نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم


نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم

تهران - ایرنا - رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توانستیم 12 منطقه کشور را برای پرتودهی تعریف کنیم، گفت: نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمد اسلامی سه‌شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نیز گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به تازه‌ترین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور افزود: نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم فناوری هسته‌ای را که یک فناوری تاثیرگذار است در همه ابعاد گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که برداشتیم انجام مطالعات و برنامه ریزی برای پیشبرد تاثیرگذاری این فناوری از طریق پرتودهی برای همه سرفصل ها به ویژه در حوزه کشاورزی، مواد غذایی و صنعتی بود تا بتواند موثر واقع شود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: مطالعات جامعی را با استفاده از مطالعاتی که در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده بود، صورت دادیم و توانستیم ۱۲ منطقه کشور را برای پرتودهی تعریف کنیم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در پیش روی ما اجرای ۱۲ قطب صنعتی پرتودهی است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این رشته هستند، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در گام دوم فراخوان دادیم تا صنایع بزرگ غذایی و کشاورزی حضور پیدا کنند تا جایگاه و کارکرد پرتودهی را تعریف کنیم که می‌تواند تاثیرات اقتصادی در این صنعت داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: در گام سوم فرایند بومی سازی را به صورت پرسرعت شروع کردیم و با نهضتی که در سازمان برای بومی سازی شروع شده بود، دستگاه‌های جدیدی را برای این کارکرد در دستور کار قرار دادیم.

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی