کار پژوهشی نباید در استان تعطیل شود/ استخراج بوکسیت از معادن چرام ممنوع!


کار پژوهشی نباید در استان تعطیل شود/ استخراج بوکسیت از معادن چرام ممنوع!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه به طرح‌های حوزه پژوهش در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی احمدزاده» عصر امروز (۱۶ بهمن ماه) در نهمین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی که با دستور کار اختصاص یک درصد اعتبارات به حوزه پژوهشی اختصاص داشت، گفت: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی نظارت کنند تا کوتاهی صورت نگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، افزود: در جلسه اختصاصی از پژوهشگران و فناوران استان تجلیل می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: پژوهشگران و فناوران استان کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دادند که می‌طلبد در نشستی علاوه بر شنیدن صحبت‌ها، مشکلات و خواسته‌ها، از آنها ویژه و در خور شان تجلیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال، گفت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان هستند.

وی در زمینه برداشت بوکسیت از معادن استان هم گفت: معادن بوکسیت هیچ‌گونه بهره‌وری برای استان ندارند و تا زمان سرمایه‌گذاری جلوی استخراج بوکسیت از معادن چرام گرفته شود.

احمدزاده از فرماندار چرام خواست جلوی استخراج سنگ بوکسیت از معادن گرفته شود، چرا که بدون آنکه خدماتی به استان داده شود بوکسیت از استان خارج می‌شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید