معاون امور زنان رییس جمهور: دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده است


معاون امور زنان رییس جمهور: دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده است

مشهد- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: دشمن نهاد خانواده‌ را هدف قرار داده است و وقتی دید که با جنگ سخت نمی‌توان با زنان مسلمان مبارزه کرد وارد جنگ نرم و رسانه‌ای شد اما بانوان انقلابی ما همچنان که در زمان جنگ فرزندانشان را راهی جبهه جنگ کردند در حال حاضر در خط مقدم ایستاده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، انسیه خزعلی در وبینار«انقلاب تمدن‌ساز» دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که نباید زنان را از خط مقدم بیرون بکشیم افزود: متاسفانه این جنگ وارد خانه‌ها شده است و زنان به عنوان ستون‌های خانواده باید نسلشان را از هرگونه گزند دشمن حفظ کنند که لازمه آن این است که در جنگ شناختی مسلح شوند، جنگی که ارزش‌های ما را تغییر می‌دهد و جای خوب و بد را عوض می‌کند و به افراط و تفریط می‌کشاند.

وی اضافه کرد: الگوهای زیبایی که از زنان اهل بیت(ع) همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت ام البنین(س) به ما رسیده است هر کدام ابعاد مختلفی از توانمندی زن را در عرصه اجتماع به ظهور می‌رسانند و درسهای بسیار بزرگی را برای ما به ارمغان می آورند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی به نقش حضرت زینب(س) در بیدارگری، تدبیر امور وجلوگیری از تحریف اشاره دارند که این خردورزی و تدبیر برای کل تاریخ درس دارد.

خزعلی با بیان این که زنان مسلمان و انقلابی ما با خردورزی، مصالح اسلام و انقلاب و منافع اجتماع را بر منافع شخصی خود ترجیح دادند افزود: زنان و مادران انقلابی با پیروی از اهل بیت(ع) در این جنگ نرم که حتی بچه‌های کوچک ما را نشانه گرفته به شدت باید مسلح شوند و در واقع زنان، افسران این جنگ نرم هستند.

وی ادامه داد: باید در این جهاد با تبیین سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از تحریف بتوانیم با آموختن مهارت‌های مختلف در جنبه‌های گوناگون زندگی فرزندانمان را در مقابل این سلاح‌ها با شیوه‌های مختلف تربیت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به وصیتنامه امام خمینی (ره)گفت: ایشان در مواضع گوناگون به نقش مهم زن در خانواده و تربیت نسل توجه دارند و علاوه بر اهمیت دادن مساله اشتغال بانوان، نقش مادری، تربیت فرزند، همسرداری و مسوولیت پر از مهر و عاطفه و رحمت الهی که خداوند نصیب زنان کرده است را متذکر می‌شوند.

خزعلی افزود: حفظ خانواده، عفاف و حجاب ۲ ارزش بزرگی است که خداوند زن را با او گرانقدر و ارزشمند کرده است و همه اینها ویژگیهای یک زن مسلمان است که گاهی اوقات غرب سعی می‌کند نگاهی سلبی به این مزیت‌ها داشته باشد.

رییس پردیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به آیات قرآن گفت: اگر دشمنان بر ما مسلط شوند تلاش می‌کنند فساد در زمین به راه بیندازند، اقتصاد، منابع، جمعیت و توانمندی‌ها و منابع مادی را هدف قرار دهند و سعی می‌کنند هویتی غیر از هویت اصیل دینی را به مردم معرفی کنند.

خزعلی افزود: خداوند حفظ جمعیت خانواده، معنویت، اصالت و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است، زنی که ضمن حضورش در اجتماع به حفظ خانواده و بقا ی نسل نیز توجه دارد و می‌تواند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد.

وی به نقش‌های بی بدیل زنان در مسوولیت‌های اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و ادامه داد: در همه این مسوولیت‌ها زن و مرد ولی هم هستند و هر دو وظیفه دارند که در مقابل کاستی‌ها و منکرات مقابله کنند و برای رسیدن به اهداف بزرگ پشتیبان یکدیگر باشند، بر یکدیگر ولایت دارند و راهنما و حامی هم هستند.

او اضافه کرد: نگاه مساوی به روح زن و مرد و رفتاری عادلانه در عملکرد شرایط جسمی آنان و همچنین چگونگی به کارگیری و کاربردی شدن ویژگی جسمی آنان از ویژگیهایی بود که رهبران انقلاب سعی کردند برای زنان تبیین کنند. زنان مسلمان و انقلابی در جایی که لازم است مسوولیت اجتماعی را به انجام می‌رساند و در نقش مسوولیت فردی نیز تلاش می‌کنند نسل سالم و صالحی تحویل جامعه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی