روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )


در این مطلب به معرفی روستاهای ورامین پرداخته ایم . 121 روستای ورامین که در نزدیکی تهران واقع شده اند و شاید تا به حال حتی نامی از آنها نشنیده باشیم . با ماهمراه باشید تا با شهرستان ورامین و روستاهای آن آشنا شوید .شهرستان وَرامین یکی از شهرستان‌های استان تهران است که مرکز آن […]

در این مطلب به معرفی روستاهای ورامین پرداخته ایم . ۱۲۱ روستای ورامین که در نزدیکی تهران واقع شده اند و شاید تا به حال حتی نامی از آنها نشنیده باشیم . با ماهمراه باشید تا با شهرستان ورامین و روستاهای آن آشنا شوید .شهرستان وَرامین یکی از شهرستان‌های استان تهران است که مرکز آن شهر ورامین است و در ۳۵ کیلومتری جنوبشرق شهر تهران واقع شده‌است. شهرستان ورامین از شمال شرق به شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، از شمال غرب به شهرستان قرچک، از غرب به شهرستان ری، از جنوب به استان قم و بخش جوادآباد و از جنوبشرق و شرق به استان سمنان محدود شده‌است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

شهرستان ورامین در سال ۱۳۵۴ در محدود استان تهران تشکیل شد. سه شهرستان پاکدشت، پیشوا و قرچک به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ از شهرستان ورامین منتزع شدند.شهرستان ورامین در جلگه صاف حاصل خیز واقع شده و از جنوب به دریاچه نمک و از مغرب به حسن‌آباد قم و از شمال به شهرستان پاکدشت و از مشرق به گرمسار (خوار سابق) محدود است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستاهای ورامین

روستای علی‌آباد فرسوده

علی‌آباد فرسوده، روستایی از روستاهای ورامین از توابع بخش مرکزی می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی (باغخواص ) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۷۸ نفر (۵۴۸ خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌آباد محیط

علی‌آباد محیط، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ ، جمعیت آن ۲۲۷ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای آب‌باریک (ورامین)

آب‌باریک (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۰۴ نفر بوده‌است.در فرهنگ جغرافیایی ایران ، رزم آرا درباره این ده اینگونه آمده است:آب باریک دهی جزو دهستان بهنام وسط بخش ورامین شهرستان تهران است.آب و هوای آن جلگه‌ای متعادل است.تعداد سکنه آن ۱۳۳۹ و مردمان ده شیعه مذهب و فارسی زبان هستند. محصولات آن غلات ، صیفی‌جات و چغندر است.
امامزاده باغ که در شرق روستای آب باریک کناره جاده دمز آباد به فاصله ۵۰۰ متری جنوب جاده می باشد . دارای ساختمان چهارگوش است که متولی و بانی آن آقایان تاجیک و ایروانی هستند که از معجزات و کرامات آن بسیار تعریف می کنند و نذورات بسیار توسط روستای اطراف اهداء می شود . امکانات جهت پخت و پز و پخش این نذورات در این امامزاده مهیا می باشد .

روستای ابراهیم‌آباد (ورامین)

ابراهیم‌آباد روستایی در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۲ نفر (۴ خانوار) بوده‌است.

روستای اجربست

اجربست، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای احمدآباد (ورامین)

احمدآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای احمدآباد وسط

احمدآباد وسط، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۹۳ نفر (۵۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای اسدآباد (ورامین)

اسدآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای اسکولو

اسکولو، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای اسماعیل‌آباد (ورامین)

اسماعیل‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای امامزاده عبدالله (ورامین)

امامزاده عبدالله (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای امیرآباد (ورامین)

امیرآباد روستایی از روستاهای ورامین در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۵ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستای ایجدان

ایجدان، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشدکه موقعیت جغرافیایی آن به عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۱۷ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۴ دقیقه است با دشتی وسیع که محصولات آن شامل صیفی جات ، غلات ، حبوبات و پنبه است . چند کارگاه صنعتی و دامداری و مرغداری نیز موجود است . ضمناً زنان این روستا در هنر قالیبافی و گلیم بافی و رنگرزی نقش بسزایی داشته اند .این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است که بیشترین اقوام ساکن آن ، تاجیک ، خسروی ، گلستانی و رجبی هستند .

همینطور که از اسم آن پیدا است ، ایجدان در فرهنگ لغت ، به معنای دژ یا قلعه می باشد .ایجدان کهن ترین روستای دشت ورامین محسوب می شود . به گفته ی پیر پیران این روستا عمو حیدر تاجیک ، در گذشته قلعه ها و تپه های پی در پی در ضلع شرقی شاهزاده محمد وجود داشته است . ضمناً قبرستان قدیمی که معروف به قبرستان گبری حد فاصل یک کیلومتری شمال امامزاده است که امروزه بیشتر آن ها از بین رفته و در ضمن آسیاب آبی در ضلع غربی روستای ایجدان بوده که اثر کمی از آن باقی مانده است .

بقعه شاهزاده محمد

اهالی روستا های اطراف شاهزاده محمد از کرامات و معجزات و شفاعت آن حضرت تعریف زیادی می کنند که چگونه مورد لطف و شفاعت آن بزرگوار قرار گرفته اند . ضمناً روایات سینه به سینه نقل می کنند که ناصرالدین شاه زمانی بیمار می شود و طبیب ایشان می گوید گوشت شکار کویر میل بفرمایید . ایشان برای شکار به طرف شکارگاه جنوب دشت ورامین روانه می شود . در مسیر راه به بارگاه شاهزاده محمد می رسد و کنار مزار ایشان در حین استراحت به خواب رفته و خواب حضرت را می بیند که می گوید شما سالم هستید بلند شوید و حس می کند که هیچ دردی ندارد و دستور بازسازی این بقعه ی متبرکه را صادر می کند .

شرح حال شاهزاده محمد : در کتاب کنزالانساب مرتضی علم الهدی صفحه ۸۴ آورده امامزاده محمد با جمعی از سادات به ورامین آمدند و علی مروان و خالد مروان با هزار نفر از مروانیان به جنگ آنان آمدند و آنان را به شهادت رساندند و در کتاب گنجینه ی دانشمندان ج ۳ ، ص ۶۸۰ شاهزاده محمد در قلعه ای ایجدان است . شاهزاده محمد از دانشمندان بزرگ قرن ۵ و ۶ نام وی را تاج الدین سید محمد کیاکی هم ذکر کرده اند ایشان از فرزندان سید علی جعفر آبادی جنگلی می باشد که در ری در محلۀ کلاهدوزان مدرسه ای بزرگ داشته است .

سبک معماری با گنبدی بلند و بسیار زیبا و فیروزه ای دو پوسته چشم هر بیننده را یرت زده می کند . از بیرون دارای طرح هشت ضلعی است . مدخل ورودی اصلی بنا در ایوانی بزرگ سمت شرقی قرار دارد در جرز های طرفین ایوان با رعایت قرینه سازی کامل دو طاق های دو طبقه ایجاد کردند که بلندی ایوان به ارتفاع ۸/۵ متر می رسد گنبد آستانه از نوع دو پوشه و دارای ساق بلند است سر تا سر بدنه گنبد ساقه آن را کاشی های معرق زیبا متشکل از ترکیب زیبای رنگ ها و اشکال هندسی زینت داده شده است. داخل بنای حرم مطهر دارای طرح چهار ضلعی به طول ۷/۱۵ متر است.

در ابتدای شروع گنبد حاشیه ای با گچبری پر کار دور تا دور بنا را طی می کند این گچبری ترکیبی از گلدان و گل است که به طور هماهنگ تکرار گردیده است در داخل گنبد گچبری های تزئینی مرکب از چند بوته گل درون یک کادر به طور مورب قرارگرفته که بسیار زیباست در بالای این مدخل بنا کتیبه ای از کاشی با خط نستعلیق است که بر آن سوره علق و نام ناصرالدین شاه نوشته شده است ایوان آن نیز نام امین السلطان میرزا علی اصغر خان تاریخ ۱۳۰۳ هجری قمری به چشم می خورد به طور کلی آرامگاه بنایی پر کار و گیر است که معمار آن سعی زیادی در ترکیب و هماهنگ اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن به عمل آورده به طوری که حجم مورد نظر به زیبا ترین شکل اشغال شده است.

شباهت زیادی به بارگاه امامزاده جعفر دارد . سنگ قبر قدیمی با خط ثلث و نستعلیق در شبستان شمالی و جنوبی دیده می شود . قدمت بنای اولیه امامزاده جعفر به دوره زندیه می رسد که در دوره قاجار تعمیر شده است . در زمان سلطنت ایل قاجار شاهزاده محمد در تمام منطقه ری و تهران و ورامین معروف بوده از تمام دارالخلافه های تهران برای زیارت به اینجا می آمدند زائران این امامزاده را در سال ۱۰۰۰۰ نفر و قربانی های آنان را ۲۰۰۰ رأس گوسفند ذکر کرده اند که امروزه هم مورد احترام مردم ورامین و شهر های اطراف مانند حسن آباد ، قم و مسیله و حومه و کاشان می باشد .

دارای زائر سرا جهت رفاه مسافران و کشتار نذورات مهیا است و در کنار بارگاه مطهر آن حضرت حسینیه ای جهت مراسم عزاداری قرار دارد . ضمناً یادآوری می کنیم شرق حرم مطهر شاهزاده محمد آب انباری بزرگ با بیست پله از سطح زمین پائین تر از سطح زمین قرار داشت بود و سنگی که جای پا بر آن حک شده بود در آب انبار وجود داشته که به سرقت رفته و آب انبار نیز تخریب شده است .

تپه ها یا قلعه های باستانی روستای ایجدان
در یک کیلومتری شمال و ۵۰۰ متری شرق قلعه ای دیگر به وسعت نیم هکتار که به دوران باستان می رسد و در کنار شرقی قلعه فاصله ۲۰ متری آسیاب آبی بوده است که امروزه کمی از آثار آن باقی مانده است .

روستای ایجدانک

روستای ایجدانک، یکی از روستاهای ورامین از توابع بخش جوادآباد می باشد که موقعیت جغرافیایی ایران به عرض جغرافیایی ۱۷ دقیقه و ۳۵ درجه و طول جغرافیایی ۳۶ دقیقه و ۵۱ درجه است . فاصله آن با شهر ورامین حدود ۸ کیلومتر است . دارای باغ های سیب فراوان که سیب قندک آن معروف می باشد . محصولات کشاورزی آن شامل غلات ، پنبه ، صیفی جات ، علوفات دامی ، حبوبات و چند کارگاه صنعتی و دامپروری و مرغداری می باشد .این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است .معنی ایج یعنی دژ ، قلعه و دانک به معنی کوچک می باشد که در کل به معنی قلعه کوچک می باشد .

روستای ایجدانک از قدیمی ترین روستا های دشت ورامین است و آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی دارد که عبارتند از تپه ( قلعه ) شرق روستا ، حمام ، مسجد ، قبرستان قدیمی ، دخمه ها ، امامزاده غیبی یعقوب و نقاره خانه ( قربال )
تپه ( قلعه باستانی )
این تپه ( قلعه ) در فاصله ۵۰۰ متری شرق روستا واقع شده است که ورقی از سند تاریخ ورامین را حکایت می کند که در چند سال اخیر توسط دستگاه های دولتی مورد حفاری قرار گرفته است .
نقاره خانه ( قربال )
در قسمت جنوب همین قلعه ، نقاره خانه بوده که به تلی از خاک تبدیل شده است . به گفته پیر محل خان محمد منصوری در فاصله ۲۰۰ متری چهار نقاره خانه ( قربال ) در چهار طرف داشت که امروزه تخریب شده .
امامزاده غیبی یعقوب
این زیارتگاه که فقط چهار دیواری است در قسمت شمال مدرسه واقع شده است که مردم روستا از معجزات و کرامات آن تعریف می کند که برای زیارت و راز و نیاز خود به این مکان می آمدند و زنان روستا نذورات خود را در این محل ادا می کنند و اولین متولّی آن به نام هاجر خاتون بوده است .
حمام و مسجد
حمامی گنبدی شکل که از سطح زمین ۳ متر پایین تر می باشد که از چند قسمت تشکیل می شود : ۱ – رختکن ۲- خزانه ۳- حوض پاشور ۴- تیون ۵- کوره ۶- آب انبار بانی این ساخت حمام خزانۀ خالد خان سیلسپور بوده . معمار آن استاد هاشم سیلسپور بوده و بانی مسجد ، آب انبار امین السلطان میرزا علی اصغر خان بوده است که در زمان قاجار و ناصرالدین شاه آن را ساخته است . تعمیر آن توسط استاد معمار مدخان وزیری صورت گرفته است به گفته پیر محل خان محمد منصوری تاریخ ساخت آن ۱۳۰۳ هجری قمری بوده است .
دخمه ( سردابه ) های به یاد ماندنی
این دخمه ها که در قبرستان قدیمی جنوب روستای ایجدانک می باشد که جسد را به صورت امانت در دخمه ها نگهداری می شده و بعد از مدتی استخوان آنها را جمع آوری در جعبه یا گونی قرار می داده اند و در محل مورد نظر با وسایل چهارپایان این کار صورت می گرفته که بیشتر به شهر های نجف ، کربلا ، قم و دیگر جا ها می بردند و در آنجا دفن می کردند . علت این شگرد کار نبودن وسایل کافی یا ماشین بوده است و این دخمه ها با مصالح آجر و گچ در سطح زمین ساخته می شده و در این قبرستان ۱۵ دخمه باقی مانده است . این دخمه ها به دوران زندیه تا قاجاریه و پهلوی اول می رسد .

روستای باغ خواص

باغ خواص روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد. روستای باغ خواص ورامین بر پایهٔ سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۲۴۷۷ نفر بوده‌است.

روستای بندعلیخان

روستای بندعلیخان، یکی از روستاهای ورامین از توابع بخش جوادآباد در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای بوالعرض

بوالعرض، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشدکه موقعیت جغرافیایی آن به عرض جغرافیایی ۱۶ دقیقه و ۳۵ درجه و طول جغرافیایی ۳۷ دقیقه و ۵۱ درجه است . فاصله آن با شرق شهر ورامین ۲۲ کیلومتر و با شهر پیشوا ۶ کیلومتر است . این روستا یکی از جذابترین ترین روستاهای ورامین است که اهالی آن بسیار خونگرم و مهربان هستند.متاسفانه این روستای زیبا و سرسبز چندین سال است که خالی از سکنه شده و مردم روستا فقط روزها برای کار به آنجا مراجعه می کنند.اهالی از طایفه ی شیبانی می باشند.یکی از خوشنامترین خانواده های بوالعرض،فرزندان مرحوم حاج ستار شیبانی(عمو ستار)هستند که انسانهای بسیار فرهیخته و مردمداری می باشند.

این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است .از آثار تاریخی و مذهبی باقیمانده می توان اشاره به امامزاده عبدالله ، قلعه ی مسکونی ، تپه یا قلعه ، غسالخانه ، مسجد ، حمام و درخت توت کهنسال یاد کرد . تمام آثار این روستا در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت گردیده است .

آستانه مقدس امامزاده عبدالله
مدخل ورودی امامزاده عبدالله رو به شرق است . با گنبدی بلند کاهگلی بدون هیچ تزئینی که بهترین عایق برای گرما و سرمای سرسخت دشت ورامین می باشد ساخته شده است . با مصالحی از خشت و گل اتاق حرم مطهر به ابعاد ۶*۶ متر طول و عرض محرابی شکل است و در دوران بعد ایوانی در قسمت شرقی به آن الحاق شده است . ضمناً در فاصله ۵۰۰ متری تپه یا قلعه های متعددی وجود دارد که حرف از دل تاریخ باستان می زنند و آثار سفالینه آن از هنر و ذوق مردم دوران گذشته این دیار است دیده می شود . دارای قبرستانی بزرگ می باشد .

روستای تپه عطا

تپه عطا، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای تجره

روستای هدف گردشگری تجره ، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد که موقعیت جغرافیایی آن به عرض جغرافیایی ۱۳ دقیقه و ۳۵ درجه و طول جغرافیایی ۴۲ دقیقه و ۵۱ درجه است . این روستا در زمان قاجار به حمایت آقا محمد خان ۶۰ سوار به تهران گسیل داشته است . محصولات کشاورزی آن شامل صیفی جات ، غلات ، پنبه ، انگور ، انار و انجیر و علوفات دامی است .در برهان قاطع تجره بر وزن شرر به خانه های زمستانی ( کاخ ) یا سپید پوش می گویند .این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۱ نفر بوده ‌است .

آثار تاریخی فرهنگی باقی مانده این روستا عبارتند از مزار علی اکبر شاه ترک ، تپه بزرگ ، تپه شغالی ، تپه کوچک ( نقارخانه ) ، قلعه یا کاروانسرای رضاخان علیدوستی ، قلعه ایوب خان علیدوستی ، قلعه ابراهیم و خانه های اربابی ایوب خان و ابراهیم علیدوستی ، باغ پایین ، باغ کهنه ، باغچه قلعه باغ ، باغ علیدوستی که درختان کهن سال دارد ، مسجد و مکتب خانه یا مدرسه قدیمی که خانه شعبانعلی بوده است و برج دو طبقه قدیمی که باقی مانده برج نگهبانی قلعه ای بوده که در مکان قدیمی روستای تجره در حیاط آقای قنبری باقی مانده است ضمن اینکه قدیمی تر از قلعه رضاخان و ایوب خان می باشد .

آرامگاه علی اکبر شاه ترک
شاه علی اکبر ترک عارفی نامدار بوده است که لقبش شاه بوده و مراد منطقه بوده است .این آرامگاه شامل گنبدی هرمی شکل و پله ای زیبا و دیدنی است که مدخل ورودی آن رو به شمال و جنوب می باشد و دارای دو ایوان شمالی و جنوبی است که هر دو طرف آن سرپوشیده است و سقف آن قوسی هلالی دارد و مشابه هم هستند به ابعاد ۷* ۳۰۵ متر طول و عرض بدون هیچ تزئین در ایوان ، که با سقف ضربی بعد ها الحاق شده است .

اتاق هشت ضلعی آن که دیوار های بدنه اش تو رفته محرابی شکل است که دارای سکو یا تخت شاه نشین در قسمت شرقی و غرب اتاق است . هر چهار طرف آن طاقچه های بزرگ مشابه هم با تزئینات گچبری ساده و گلدانی دارد و مقبره این بزرگوار در وسط اتاق قرار گرفته که ضریح ندارد و ضخامت دیواره هایش به بیش از یک متر می رسد که با مصالحی چون خشت و گل و آجر و ملات ساخته شده است . کنار امامزاده خانقاه و ذکرخانه‌ای بوده که کاملاً تخریب شده است . تاریخ بنا آن به دوران صفوی بر می گردد که قسمتی هم در دوران قاجاریه تعمیر شده است .
خانه اربابی ایوب خان علیدوستی
این خانه با معماری سنتی ساخته شده که به خانه های پنج دری معروف است . این خانه به چند بخش تقسیم می شود : تالار ، ایوان ، دو مطبخت ، شاه نشین ، بادگیر ، سردابه و انبار که امروزه در اختیار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد و در آن فیلم های زیادی بازی کرده اند .

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )
خانه اربابی رضاخان علیدوستی
این خانه پنج دری شامل شاه نشین ، مطبخت ، تالاری بزرگ ، تراسی زیبا و بلند و دو بادگیر بلند جهت تهویه هوا و خنک کردن آن در فصل تابستان است .

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )
تپه شماره ۱
این اثر مربوط به سدهٔ ۸ و ۹ ه.ق است و در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۴۳۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه شماره ۳
این اثر مربوط به قرن ۶ و ۷ ه.ق است و در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارۀ ثبت ۷۴۳۴ به ثبت رسیده است .

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

تپه شماره ۴
این اثر مربوط به دوره ایلخانی است و در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارۀ ثبت ۷۴۳۵ به ثبت رسیده است .تپه باستانی شماره ۴روستای تجره ورامین نام تپه ای درجنوب روستای روستای تجره ورامین ودرشرق جاده روستای تجره به روستای حصارحسن بیگ قراردارد؛درکناراین تپه (یعنی تپه شماره۴)؛سه تپه باستانی دیگرقرارداردولی تپه شماره ۴تجره از۳تپه دیگربزرگترمی باشد؛این تپه مانند۳تپه باستانی دیگرروستای تجره متعلق به قرن ۸و۹هجری می باشد.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستای تقی‌آباد (ورامین)

تقی‌آباد روستایی در دهستان بهنام وسط شمالی بخش مرکزی شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۲ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

روستای تقی‌آباد شهرستان

تقی‌آباد شهرستان، یکی از روستاهای ورامین از توابع بخش جوادآباد در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۰ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

روستای جعفرآباد اخوان

جعفرآباد اخوان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام پازوکی جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷۶ نفربوده‌است.

روستای جعفرآباد جنگل (ورامین)

جعفرآباد جنگل، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۵ نفر (۱۰۷ خانوار) بوده‌است.

روستای جهان‌آباد

جهان‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

روستای چاله اردک

چاله اردک، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چاله غازان

چاله غازان، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چرمشهر

چرمشهر، شهرک صنعتی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد. همچنین قطعه ۴ آزادراه غدیر از این منطقه آغاز می شود.این شهرک صنعتی در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌است.

روستای حاج‌آباد عرب‌ها

حاج‌آباد عرب‌ها، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر (۵۳ خانوار) بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد سالار

حاجی‌آباد سالار، یکی از روستاهای ورامین از توابع بخش جوادآباد در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

روستای حسن‌آباد کوه گچ

حسن‌آباد کوه گچ، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۱ نفر (۶۹ خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد (ورامین)

حسین‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای حسین‌آباد جواهری

حسین‌آباد جواهری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۵۰نفر (۴۰ خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد قشقایی

حسین‌آباد قشقایی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد کاشانی

حسین‌آباد کاشانی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۵ نفر (۱۰۳خانوار) بوده‌است.

روستای حصار بالا (ورامین)

حصار بالا، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵۷ نفر (۱۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای حصار علیا (ورامین)

حصار علیا، یکی از روستاهای ورامین از توابع بخش جوادآباد در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ ، جمعیت آن ۱۴۵ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.

روستای حصارحسن بیک

حصارحسن بیک، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.حصارحسن بک . [ ح ِ ح َ س َ ب َ ] (اِخ ) قصبه ای جزء دهستان بهنام عرب بخش ورامین شهرستان تهران . واقع در هیجده هزارگزی جنوب خاور ورامین . سردسیر. دارای ۱۷۴۹ تن سکنه میباشد. فارسی زبانند. از قنات مشروب میشود. محصولات آنجا صیفی ، چغندر قند، باغات میوه . اهالی به کشاورزی ، قالیچه بافی گذران میکنند. راه مالرو و از طریق خاوه ماشین میرود. (ازفرهنگ جغرافیایی ایران ج ۱). زنان این روستادارای تبحردربافت فرشهای سنتی بویژه طرحهای میناخانی،دارُخلی وجنگلی می باشند.روستای حصار حسن بیک در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۰ نفر بوده‌است.

نام این روستا از نام محمد حسن خان بنی عامری در سیصد سال پیش که در زمان خودش معروف به حسن بیگ بوده گرفته شده‌است و روستاهای مبارکیه، دوازده امام و حصارحسن بیگ توسط وی ساخته شده‌اند. این دارای سه کاروانسرای بزرگ بوده که همگی توسط میراث فرهنگی به ثبت رسیده اندازجمله کاروانسرای سیدزین العابدین که موقوفه است و همچنین از روستاهای آباد ورامین یوده ودرکنارمسیل فصلی رود جاجرود قرار دارد. البته رودخانه این روستا که در ۴۰ سال پیش ماهی هم داشت اما امروزه به دلیل احداث سدماملوی ورامین خشک شده‌است. طالبی و گرمک این روستازبانزد است.این روستادرحاشیه دشت کویروپارک ملی کویرقراردارد وگویش مردم این روستابه گویش مرردم نایین نزدیک میباشدچون بیشترمردم این روستاازمهاجرین شهرهاوروستاهای حاشیه دشت کویرازاستان اصفهان میباشند بخصوص زواره .اردستان.کاشان.نطنز.بادرود.نایین.یزد.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستای حصارسرخ

حصارسرخ (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای حصارقاضی

حصارقاضی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۸ نفر بوده‌است.

روستای حصارکوچک

حصارکوچک، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای حصارگلی

حصارگلی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای خالدآباد

خالدآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۸۲۷ نفر بوده‌است.

روستای خاوه

خاوه، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.روستای خاوه در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱۲ نفر ۲۷۰ (خانوار) بوده‌است.نام قدیم این روستا خوابه یا خاور بوده که محل زندگی کمال ابوالقاسم خوابی بوده که وی از بزرگان شیعه در قرن ششم بوده‌است. خاوه از معدود روستاهایی است که دهه ۵۰ شمسی دارای بیمارستان و دبیرستان بوده‌است.
وجه تسمیه این روستا به علت آب و هوای مناسب آن می‌باشد بدین مقصود که معنای لغوی خاوه را «بهشت کوچک» گویند. سعید وزیری نویسنده سرشناس ورامینی این روستا را در زمان آل بویه دارای ۱۰۰۰۰مرد جنگی طبق مستندات تاریخی می‌داند که نشان می‌دهد که خاوه در زبان آل بویه شهر بوده‌ است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )
آثار تاریخی
امامزاده علی، بی بی زبیده، نقاره خانه، دو حمام قدیمی، آب‌انبار، قلعه و تپه باستانی، آسیاب آبی، حسینیه احمدی‌ها، خانه احمدی‌ها، خیابان درختی و مدرسه تاریخی روستای خاوه از جمله آثار منحصر به فردی است که می‌تواند مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گیرد. بقعه سیدسلطان محمود خاوه‌ای یکی از آثار تاریخی مهم این روستاست که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران نوروزی است.سبک معماری این بقعه شباهت بسیاری از بقاع روستاهای مجاور خود را دارد و با گنبدی کم خیز با شیب ملایم با رنگ سبز و با مهارتی خاص ساخته شده‌است.این اثر مهم تاریخی در تاریخ یکم مهر سال ۸۲ به شماره ۱۰۳۲۴ به ثبت آثار ملی رسیده‌است.
قلعه باستانی خاوه نیز یکی از قلعه‌های دیدنی ورامین است که با ارتفاع ۱۲ متر و وسعتی در حدود نیم هکتار متعلق به دوره صفویه یا زندیه است.حمام قدیمی خاوه یکی دیگر از آثار تاریخی این روستاست که با وجود قدمت بسیار و قرار گرفتن در فاصله ۲ و نیم متری از سطح زمین از زیبایی و صلابت منحصر به فردی برخوردار می‌باشد.مدخل آن رو به شمال واقعه شده و متشکل از رختکن، آب‌انبار، حوضچه، پاشور، خلوت‌خانه، خزانه، تیون و گرمخانه می‌باشد.این حمام که متعلق به اوایل دوره قاجاریه است از آجر و ساروج ساخته شده‌است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

بقعه امامزاده علی که نسب وی به موسی ابن جعفر می‌رسد در جنوب روستای خاوه واقع شده‌است.ایوان این بقعه به ابعاد ۵ در ۳ و نیم متر رو به شمال واقع شده و گنبد آن دو پله‌ای و ارتفاع آن از سطح زمین ۷ متر است و با خشت خام و بدون هیچ گونه تزئینی احداث شده‌است.اتاق حرم به ابعاد ۴ و نیم در ۴ و نیم توسط دیواره‌هایی با قطر یک متر احداث شده و در مجاورت آن دو اتاق قرار دارد که به عنوان محل اسکان مسافران از آن استفاده می‌شده‌است.این اثر تاریخی در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۱ به شماره ۷۶۷۱ به ثبت آثار ملی رسیده‌است.

