شهرداری خلخال سگ‌های بی‌پناه را ساماندهی می‌کند


شهرداری خلخال سگ‌های بی‌پناه را ساماندهی می‌کند

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست شهرداری خلخال گفت: شهرداری قصد کشتار سگ‌های بی‌پناه را ندارد و دنبال راهکاری مناسب برای رفع مزاحمت این حیوانات است.

ضرغام محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهروندان خلخالی برای رفع مزاحمت از سگ‌های ولگرد به شهرداری فشار می‌آورند، از طرفی عده دیگری بدلیل معدوم‌سازی چند قلاده سگ مریض این ارگان را مورد انتقاد و هجمه قرار داده‌اند.

وی گفت: شهرداری برای تامین هزینه‌های مربوط به زنده‌گیری و تهیه مکانی مناسب برای جمع‌آوری سگ‌های بی‌پناه مشکل دارد ولی با کشتار آنها از طریق شلیک تیر مستقیم مخالف است.

او افزود: با افزایش روزافزون جمعیت این حیوانات و حضور فیزیکی آنها پیرامون محیط زندگی مردم چاره‌ای جز اتلاف چند قلاده سگ بیمار نداشتیم.

سرپرست شهرداری خلخال اظهارکرد: علاقه‌مندان به راه‌اندازی کمپ ویژه نگهداری سگ‌های ولگرد از حمایت‌های مالی شهرداری و زمین رایگان منابع طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

محمدی گفت: خبر منتشر شده در برخی صفحات فضای مجازی مبنی بر کشتار گسترده سگ‌های ولگرد توسط شهرداری غیرواقعی است.

سرپرست شهرداری خلخال با بیان اینکه به زودی طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در شهر اجرا می‌شود، افزود: در شرایط فعلی جایی برای نگهداری سگ‌ها وجود ندارد ، بنابراین احتمالا برای نگهداری به یکی از شهرهای شمالی کشور فرستاده شوند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم