ادعای نامزد ریاست سنتکام: کاهش تحریم ایران به معنای حمایت از تروریسم است


ادعای نامزد ریاست سنتکام: کاهش تحریم ایران به معنای حمایت از تروریسم است

نامزد جدید ریاست سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد ایران بزرگترین تهدید برای آمریکا در منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «مایکل کوریلا» نامزد جدید معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست بر سازمان تروریستی «سنتکام» در نشستی، ارزیابی خود از توانمندی نظامی ایران را ارائه کرد.

به گزارش العربیه، کوریلا که به تازگی از سوی بایدن برای ریاست بر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست‌های سنتکام) معرفی شده است، در جلسه کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنا مدعی شد: «کاهش تحریم‌ها می‌تواند به نفع حمایت ایران از تروریسم در منطقه باشد. این خطر وجود دارد که با کاهش تحریم‌ها، ایران بخشی از این پول را برای حمایت از نیرو‌های نیابتی خود و تروریسم در منطقه استفاده کند.»

کوریلا در بخشی دیگر با اشاره به استفاده ایران از توانمندی‌های پیشرفته نظامی، در اختیار داشتن شبکه گسترده نایبان و تمایل به استفاده از زور علیه آمریکا، مدعی شد: «ایران همچنان تهدید اصلی برای سنتکام در منطقه محسوب می‌شود. توانمندی نظامی ایران با سرعتی رشد می‌کند که قدرت استفاده زور علیه همسایگانش را به این کشور می‌دهد.»

مایکل کوریلا که اکنون ۵۵ سال دارد، ماه گذشته برای ریاست تروریست‌های سنتکام از سوی بایدن معرفی شد و اگر صلاحیت او از سوی کمیته سنا تایید شود ، جایگزین «فرانک مک‌کنزی» می‌شود.

فرانک مک‌کنزی از اوایل سال ۲۰۱۹ فرماندهی سنتکام را برعهده داشت و قرار است دوره مدیریتش در بهار امسال به پایان برسد.

کوریلا، فرمانده سپاه هجدهم هوابرد ارتش آمریکا در فورت براگ است و در صورت تأیید سمت جدید، چهارمین ستاره ژنرالی خود را دریافت خواهد کرد. کوریلا در دولت اوباما نیز به عنوان دستیار فرمانده و مدیر عملیات در فرماندهی عملیات ویژه مشترک ضد تروریسم ارتش آمریکا، خدمت می‌کرد. پیش از آن، وی پس از گذراندن چندین پست برجسته دیگر در ارتش، به مدت ۲ سال به عنوان فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد خدمت کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...