در فضای اجرایی مواظب باشید که خبط فسادی رخ ندهد/ تعیین مطالبات مردم در نقشه راه توسعه استان


در فضای اجرایی مواظب باشید که خبط فسادی رخ ندهد/
تعیین مطالبات مردم در نقشه راه توسعه استان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و رسیدگی همه مدیران باید فوق‌العاده باشد و در فضای اجرایی مواظب باشید که خبط فسادی رخ ندهد.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: وفاق بین ارکان مدیریتی این استان دارای اهمیت است اکنون یک همگرایی بین اعضای مدیریتی و مسوولان استان وجود دارد.

استاندار در ادامه افزود: سرمایه گذاری‌های کوچک را نباید غفلت کنیم زیرا اثرگذاری این گونه سرمایه‌گذاری‌ها در اشتغال بسیار زیاد است و باید در نظر داشت که تمام برنامه‌ها اگر روح اشتغال در آن نباشد ارزش ندارد.

وی تصریح کرد: پیشرفت و آبادانی این استان در گرو تولید، ایجاد زمینه‌های اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سه پیام تحول، امید و خودباوری را با خود به همراه داشته و تحولی که این انقلاب در جهان به وجود آورد بزرگترین رویداد قرن بیستم بود از اینرو همه استکبار جهانی یک طرف قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران نیز یک طرف قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دومین پیام انقلاب اسلامی ایران موضوع امید است امام خمینی(ره) امید را در همه اقشار زنده کرد و بزرگترین سرمایه بشر این موضوع است که باید تلاش کنیم در همه مقوله‌ها این امید را به عنوان قدرت و اسلحه انکارناپذیر زنده نگاه داریم.

وی ادامه داد: سومین پیام انقلاب اسلامی ایران موضوع خودباوری است این امام خمینی(ره) بود که روح خودباوری را به همگان منتقل کرد و امروزه جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها مظهر خودباوری است.

وی تصریح کرد: از طریق اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را مرتفع کنیم همچنین تا اتفاقی در حوزه معیشت و زندگی مردم رخ ندهد نمی‌توانیم مسائل دیگر را حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که اولویت‌های مطالبات مردم در نقشه راه توسعه استان لحاظ شده افزود: امروز مطالبه اول مردم آب و دومی راه است از اینرو ۶۲ درصد اعتبارات استان صرف این ۲ موضوع شده است.

وی با بیان این‌که توسعه سیستان و بلوچستان باید به بدنه اجرایی و تفکر مردم نفوذ کند ادامه داد: تکثر واحدهای توسعه سرمایه‌گذاری که خودشان را اثبات کردند دارای اهمیت است و امروز نباید در استان برای اجرای مجوز طرح‌های توسعه اشتغال مانعی وجود داشته باشد.

مدرس خیابانی با بیان این‌که برای جذب سرمایه‌گذاری حفظ سرمایه‌های موجود و تکثیر آن‌ها دارای اهمیت است تصریح کرد: خواهش ما این است که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور میدانی در عرصه پروژه‌ها را تجربه و برای خود برنامه داشته باشند.

وی با بیان این‌که مسائل، مشکلات و خواسته‌های مسوولان باید از جنس تصمیمات اجرایی شوند تصریح کرد: جلسات باید مساله‌محور و حتماً صورت جلسه داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع همه‌گیری کرونا در استان را باید جدی گیریم زیرا اگر نتوانیم این ویروس را کنترل و مدیریت کنیم دوباره کسب‌وکارها در آستانه سال جدید تعطیل می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل در همه عرصه‌ها باید تقویت شود اگر امنیت کوچکترین خدشه وارد شود در هیچ عرصه‌ای نمی‌توانیم موفق باشیم امنیت مهمترین چیز برای یک کشور است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان