برگزاری پویش بچه‌های انقلابی در مراکز کانون پرورش فکری کردستان و چند خبر دیگر


برگزاری پویش بچه‌های انقلابی در مراکز کانون پرورش فکری کردستان و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- برگزاری پویش بچه‌های انقلابی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، سومین مهرواره مداد دوستی و مسابقه ساخت آدم برفی در دیواندره، چند خبر کوتاه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پویش بچه‌های انقلابی در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صورت مجازی برگزار شد.

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه پویش بچه‌های انقلابی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد، افزود: در این برنامه قصه گویی از قصه‌های انقلاب، نقاشی با موضوع گل‌های لاله، معرفی کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت امام راحل(ره) و شخصیت‌های انقلابی و معرفی ایام و وقایع بهمن ۵۷ به صورت آنلاین برای کودکان و نوجوانان انجام شد.

وی ادامه داد: روزشمار زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) از تولد تا رحلت، شعرخوانی از اشعار امام (ره)، داستان و شعرخوانی با موضوع روزهای انقلاب و فیلم زندگی امام خمینی(ره) نیز در برنامه مجازی پویش بچه‌های انقلابی اجرا شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان با رویکرد برنامه‌های جشن ملی ۱۴۰۰ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و امیدآفرینی است و این برنامه‌ها در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب، آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.


برگزاری سومین مهرواره مداد دوستی

کارشناس مرکز آفرینش ادبی کانون پرورش فکری کردستان گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی با طراحی و برگزاری سومین مهرواره مداد دوستی ویژه اعضای مکاتبه‌ای تلاش می کند تا تصویری ارزشمند از تلاش‌های صورت گرفته در مراکز فرهنگی هنری و خارج از کانون را در سطح وسیع‌تری ارائه کند.

الهام زارعی زاده افزود: این مهرواره در چند سال متوالی با تکیه بر هدف معرفی این بخش از فعالیت‌های کانون در استان، تمرین نوشتن و آموختن، افزایش مهارت نوشتن در میان اعضای علاقه مند و توانمند و پرورش و رشد نوشتاری در اعضاء در ۲ بخش جذب اعضای جدید و حفظ و نگهداری اعضای سابق برگزار می‌شود.

وی گفت: این مهرواره امسال با آغاز به کار خود از طولانی‌ترین شب سال و ارسال کارت تبریک و نامه یادآوری برای اعضای فعال و اسبق خود، آنها را به ارتباط مجدد به فعالیت با کانون تشویق کرده و همزمان با دهه مبارک فجر نیز با ارسال نامه‌های دوستی برای کودکان و نوجوانان منطقه فرجه و عباس آباد سنندج در جهت جذب اعضای جدید تلاش می کند.

زارعی زاده یادآور شد: این فعالیت در قالب یک برنامه مشترک با دفتر تسهیل‌گری فرجه و عباس آباد سنندج همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به اجرا در آمده است و انتظار می رود با ایجاد یک رابطه پایدار و شناسایی اعضای توانمند به کار خود ادامه دهد.

مسابقه ساخت آدم برفی در دیواندره برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، مسابقه ساخت آدم برفی در پارک ملت شهرستان دیواندره برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیواندره با همکاری جمعیت هلال احمر و اداره ورزش و جوانان این شهرستان مسابقه ساخت آدم برفی را برگزار کردند.

کودکان و نوجوانان دیواندره‌ای با همراهی خانواده هایشان ۱۲۰ آدم برفی در اندازه‌های مختلف ساختند که پس از بررسی ۱۵ آدم برفی ساخته شده برتر معرفی شده و در مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایزی به آنها اهدا شد.

بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد شور و نشاط و بالا بردن روحیه در جامعه، حضور شهروندان دیواندره ای و تقویت بنیان خانواده از جمله اهداف مسابقه آدم برقی بود.

در حال حاضر ۴۱ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

۲۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان کردستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...