68 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری شدند


68 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد- ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 68 بیمار کووید 19 طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکترسیدجواد پورنقی روز سه شنبه اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی یک بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست داد.

وی افزود: با بستری ۶۸ مبتلای جدید کرونا هم اینک ۲۰۶ بیمار دارای علائم کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

پورنقی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی یادآور شد: در واقع واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد بنابراین برای جلوگیری از ورود استان به پیک ششم کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول واکسیناسیون، ۸۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۴۱ درصد نیز دُز سوم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.
براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی