استاندار یزد : توسعه صنایع کم‌آبخواه رویکرد اصلی پیشرفت استان است


استاندار یزد : توسعه صنایع کم‌آبخواه رویکرد اصلی پیشرفت استان است

یزد- ایرنا- استاندار یزد با اشاره به واقع شدن استان در ناحیه مرکزی کم بارش ، گرم و خشک ایران گفت: توسعه صنایع کم‌آبخواه با توجه به شرایط خاص اقلیم منطقه از جمله اهداف اصلی برنامه های سرمایه گذاری و اقتصادی انتخاب شد و به جد در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح یک مجتمع تولیدی در مرکز استان افزود: توسعه واحدهای تولید برق و روشنایی از جمله صنایع مهمی است که گسترش آن با همکاری بخش‌ خصوصی و فعالان صنعتی در استان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص اقدام‌های خوبی هم صورت گرفت، ادامه داد: دولت از توسعه این نوع صنایع در یزد و سایر شهرستان‌های استان حمایت می‌کند ، همت و همیاری بیش از قبل سرمایه گذاران را در این مورد می طلبد.

استاندار یزد : توسعه صنایع کم‌آبخواه رویکرد اصلی پیشرفت استان است

استاندار یزد اظهار کرد: تاکنون همه تلاش خود را برای حمایت و راه‌اندازی چنین واحدهای تولیدی به کار بستیم تا موجب اشتغال و کارآفرینی شود و هم متناسب با شرایط کم‌آبی استان این قبیل فعالیت ها اهمیت دارد.

به مناسبت دهه فجر (۱۲ تا ۲۲ بهمن ) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک مجتمع تولیدی با صرف ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که روزانه ۳۰۰ قطعه انواع چراغ‌های ال‌.ای .دی و روشنایی تولید می‌کند افتتاح شد و با راه‌اندازی آن ۱۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

سیزدهم بهمن ماه جاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفته بود : ۲۶۷ پروژه در قالب ۵۰ طرح و با اعتبار پنج هزار و ۵۳۲ میلیار تومان در استان اجرا شد که در ایام الله دهه فجر بهره‌برداری می شود.

محمد جواد ابوالحسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه ها عمدتا در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی اجرا شد و چهار هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان آن در بخش معدنی اجرا شد .

معاون استاندار یزد گازرسانی به روستاهای استان، افتتاح ۶ باب مدرسه با ۲۹ میلیارد تومان هزینه و افتتاح واحد فنی مدیریت فولادی با هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه های مورد بهره برداری در دهه فجر اعلام کرد .

ابوالحسینی اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز مجموعه فرآوری لبنی با اعتباری بیش از یکصد میلیارد تومان و همچنین یک باب گلخانه با ۶ میلیارد تومان بودجه و یک واحد گردشگری با اعتبار افزون بر ۲۵ میلیارد تومان بهره برداری می شود.

ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن با ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه در ۱۱ شهرستان استان یزد آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ماه جاری .

یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در دشت یزد- اردکان محدودیت واگذاری صنایع آلاینده مهریز –عقدا و جایگزین کردن آن با صنایع هایتک وکم آبخواه است.

در استان یزد سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور پس از کرمان است.

این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...