قرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شد


قرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شد

خبری غیرمنتظره منتشر شده مبنی بر این که باشگاه بارسلونا قراردادی بزرگ با شرکت اسپاتیفای امضا کرده و حتی حق نامگذاری نوکمپ هم به این شرکت واگذار شده است. اسپانسر جدید به نوکمپ آمد دوران شیوع ویروس کرونا تأثیر شدیدی روی مسائل مالی باشگاه‌ها و حتی باشگاه‌های متمول و بزرگ فوتبال جهان اروپا گذاشته، تا […]

اسپانسر جدید به نوکمپ آمد

دوران شیوع ویروس کرونا تأثیر شدیدی روی مسائل مالی باشگاه‌ها و حتی باشگاه‌های متمول و بزرگ فوتبال جهان اروپا گذاشته، تا جایی که اتفاقات کم‌نظیر و شاید حتی بی‌نظیری در دنیای فوتبال رخ داده است.

یکی از باشگاه‌هایی که ضررهای عجیبی کرده و باعث شده حتی دوران متفاوتی را شروع کند، باشگاه بارسلونا است. باشگاهی که به‌خاطر برخی مسائل مالی و عدم توازن مالی حتی اسطوره‌اش لیونل مسی را هم از دست داد.

با این حال خوان لاپورتا رئیس این باشگاه که برخلاف وعده‌هایش نتوانست مسی را حفظ کند، دست به کار شده و تصمیم گرفته با عقد قراردادهای جدید باشگاه را از بحران خارج کند. حالا این باشگاه با پلتفرم موسیقی «اسپاتیفای» که شرکتی سوئدی پشت آن است قراردادی بزرگ بسته.

قرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شدقرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شدقرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شد

اسپاتیفای ۲۳۷ میلیونی

رادیو کاتالونیا خبری مهم اعلام کرد مبنی بر این که باشگاه بارسلونا قراردادی ۲۳۷ میلیون پوندی (حدود ۲۸۰ میلیون یورو) با شرکت اسپاتیفای امضا کرده که حتی ممکن است باعث تغییر نام ورزشگاه‌شان هم بشود. به این ترتیب احتمالاً از فصل آینده نام ورزشگاه نوکمپ به «نوکمپ اسپاتیفای» تغییر خواهد کرد.

با این قرارداد که مدت زمان آن برای ۳ فصل است، نام اسپاتیفای روی پیراهن تیم‌های مردان و زنان بارسلونا نقش خواهد بست و همچنین تجهیزات تمرینی هم با نام این پلتفرم خواهد بود. هنوز جزئیات این قرارداد رسماً اعلام نشده ولی طبق ادعای رادیو کاتالونیا حق نام‌گذاری ورزشگاه هم بخشی از قرارداد خواهد بود.

از سال ۲۰۰۶

باشگاه بارسلونا تا سال ۲۰۰۶ اسپانسری را برای پیراهن انتخاب نکرده بود، اما این کار با نقش بستن نام مؤسسه خیریه «یونیسف» شروع شد. سال ۲۰۱۱ هم کاتالان‌ها در قراردادی بحث‌برانگیز با بنیاد قطر و سپس قطر ایرویز تا سال ۲۰۱۷ با قطری‌ها برای اسپانسر پیراهن همکاری کردند. سپس شرکت ژاپنی «راکوتن» به میان آمد و قراردادی ۵۵ میلیون یورویی با باشگاه بارسلونا امضا کرد که در پایان این فصل قراردادشان به پایان خواهد رسید. به همین دلیل هم باشگاه بارسلونا در ماه‌های گذشته در پی بررسی گزینه‌های برای اسپانسرینگ بوده است.

قرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شدقرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شدقرارداد رکوردشکن بارسلونا با اسپاتیفای امضا شد

بحران مالی و پیشنهادها

با وجود بحران مالی در نوکمپ، غول‌های لالیگا به جذب اسپانسر و همکاری‌های تجاری ادامه می‌دهند. قبل از اسپاتیفای نام شرکت‌هایی همچون «وگان نِیشن» و «پولکادات» هم به میان آمده بود؛ شرکت‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و بزرگ‌ترین بسته‌های حمایت مالی را به باشگاه بارسلونا ارائه کرده بودند. مجموع ارزش این پیشنهاد هم ۸۰ میلیون یورو (معادل ۶۷ میلیون پوند) بوده است.

معامله سوئدی

با این حال طبق اخباری که منتشر شده «دانیل اِک» سوئدی که اسپاتیفای محصول تفکرات اوست از رقبا پیشی گرفته و اسپانسر بارسلونا خواهد شد. جالب این که این معامله تنها یک ماه پس از ابراز علاقه شرکت سوئدی برای خرید باشگاه آرسنال از استن کروئنکه جوش خورده است. اِک در حال آماده‌سازی برای پیشنهاد ۲ میلیارد پوندی برای خرید باشگاه شمال لندنی بود که پیشنهاد اولیه او با مبلغ ۱٫۸ میلیون پوند رد شده است. بعد از آن هم مشخص شد کروئنکه اصلاً تمایلی به فروش باشگاه آرسنال ندارد.

حالا باید دید همکاری باشگاه بارسلونا و شرکت اسپاتیفای به چه شکلی پیش خواهد رفت و جزئیات آن چه خواهد بود. خودتان را برای شنیدن نام «نوکمپ اسپاتیفای» آماده کنید!

منبع: خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق