خودرو پیکان کاربراتوری دارم و حدود سه‌هفته قبل سوئیچ خودرویم به‌مدت پنج دقیقه باز بود و پس از آن استارت زدم که از آن روز تاکنون خودرویم دیر روشن می‌شود


باتوجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و با درنظر گرفتن این مساله که سیستم جرقه‌زنی خودرو شما مبتنی بر پلاتین است، بنابراین باز گذاشتن سوئیچ بیش از یک دقیقه اشتباه خواهد بود.

خودرو پیکان کاربراتوری دارم و حدود سه‌هفته قبل سوئیچ خودرویم به‌مدت پنج دقیقه باز بود و پس از آن استارت زدم که از آن روز تاکنون خودرویم دیر روشن می‌شود. در سرعت‌های بالا هم خودرویم کشش لازم را ندارد و کم می‌آورد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و با درنظر گرفتن این مساله که سیستم جرقه‌زنی خودرو شما مبتنی بر پلاتین است، بنابراین باز گذاشتن سوئیچ بیش از یک دقیقه اشتباه خواهد بود؛ زیرا در زمان باز گذاشتن سوئیچ جریان الکتریکی به‌صورت مستقیم به دلکو وارد شده و با افزایش شدت جریان الکتریکی در مدار منجر به‌چسبیدن دهانه پلاتین‌ها به‌یکدیگر می‌شود که اصطلاحا به‌آن خال زدن می‌گویند. بر این اساس تاخیر در روشن شدن خودرو شما در مرحله نخست به‌خرابی دلکو که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم جرقه‌زنی است، مربوط می‌شود. در این صورت باید پلاتین دلکو را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. اما عدم‌کشش مناسب خودرو در دورهای بالا تنها دوعلت دارد. 1-سیستم‌ سوخت‌رسانی خودرو را بررسی کنید. در این حالت ممکن است صافی بنزین گرفته باشد و حجم مورد نیاز سوخت به‌سیلندر منتقل نشود. همچنین اگر ژیگلور کاربراتور معیوب شده باشد، در دورهای بالا موتور کم می‌آورد. بنابراین ابتدا صافی بنزین و پس از آن ژیگلور را تعویض کنید. 2-اگر با تعویض ژیگلور مشکل حل نشود، درمرحله دوم باید چکش‌برق و کویل را بررسی کنید تا درصورت نیاز و خرابی هر کدام، آن قطعه را تعویض کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی