همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران در کرمانشاه آغاز شد


همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه صبح چهارشنبه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه در آئین آغاز به کار این رویداد با بیان اینکه این همایش در روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه و به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: شعار این همایش بذر بهتر، سلامت وامنیت غذایی بیشتر، هدر رفت کمتر منابع است.

دکتر «علیرضا زبرجدی» افزود: این همایش توسط گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

وی محورها یاین همایش را زیست شناسی بذر(فیزیولوژی، اکولوژی، بیوشیمی، ژنتیک)، فناوری تولید و فرآوری بذر، کنترل و گواهی بذر، صنعت و اقتصاد بذر( کارآفرینی، ثبت، مالکیت، بازاریابی، زنجیره ارزش، خوشه صنعتی و تجاری سازی) اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند برگزاری همایش در سطح دانشگاه افزود: مجوز برگزاری همایش‌های داخلی، محلی و استانی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صادر شد و مجوز برگزاری همایش‌های ملی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط هیات رییسه صادر گردید.

دکتر زبرجدی اضافه کرد: همچنین برای دریافت مجوز برگزاری و ثبت همایش‌های بین‌المللی در پایگاه ISC ،پس از تصویب در هیات رییسه دانشگاه، مصوبه هیات امنا دانشگاه الزامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: معاونت پژوهش و فناوری، از برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه حمایت می‌کند و در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با حمایت دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی امیدواریم هر دانشکده بتواند سالانه حداقل یک همایش ملی یا بین‌المللی برگزار نماید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در تبادل اطلاعات و دیدگاه­‌های علمی محققان و پژوهشگران و همچنین اطلاع از تازه‌ترین نتایج یافته‌های علمی اظهار داشت: سال گذشته ۶ همایش در سطح ملی در دانشگاه رازی برگزار شد که ۲ همایش توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و علوم اجتماعی هم هرکدام یک همایش برگزار کردند.

خریداری پورتال همایش‌ها و سمینارهای دانشگاه رازی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: به منظور سازماندهی و اطلاع‌رسانی بهتر در خصوص همایش‌­های برگزار شده در دانشگاه رازی، پورتال همایش‌­ها به آدرس hamayesh.razi.ac.ir در سال ۱۳۹۸ خریداری شده است.

وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: علاوه بر «بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران» که خرداد ماه در سطح ملی برگزار شد، ۲ همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در ۳۱ شهریور و اول مهر به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان