10 فضای آموزشی و ورزشی در ایلام افتتاح شد


10 فضای آموزشی و ورزشی در ایلام افتتاح شد

در مراسم افتتاح 2959 پروژه آموزشی در کشور که با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ، به طور همزمان 10 فضای آموزشی و ورزشی با 45 کلاس درس در استان ایلام نیز افتتاح شد.

«حسن بهرام‌نیا» ،استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: استان ایلام دارای ۱۱۲۵ فضای آموزشی با ۵۲۸۷ کلاس درس است و بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: امروز ۲۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس همزمان با سراسر کشور در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد که از این تعداد سهم استان ایلام ۱۰ پروژه با ۴۵ کلاس درس وبا زیربنای هشت هزار و ۳۴۲ مترمربع زیربنا است.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای احداث ۱۰ پروژه آموزشی ایلام اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه گردیده که ۲۵۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین تقبل شده است،گفت: امروز پروژه ۱۸ کلاسه سردار شهید سلیمانی شهر ایلام به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص آموزشی این استان با زیربنایی ۳۴۵۳ با مساحت ۸۷۲ مترمربع افتتاح شد.

استاندار ایلام گفت: مدرسه ۱۸ کلاسه شهید سلیمانی دارای ۲ کارگاه آموزشی، یک سایت کامپیوتر، ۲ باب آزمایشگاه است و برای این پروژه عظیم بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سرانه آموزشی ایلام ۵.۲ مترمربع است، افزود: این رقم پس از راستی آزمایی و بررسی دقیق به دست آمد که نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و ساخت فضاهای آموزشی برای افزایش این شاخص هستیم.

بهرام نیا ادامه داد: ۲ باب هنرستان نیمه کاره در استان نیز نیازمند تخصیص اعتبار است که امیدواریم در آینده نزدیک اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد تا شاهد تکمیل این ۲ باب هنرستان باشیم.

وی با بیان اینکه۲ پروژه آموزشی در شهرستان‌های آبدانان و ایوان نیز برای تکمیل نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: ۱۲۱ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس در استان ایلام سنگی است که هزینه بازسازی این مدارس ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است.

بهرام‌نیا با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام گفت: برای ۲ باب استخر در استان ایلام از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و در این راستا ۲ باب سالن ورزشی نیمه کاره نیز در شهرستان های چرداول و آبدانان نیازمند تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری