درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس بنز SLS سری سیاه


درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس بنز SLS سری سیاه

مرسدس بنز SLS AMG خودروی فوق‌العاده جذابی است. کاپوت کشیده و درهای گالوینگ، این سوپراسپرت آلمانی را به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ تبدیل کرده‌اند. خب پس چه چیزی می‌تواند جذاب‌تر از SLS باشد؟ پاسخ مرسدس SLS سری سیاه است! این مدل که سبک‌تر و قوی‌تر بوده و سلف AMG GT سری سیاه محسوب می‌شود، … The post درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس...

مرسدس بنز SLS AMG خودروی فوق‌العاده جذابی است. کاپوت کشیده و درهای گالوینگ، این سوپراسپرت آلمانی را به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ تبدیل کرده‌اند. خب پس چه چیزی می‌تواند جذاب‌تر از SLS باشد؟ پاسخ مرسدس SLS سری سیاه است! این مدل که سبک‌تر و قوی‌تر بوده و سلف AMG GT سری سیاه محسوب می‌شود، هنوز هم خودروی واقعاً چشمگیری است اما آیا می‌تواند حریف یک شلبی GT500 مدرن شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو این دو ماشین را در برابر هم قرار داده است.

درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس بنز SLS سری سیاه

قبل از تماشای ویدئوی جذاب این درگ مثل همیشه بهتر است ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. SLS سری سیاه به نسخه‌ای بشدت اصلاح‌شده از نیروگاه جذاب ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی AMG مجهز است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد چشمگیر هستند اما در برابر خروجی موتور ۵.۲ لیتری V8 آلومینیومی دست‌ساز GT500 خیلی به چشم نمی‌آیند زیرا این موتور به لطف یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری، ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس بنز SLS سری سیاه

بنابراین شاید فکر کنید موستانگ سوپرشارژ در این درگ کاملاً دست بالا را خواهد داشت اما نباید فراموش کرد که این ماسل کار آمریکایی بسیار سنگین‌تر از رقیب آلمانی است. شلبی ۱۹۱۶ کیلوگرم وزن دارد که به میزان چشمگیر ۳۶۶ کیلوگرم از SLS سری سیاه سنگین‌تر است. این اختلاف به‌اندازهٔ وزن چهار بزرگ‌سال میان قامت است. خب با این اوصاف فکر می‌کنید در این رقابت که شامل درگ، رولینگ و آزمایش ترمز می‌شود کدام خودرو پیروز خواهد شد؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا به پاسخ این سؤال برسید.

درگ هیجان‌انگیز موستانگ شلبی GT500 با مرسدس بنز SLS سری سیاه

مشخصات فنی

موستانگ شلبی GT500 مرسدس SLS سری سیاه
پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۹۱۶ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت ۷۷,۲۶۰ دلار ۲۷۵,۹۲۵ دلار (در زمان تولید)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان