی در آمریکا، آن هم با گذشته حدود ۱۰ روز از تنفس فعلی و در دقیقه ۹۰، پای مذاکره کننده ارشد این کشور را به مجلس سنا کشانده است. تنظیم جلسه در کنگره، آن هم یک روز پس از سرگیری گفتگوها در وینِ، به صراحت نشان می‌دهد که طرف آمریکایی هنوز نتوانسته است به جمع‌بندی نهایی برسد و کماکان مشغول بحث و بررسی است.

منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: «ما هنوز منتظر هستیم که آمریکا تصمیم سیاسی خود را بگیرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان