نامه 120 صفحه‌ایِ شش ماه پیش در واکنش به گزارش دولت قبل بود


نامه 120 صفحه‌ایِ شش ماه پیش در واکنش به گزارش دولت قبل بود

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن با فشار اقتصادی و نظامی می‌خواهد مانع از رسیدن انقلاب به اهداف خود شود و از این راه نتوانست تلاش می‌کند با القای یک تحلیل غلط به هدف خود برسد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، «سعید جلیلی» که به مناسبت دهه فجر در نشست بسیج دانشجویی در حسینیه جماران حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: یک حرکت بزرگ و تاریخی که طی قرن ها آرزوی مؤمنین بود توسط ملت ما و در عصر ما انجام شد و تحقق آن آرزو را مشاهده کردیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: کار بزرگ حضرت امام (ره) فقط در سالهای انقلاب نبود بلکه ریشه در یک شناخت عمیق از معارف دینی داشت. اگر حضرت امام انقلاب را در سال ۵۷ به پیروزی رساند اما ریشه آن در کتاب‌های عمیقِ معارف دینی بود که در سال ۱۳۰۸ نگاشته شد.

وی با بیان اینکه هنر حضرت امام علاوه بر نگاه عمیق به معارف آوردن اندیشه و معارف به صحن جامعه و سیاست بود، خاطرنشان کرد: اگر آموزه های فاطمی را به خاطر داشته باشیم متوجه می‌شویم ملت ایران خود را مخاطب آن خطبه دانستند و آن را منحصر به ۱۴۰۰ سال پیش تصور نکردند و لذا فجر انقلاب اسلامی حادث شد و آرزوی تاریخی مؤمنین را در عمل نشان داد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حرکت امام از حسینیه بزرگ و با عظمت جماران شروع شد و باسخت ترین اخلال شیاطین رو به رو شد اما امام همه آنها را مدیریت کرد.

وی با اشاره به تحمیل جنگ و اشغال شهرهای مرزی و ترور مردم عادی و رئیس جمهور و نخست وزیر توسط منافقین گفت: این در حالی است که‌ دشمن می‌گفت انقلاب اسلامی جشن ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند. بنابراین تداوم انقلاب اسلامی نیاز به مجاهدت و انجام وظیفه دارد و لازمه آن فهم صحیح از صحنه است.

جلیلی تاکید کرد: دشمن با فشار اقتصادی و نظامی می‌خواهد مانع از رسیدن انقلاب به اهداف خود شود. دشمن گاهی با تهدید نمی‌تواند به هدف برسد اما با القای یک تحلیل غلط می‌تواند لذا اگر مردم تحلیل صحیح نداشته‌ باشند دشمن به هدف خود خواهد رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: یکی از موانع انقلاب مباحث نرم افرازی است، این نکته جدیدی نیست اگر ملتی به دنبال حیات جدید است در مقابل با القای دشمن مواجه می شود که این موضوع را انکار کند تا ملت را از مسیر خود بازگرداند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ انقلاب هرگاه دشمن حرکتی را شروع می‌کرد که ملت از آن فهم صحیح داشت در مقابل برخی دنبال تردید افکنی بودند، گفت: مثلا در همین سه سال گذشته فردی (ترامپ) اعلام کرد که به دنبال فشار حداکثری علیه ایران است و آن را اعمال هم کرد. اما با این حال برخی افراد با ظاهر خیرخواهی به آن پر و بال دادند. حتی مدعی گفت و گو و مذاکره با همین ترامپ بودند.

جلیلی برجام را سند طلبکاری ملت ایران دانست و افزود: آنها به سندی که خودشان امضا کرده بودند پایبند نماندند لذا این‌ سند محاکمه آمریکا هم‌ می‌تواند باشد. درحالی که آنها به دنبال صفر کردن فروش نفت ایران بودند و برخی القای ناامیدی می‌کردند گفتیم ملت ایران می‌تواند کار را جلو ببرد و این ناشی از فهم درست از توانمندی هاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دستور ترامپ برای ترور عالی ترین فرمانده کشورمان خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که به دلیل تحلیل درست مردم تشییع پیکر شهید عزیز ما میلیونی برگزار شد.

وی ادامه داد: اهمیت فجر امسال در این است که امروز همان فرد رسمی دولت آمریکا که به دنبال فشار حداکثری بود امروز مقامات آن کشور می‌گویند ما شکست سنگین خوردیم و این پیروزی ملت ایران است.

