اطلاعات 250 هزار متخصص در آمریکا هک شد


اطلاعات 250 هزار متخصص در آمریکا هک شد

ایتنا - ​​​​​​​اداره صدور مجوز ایالت واشنگتن وقوع یک حادثه سایبری را گزارش کرده که ممکن است به افشای اطلاعات حساس بیش از 250000 متخصص در این ایالت منجر شده باشد.



این اداره با صدور در بیانیه‌ای اعلام کرد: از فعالیت مشکوک مربوط به اطلاعات مجوزهای حرفه‌ای و شغلی در هفته منتهی به ۲۴ ژانویه مطلع شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، در ادامه این اطلاعیه آمده است: سیستم حرفه‌ای آنلاین صدور مجوز و سیستم اطلاعات نظارتی (POLARIS) تحت تأثیر این حادثه سایبری قرار گرفته و اطلاعاتی مانند شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد و شماره گواهینامه رانندگی تا سایر اطلاعات شناسایی شخصی در معرض افشا بوده است.

در این اطلاعیه همچنین تصریح شده: بلافاصله با کمک دفتر امنیت سایبری واشنگتن تحقیقاتی آغاز شده و در قالب یک اقدام احتیاطی، صدور مجوز آنلاین حرفه‌ای و دسترسی به سیستم اطلاعات نظارتی (POLARIS) با هدف محافظت از اطلاعات شخصی دارندگان مجوز حرفه‌ای متوقف شده است.

این اداره مدعی شده در حال حاضر، شواهدی دال بر دسترسی غیرمجاز به سایر اطلاعات اداره مذکور وجود ندارد و همه سیستم‌های دیگر آن به طور عادی کار می‌کنند. اگر تحقیقات به این نتیجه منجر شود که اطلاعات شخصی کاربران مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته، به افراد آسیب دیده اطلاع رسانی شده و کمک‌های بیشتری به آنان ارائه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی