درگذشت سعید تشکری دل اهالی فرهنگ و هنر را آتش زد


درگذشت سعید تشکری دل اهالی فرهنگ و هنر را آتش زد

تهران- ایرنا- رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در پیامی درگذشت سعید تشکری نویسنده و پژوهشگر انقلاب را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا مختارپور پیام خود را با بیت افسوس که سرمایه ز کف بیرون شد/وز دست اجل، بسی جگرها خون شد آغاز کرد و نوشت: جامعة فرهنگی – ادبی ایران روز ۱۴ بهمن به سوگ جهانگیر خسروشاهی از نویسندگان و پژوهشگران اهل معرفت و ذوق و اخلاق نشست و هنوز یک هفته از این واقعة جانسوز نگذشته که روز ۱۹ بهمن داغ درگذشت سعید تشکری نویسنده، پژوهشگر و هنرمند دین مدار و متعهد، دل اهالی فرهنگ و ادب و هنر را آتش زد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: افسوس و حسرت از دست دادن این عزیزان به راحتی جبران شدنی نیست و چاره ای جز استمداد از درگاه ربوبی برای التیام درد سوگواران و استدعا برای افاضة فیض الهی در تربیت و رویش امثال و نظائر آن به حق پیوستگان از میان نسل جوان در عرصه فرهنگ و ادب و هنر وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: امید که دست حمایت و هدایت حضرت حق همچنان پشتیبان این سرزمین و دین و آیین و مردم شریف ایران زمین باشد.

پیام تسلیت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، درگذشت ناباورانه نویسنده متعهد و ارزشمند ، نمایشنامه نویس برجسته تئاتر انقلاب ،دفاع مقدس و مقاومت استاد سعید تشکری را به عموم علاقمندان وی، فرهیختگان و نیز خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نماید.

بی شک آثار گرانقدر برجای مانده آن فقید سعید جزو میراث ارزشمند تئاتر انقلاب اسلامی خواهد بود و فقدان ایشان محسوس و ضایعه ای بزرگ در حوزه ادبیات و هنرهای نمایشی ایران اسلامی خواهد بود.
از خداوند عالی اعلی(جل جلاله)علو درجات و آرامش خاطر آن مرحوم را مسالت داریم.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت در سال ۱۳۹۲ از مرحوم سعید تشکری به پاس سالها حضور مستمر و تاثیرگذار در حوزه ادبیات نمایشی انقلاب و دفاع مقدس تقدیر به عمل آورده بود.

پیام تسلیت انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران

انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در یادداشتی که برشی از رمان «رژیسور» سعید تشکری در آن آورده شده است، فقدان وی را تسلیت گفت.

در این یادداشت آمده است: «روسی‌خان به گلشا گفت: عکاسی را که یاد گرفتی، حالا در خیال خودت، سینماتوگراف را هم بیاموز. بعد از عکاسی نوبت سینما است. شما ملت شفاهی هستید. داستان، شعر، نثر، غزل و رباعی و مثنوی زیاد دارید؛ اما تصور و تصویر ندارید. ملتی که زیاد حرف می‌زند، دیر تصمیم می‌گیرد. خیال می‌کند می‌داند. ما فکر کردیم در جنگ با مشروطه‌خواهان، چگونه باید در ایران بمانیم. راهش فقط این است: شما باید پادشاهی داشته باشید که ایران مملکت دوم او باشد و روسیه سرزمین اول او. پس پادشاه شما را تربیت کردیم. راستی، حالا این پادشاه می‌خواهد با تو حرف بزند ...
برشی از رمان «رژیسور» نوشته‌ سعید تشکری (۲۰ تیرماه ۱۳۴۲/ قوچان - ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰/ مشهد)

انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران فقدانِ سعید تشکری، نویسنده، هنرمند و عضو حرفه‌ای‌ خود را به خانواده‌ محترم ایشان و جامعه‌ هنر و ادبیات کشور تسلیت می‌گوید.

زنده یاد سعید تشکری، نویسنده توانمند کشورمان، نیز عصر روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن ۵۸ سالگی در مشهد دعوت حق را لبیک گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!