ادعای نماینده آمریکایی: ما با حسن نیت وارد مذاکرات برجام شدیم


ادعای نماینده آمریکایی: ما با حسن نیت وارد مذاکرات برجام شدیم

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا بدون اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها و خروج از برجام در پیامی مدعی شد واشنگتن با حسن نیت وارد مذاکرات وین شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ویسنته گونزالس در حالی مدعی است که واشنگتن با حسن نیت وارد مذاکرات وین شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از ورود به کاخ سفید به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال برجام پایبند مانده بود.

گونزالس در این پیام ادعایی نوشت: «ما با حسن نیت وارد مذاکرات برجام شدیم و بار‌ها و بار‌ها ایران توافق با ما را نادیده گرفت و توانمندی‌های هسته‌ای اش را گسترش داد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این موضوع و تهدید به سرعت در حال تشدید ایران به حاشیه رانده شده و نادیده گرفته شود.»

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا در توییت دیگری ضمن اشاره به اینکه آمریکا حق ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای غیرنظامی را به رسمیت شناخته مدعی شد ایران به توسعه توانمندی‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهند و در حال حاضر در پی آن هستند که برنامه‌های خود را به طور کامل توسعه دهند تا به امنیت ملی آمریکا آسیب برسانند.

وی از ‏رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن خواست مفاد برجام را به صورت چندجانبه توسعه داده و تقویت نمایند، پروتکل الحاقی را تصویب کنند، تحریم‌ها را تقویت کنند و راهبرد‌هایی را برای کاهش توانمندی‌های هسته‌ای ایران ارائه دهند.

دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش بعد از وقفه‌ای چندروزه دیروز (سه‌شنبه) با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد. ایران در جریان این دور از گفتگو‌ها بر موضع خودش مبنی بر لغو تحریم‌ها تأکید کرد و اعلام کرده است که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت.

قابل ذکر است که مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی