نخستین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شمال‌غرب کشور در تبریز راه‌اندازی شد


نخستین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شمال‌غرب کشور در تبریز راه‌اندازی شد

تبریز - ایرنا - نخستین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شمالغرب کشور با هدف ارایه خدمات به افراد دارای ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی در تبریز راه‌اندازی شد.

دکتر بهروز خداداد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تمام کارکنان این مرکز دانش آموخته رشته حرکات اصلاحی هستند، اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی جراحی زانو و دیسک کمر در جامعه انجام می شود که با تشخیص و اقدام به موقع و انجام حرکات تخصصی می توان از تعویض مفصل و جراحی دیسک جلوگیری کرده و نیز هزینه های درمان و سلامت را کاهش داد.

وی خدمات این مرکز را برای دو نوع افراد با عارضه مادرزادی و اکتسابی اعلام کرد و گفت: در کودکان با زانوی پرانتزی و ضربدری و کف پای صاف مواجه ایم که اگر به موقع درمان و اصلاح نشوند در بزرگسالی منجر به چندین نوع بیماری می شود.

متخصص حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی با بیان اینکه در این مرکز با استفاده به روزترین دستگاهها ابتدا نارسایی فرد را آنالیز کرده و سپس اقدام به اصلاح و درمان می کنیم، افزود: در این مرکز برای هر بیمار یک درمانگر متخصص وجود دارد.

خداداد با بیان اینکه امروزه ۶۰ تا ۷۰ کودکان به دلیل غلط نشستن به انحراف پا و مچ دچار هستند، گفت: بسیاری از ناهنجاری های جسمی با حرکات اصلاحی قابل درمان است.

وی با بیان اینکه انحراف ستون فقرات ۴۰ تا ۵۰ درجه با حرکات اصلاحی قابل درمان است، خاطرنشان کرد: دیسک کمر و گردن نیز با حرکات اصلاحی و بدون نیاز به عمل جراحی قابل درمان است.

خداداد با تاکید بر اینکه در حرکات اصلاحی محدودیت سنی وجود ندارد از آمادگی این مجموعه برای آموزش حرکات اصلاحی در مدارس و ادارات به صورت رایگان خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403