میز نمایش قدرت یا پارانویای پوتین؟!


میز نمایش قدرت یا پارانویای پوتین؟!

رئیس جمهور 69ساله روسیه در مورد کووید -19 بسیار پارانوئید است و تا حد زیادی در فضایی ایزوله شده و جدا از دیگران در تمام دوران شیوع کرونا باقی مانده است و اقداماتی بسیار فراتر از همتایان جهانی خود را انجام داده است.

فرارو- «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از میزی پنج متری برای جلسات رو در روی خود استفاده می‌کند، اما آیا این تنها یک اقدام فوق محتاطانه برای مقابله با شیوع کرونا است؟

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، برای کسانی که در مناصب ارشد قرار دارند دکوراسیون و نوع چینش مبلمان می‌تواند ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن جذابیت و ترساندن باشد.

صندلی وحشتناک قدرت در بازی تاج و تخت یک صندلی آهنین بلند و ساخته شده از شمشیر‌های ذوب شده دشمنان شکست خورده بود. در مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» افراد شرور به دلیل تزئین مقر خود با آکواریوم‌های کوسه معروف هستند.

با این وجود، در دنیای واقعی «ولادیمیر پوتین» و میز سفید عظیم و گیج کننده‌اش وجود دارد.

رئیس جمهوری روسیه میزبان دیدار‌های انفرادی با مقام‌های خارجی پشت یک میز بیضی شکل غول پیکر با طولی تقریبا پنج متر بوده که توسط سه ستون ضخیم نگه داشته شده‌اند و تنها یک دسته گل در وسط قرار دارد. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قفسه‌های کتاب کافی برای رقابت با یک کتابخانه کوچک دارد. در طول شیوع کرونا «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین میزبان تماس‌های ویدیوئی در مقابل تابلوی نقاشی با ابهت دیوار بزرگ چین است.

میز نمایش قدرت یا پارانویای پوتین؟!

«معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی در یک چادر بزرگ و رنگارنگ با رهبران دیگر جلسات خود را برگزار می‌کرد شاید به عنوان ترفندی برای جلب نظر آنان با اشاراتی به خاستگاه متواضع بدوی خود. قذافی با چادر خود به سراسر جهان سفر کرد و آن را در چندین شهر از جمله در پارک ویلا دوریا پامفیلی بزرگ‌ترین پارک عمومی در رم و ملک دونالد ترامپ در حومه نیویورک برپا کرد.

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی نیز دفتری چشمگیر با میز بسیار بزرگی داشت اگرچه ممکن است دلایل دیگری داشته باشد، اما گفته می‌شود که او بعدازظهر‌ها زیر آن میز چرت می‌زد. با این وجود، اگر میز حامل پیامی است پشت میز پوتین چه پیامی وجود دارد؟

او روز دوشنبه میزبان «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه پشت این در غول سه پا بود. رئیس جمهور فرانسه با سینه‌ای رو به جلو که نمادی از ورود با قدرت است به مسکو رفته بود و وعده گفت و گوی «جدی» با پوتین را داد و گفته بود که به دنبال «راه حلی تاریخی» برای تهدید قریب الوقوع جنگ بین روسیه و اوکراین خواهد بود. با این وجود، پس از پنج ساعت گفتگو بر سر میز سفید، مکرون نتوانست هیچ امتیازی را از پوتین بگیرد.

گمانه زنی‌ها مبنی بر آن که این میز یک نمایش قدرت برای تسلیم کردن مکرون بوده بالا گرفته است. برخی حتی می‌گویند شاید این اقدام پوتین بیان فیزیکی نوعی انزجار به مکرون بوده است. با این وجود، این امکان نیز وجود دارد که این میز به هیچ وجه پیامی سیاسی نداشته باشد و به هدف اصلی پوتین مرتبط باشد: اجتناب از انتقال ویروس کووید.

در اوایل ماه جاری، پوتین میزبان «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان پشت همان میز بود. در آن زمان، مسکو به دنبال به تصویر کشیدن روابط نزدیک و دوستانه بین دو رهبر و انتقال این پیام بود. امروز پوتین به وضوح از میز برای فاصله گرفتن اجتماعی از رهبران خارجی استفاده می‌کند همان طور که در کنفرانس‌های مطبوعاتی پس از آن تریبون‌های میان او و سایر رهبران فاصله‌ای غیر معمول از یکدیگر دارند.

میز نمایش قدرت یا پارانویای پوتین؟!

رئیس جمهور ۶۹ساله روسیه در مورد کووید -۱۹ بسیار پارانوئید است و تا حد زیادی در فضایی ایزوله شده و جدا از دیگران در تمام دوران شیوع کرونا باقی مانده است و اقداماتی بسیار فراتر از همتایان جهانی خود را انجام داده است. کرملین هم چنان از کسانی که با پوتین ملاقات می‌کنند می‌خواهد که به مدت دو هفته قرنطینه شوند علیرغم آن که این ادعا مطرح شده که رئیس جمهوری روسیه دوز تقویتی واکسن خود را نیز دریافت کرده است.

الزامات سخت‌گیرانه او می‌توانند مختل کننده رویداد‌ها باشند. پیش از افتتاح یک مرکز هنری بزرگ در مسکو گفته می‌شود که سرمایه دار اصلی آن مرکز به مدت دو هفته قرنطینه شده بود تا پوتین یک بازدید کوتاه از ساختمان داشته باشند. با این وجود، یک نفر وجود دارد که پوتین علیرغم نگرانی‌هایش برای کووید به وی نزدیک شده است.

میز نمایش قدرت یا پارانویای پوتین؟!

در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در ماه جاری او و «شی جین پینگ» در فاصله‌ای نزدیک از یکدیگر مقابل دوربین‌ها ایستادند که نمادی از اتحاد قدرتمند آنان همزمان با افزایش تنش با غرب است. با این وجود، مقام‌های چینی برای نشستن خود ترتیبی داده بودند که یک میز چوبی بسیار بزرگ تیره در محل دیدار قرار گیرد یک میز حتی بزرگ‌تر از میز پوتین.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار