محصولات فرهنگی قم در نمایشگاه‌های ملی معرفی شود


محصولات فرهنگی قم در نمایشگاه‌های ملی معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی نشان‌دهنده ظرفیت فرهنگی در هر استان است و با برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توان در سطح ملی این محصولات را معرفی کرد.

سید موسی حسینی کاشانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تغییر رنگ وضعیت گسترش ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور از آبی و زرد به قرمز موجب شد که جلسات اداری به صورت محدود برگزار شود.

وی با اشاره به شعار در خانه بمانیم که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا مطرح بود بیان کرد: آنچه موجب می‌شد که در خانه ماندن برای مردم آسان تر شود وجود فیلم‌ها، نرم افزارها و کتاب‌هایی است که سرگرمی مناسبی را برای در خانه ماندن فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: روزهای در خانه ماندن به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شد که مردم و مسئولان بیش از پیش قدردان تولیدکنندگان محصولات فرهنگی باشند.

وی با عنوان اینکه محصولات فرهنگی محدودیت ندارند و دارای گستره فراوانی هستند، گفت: لازم است که چارچوبی برای کالای فرهنگی تعریف شود تا ظرفیت‌های تولید محصولات فرهنگی بهتر شناخته شود که در این راستا می‌توان برگزاری جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی را نقطه آغازین این رویداد مهم دانست.

حسینی کاشانی با بیان اینکه کالاهای فرهنگی ابزارهایی هستند که می‌توانند تاثیرگذاری مطلوبی در بخش فرهنگ داشته باشند تصریح کرد: لازم است با شناسایی کالاهای فرهنگی و حمایت دولتی از تولید این کالاها نیاز جامعه را به صورت مطلوب پاسخ گو باشیم تا ریشه فرهنگ غربی از سطح جامعه خشک شود.

وی با عنوان اینکه جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی را می‌توان جشنواره‌ای جوان و نوپا دانست که تاثیرات شگرفی در ارتقا سطح فرهنگ جامعه دارد، گفت: این جشنواره نشان‌دهنده ظرفیت تولیدات محصولات و کالاهای فرهنگی در هر استان است که می شود در سطح ملی نمایشگاهی از این محصولات برگزار کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...