جلیلی با بیان اینکه دشمن خودش اقرار می‌کند که آمریکا منزوی شده و دستانش خالی است، گفت: این تعابیر خود آنهاست و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این را شکست فاحش می‌خواند. حتی برعکس خواسته آنها محقق شد و این اعتراف خود دشمن در بهمن ۱۴۰۰ است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه رسیدن به پشت خیمه دشمن یک تحلیل ساده نیست بلکه کاملا مستند است، افزود: دشمن هر زمان که از زور ناامید می‌شود به دنبال تزویر می‌رود. هرگاه به پشت خیمه می رسید قرآن بالای نیزه می‌رود لذا این صحنه و فهم صحیح میدان را باید درک کرد.

وی با بیان اینکه دشمن چاره را امروز در تزویر دیده است چراکه در فشار حداکثری به شکست رسید، تصریح کرد: اول از همه خود این پیروزی باید روشن و گفته بشود. دهه فجر امسال اعلان به صراحت دشمن در شکست فشار حداکثری است.

جلیلی درباره بحث برجام گفت: ما درباره برجام نظر خود را مشخص بیان کردیم و گفتیم باید در دانشگاه های ما برجام خوانی راه بیفتد. هرکدام از ما باید وظایف خود را انجام دهیم و مکاتباتی داشتیم.

به گفته وی ۶ ماه پیش دولت قبل یک نامه ای درباره برجام به مجلس دادند که آن را بررسی کردیم و ایرادات آن را مردادماه گفتیم که مطابق واقعیت نیست اما حالا در شرایطی که دشمن به شکست خود اعتراف کرده موضوع آن نامه برجسته‌ و تیتر یک می‌شود. این شرایط فتنه است. چون سوال شد می‌گویم و اگرنه ارزش پرداختن ندارد. بنابراین وقتی به پیروزی ارزشمند رسیدیم باید بدانیم این مقدمه پیشرفت‌های بیشتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که مسیر کشور باید به سمت جهش باشد، افزود: در همه دولت‌ها باید اینکار صورت می‌گرفت و ما این را در دولت سایه و در زمان دولت قبل هم مطرح کردیم.

وی ادامه داد: اگر صحنه را درست تشخیص ندهیم تحت تاثیر القائات قرار میگیریم که چرا وزیر شما به چین و رئیس جمهور به روسیه رفت. اینکار برای برهم زدن صحنه است. یکی از بحث های فشار حداکثری رسیدن فروش نفت به صفر بود. آنها مریض نیستند که می‌گویند ما شکست خوردیم، از این طرف هم وزیر اعلام می‌کند که ما یک میلیون و ۲۰۰ بشکه نفت می‌فروشیم.

جلیلی لازمه امروز را تجدید بیعت مجدد با حضرت امام دانست و گفت: باید مراقب باشیم مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد و راه حل مشکلات را به خوبی و با فهم دقیق صحنه پیدا کنیم چراکه ما در یک جبهه عمومی هستیم و اینکار در تمام عرصه‌ها به رصد مداوم نیاز دارد. آن زمان است که عبرت معنا پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری عبرت خواندن عملکرد دولت قبل از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: برخی از افراد که صحبت از آزاد اندیشی و نقد می‌کنند نگران این هستند که چرا یک نامه نقد آمیز نوشته شده و این طنز روزگار است بنابراین یکی از چیزهایی که جریان انقلاب باید امروز نشان دهد همین است که بدانیم قرار نیست فقط در مقاومت نمونه باشیم بلکه باید در پیشرفت، مشورت و شنیدن نظرات مختلف هم نمونه باشیم.

وی در خصوص آغاز دور جدید مذاکرات از امروز در وین گفت: دبیرخانه شورای امنیت باید درباره مذاکرات اطلاع رسانی کنند اما وظیفه ما این است که باید بر اساس همین اصول انقلاب اسلامی و مباحث فکری مقام معظم رهبری فرمودند دقت کنیم اگر جایی موفق است این مسیر پیش برود و اگر ناقص است تکمیل شود و اگر دچار خطا شده تصحیح کنیم.

جلیلی تاکید کرد: کسی که امروز در موضع شکست است نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند و مانند این است که آلمان نازی در پایان جنگ جهانی دوم به بعد شرط بگذارد و بگوید بیاید با من مذاکره کنید که این بسیار مضحک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!