آب‌انبار روستای خاوه بدون کتیبه و با استفاده از ۲۰ پله به زیر زمین منتقل می‌شود و آب شرب روستائیان را تأمین می‌نمود.این آب‌انبار که متعلق به دوره قاجاریه است تا چند سال پیش نیز مورد استفاده روستائیان قرار می‌گرفت.مصالح به کار برده شده در ساخت این آب‌انبار آجر، ساروج و ملات است.در کتاب نزهه القلوب نوشته حمدالله مستوفی قزوینی نام خاوه و ورامین به عنوان ابادترین روستاهای ری ذکر گردیده‌است.
شغل اغلب ساکنین روستای خاوه کشاورزی و دامپروری است و بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی قابل کشت این منطقه که از جمله حاصلخیزترین خاک‌های دشت ورامین است این منطقه را به نگین کشاورزی شهرستان ورامین تبدیل نموده‌است.زنان این روستا نیز از هنر مهم و تأثیرگذار قالی بافی و فرش بافی برخوردارند و طرح‌هایی نظیر مینا خانی، پاشتری، قمی و کاشانی این روستا از آوازه‌ای جهانی برخوردار است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستای خنجرآباد (ورامین)

خنجرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خواجه‌ولی سفلی

خواجه‌ولی سفلی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای خواجه‌ولی علیا

خواجه‌ولی علیا، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸ نفر (۶ خانوار) بوده‌است.

روستای خورین (ورامین)

خورین (ورامین)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام پازوکی جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲۲۳ نفر بوده‌است.

روستای خیرآباد خالصه

خیرآباد خالصه، روستایی از روستاهای ورامین در دهستان بهنام پازوکی جنوبی از توابع بخش مرکزی می باشد. این روستا از مناطقی است که دارای جمعیت هداوند است.خیرآباد جزو خالصه‌جات (املاک دولتی) بود امّا در سال ۱۳۲۴ محمود بدر وزیر دارایی تصویب‌نامه‌ای صادر کرد که این روستا را به ابوطالب شیروانی نماینده پیشین مجلس شورای ملی واگذار کند و به جای آن شانزده پارچه آبادی متعلق به صولت‌الدوله قشقایی را در فارس پس بگیرد که دولت پس از قتل صولت‌الدوله در سال ۱۳۱۱ به شیروانی فروخته بود. این تصمیم در مجلس سر و صدای زیادی به پا کرد. محمد مصدق علیه محمود بدر اعلام جرم کرد و توضیح داد که خیرآباد سالی متجاوز از یک میلیون تومان درآمد دارد. در نتیجه واگذاری انجام نگرفت.

روستای داودآباد (ورامین)

داودآباد (قرچک)، روستایی از توابع بخش قرچک شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان ولی آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۶۳۹۹ نفر بوده‌ است.

روستای در بالا

در بالا، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۴ نفر (۱۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای دمزآباد

روستای دمزآباد یکی از روستاهای ورامین است که به فاصله ۲ کیلومتری این شهر در جاده چرمشهر و در جوار روستاهای آبباریک و جعفر اباد جنگل قرار دارد حرفه اصلی مردم کشاورزی و دامداری می‌باشد .تعداد زیادی دامداری در جوار این روستا قرار دارد.در این روستا بیش از ۲۰۰ خانوار سکونت دارند و جمعیت روستا بالغ بر۲۰۰۰ نفر می‌باشد .علاوه بر آن در این روستا تعداد زیادی مردم افغان نیز ساکن می‌باشند که عمدتاً به عنوان کارگر در دامداری‌ها مشغول فعالیت هستند.این روستا داری دو باب مدرسه در مقطع ابتدایی و نوبت اول دبیرستان(دختران)، ۲۰ باب مغازه، یک مسجد با نام صاحب الامر و یک خانه بهداشت می‌باشد. همچنین این روستا دارای آب لوله کشی، گاز و برق است.

روستای دوازده امام

دوازده امام (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای دولت‌آباد

دولت‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

روستای دهدآقان

دهدآقان، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای دهماسین

روستای دهماسین در ۱ کیلومتری جنوب شرق شهر ورامین در استان تهران قرار دارد و با حدود ۵۰۰ نفر جمعیت یک روستای کم جمعیت است.بافت این روستا فشرده بوده و در اطراف آن زمین‌های کشاورزی و باغات قرار گرفته‌اند. این روستا دارای یک مدرسهٔ ابتدائی و یک مسجد است و در جاده اصلی ورامین – پیشوا قرار دارد.این روستا دارای یک قلعهٔ قدیمی مربوط به زمان‌های بسیار دور است. نام اصلی این روستا را دهماسین ذکر کرده‌اند . به دلیل اینکه این روستا در زمان‌های قدیم در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و کاروان‌های متعدد تجاری که از کشور چین به سمت اروپا در حرکت بودند از این روستا عبور می‌کردند.این روستا رابط قلعه ایرج گبری نیز بوده‌است .

شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی می‌باشد و در کنار کشاورزی به دامپروری نیز مشغول هستند اکثر یت ساکنان روستای دهماسین با یکدیکر نسبت فامیلی دارند جوانان فعال ومومن از مزایای اصلی این روستا می‌باشد روستای دهماسین از حسن خوبی که برخوردار می‌باشد نزدیکی به دو شهر ورامین وپیشوا را برخوردار است ودارای مسجد قدیمی به نام مسجد حضرت امام سجاد (ع) وهیت زنجیر زنان انصار الحسین (ع)ومدرسه روستا که به نام شهید بزرگوار محلاتی بنا شده‌است که زمین ان را ورثه مرحوم دکتر شهرستانی وقف نموده است مردمان این روستا از مشکل بی ابی رنج بسیارمیبرند و مشکل بی ابی یکی از اساسی‌ترین مشکلات این روستا می‌باشد این روستا از شمال با روستای چالتاسیون و از غرب به روستای عسگر اباد و از جنوب به روستای قلعه سین ارتباط دارد.

روستای رستم‌آباد

رستم‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰۹نفر (۱۹۲خانوار) بوده‌است.

روستای ریحان‌آباد

ریحان‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام پازوکی جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۵۸ نفر (۹۲۲خانوار) بوده‌است.

روستای زلف‌آباد

زلف‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای زواره ور

زواره ور، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد که یکی از قدیمی ترین روستا های شرقی دشت ورامین است و باغات فراوانی دارد .این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۰ نفر بوده‌است.زواره ور از اسم برادر رستم ، زوار ، گرفته شده است .
قلعه ( تپه ) روستایی
این قلعه که در جنوب شرقی روستا واقع شده است طبق نظر و بررسی و کاوش کارشناسان اداره میراث فرهنگی کشور به دوران اسلامی می رسد همچنین قلعه دیگری در جنوب روستا واقع شده که در کنار آن قبرستانی قدیمی نیز وجود دارد . در فاصله ۲ کیلومتری تپه یا قلعه صادق آباد نیز موجود است .این اثر باستانی با شمار ۷۶۹ در تاریخ ۱۳۸۱/۱۲/۱۷ در فهرست آثار تاریخی ثبت گردیده است .

روستای سعدآباد املاک

سعدآباد املاک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر (۵۸خانوار) بوده‌است.

روستای سلمان‌آباد

سلمان‌آباد، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹۸ نفر (۲۴۲خانوار) بوده‌است.

روستای سوره

سوره (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد. جنوباً به همسایگی هفت جوبه ، شمالاً به روستای فتح آباد ، شرقاً به روستای بوالعرض و غرباً به روستای معین آباد می باشد . سوره به دو قسمت تقسیم می شود سوره و بر بند که بیشتر از عشایر هداوند می باشند که مردمی مذهبی و مهمان دوست هستند . با دشتی وسیع دارای ۲۸۸ هکتار زمین کشاورزی که در مالکیت عبدالله میرزایی و برادرانش می باشد . یکی از روستا های قدیمی بخش جواد آباد که در ۱۷ کیلومتری شرقی شهر ورامین می باشد . با درختان کهنسال که عمر درختان بیش از ۳۰۰ سال نشان می دهد با دشتی سرسبز و حاصلخیز که بیشترین محصولات غلات ، صیفی جات ، پنبه ، علوفات دامی ، حبوبات و دامپروری و مرغداری و کارگاهی صنعتی نیز مشغول می باشد .
این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.دارای آثار تاریخی مذهبی من جمله امامزاده دو سید ، قلعه یا تپه نقارخانه و قلعه مسکونی چارکول سوره و خانه ارباب معتمد لاریجانی می باشد که امروزه در مالکیت عبدالله میرزایی می باشد .
امامزاده دو سید روستای سوره
بقعه دو سید بزرگوار در کنار جاده سوره به بوالعرض واقع شده با گنبدی اهرمی شکل متوسط است که از چهار طرف درب ورودی دارد که شباهت زیادی به امامزاده طاهر طاهر آباد دارد . مقبره دو سید بزرگوار در زیر گنبد وسط اتاق حرم واقع شده است . ابعاد داخل حرم مطهر ۶/۵*۸ متر طول و عرض است . با مصالحی از خشت گل است که ضخامت دیواره هایش بیش از ۲ متر است . در چند سال اخیر مرمتی از طرف مردم جهت جلوگیری از تخریب انجام شده . چهار طرف بقعه دیواری به صورت حمال ساخته شده . بدون ضریح و متولی است ، ضمن یادآوری که قلعه یا تپه در ضلع جنوب و جنوب شرقی فاصله ۵۰۰ متر دیده می شود و در ۱ کیلومتری شمال غربی تپه یا قلعه و نقاره خانه وجود دارد و در مسیر راه سوره قلعه مسکونی معین آباد با چهار برج دیده می شود بسیار زیبا و دیدنی که در دست بررسی ثبت آثار ملی است . در راه قلعه معین آباد آثار عمیقی از رانش زمین در چند سال اخیر دیده می شود که بعضی گمان می کنند این مسیر ری باستان می باشد و خانه ارباب محیط لاریجانی و قلعه مسکونی روستای معین آباد و قلعه مسکونی چهار برجی معین آباد دیده می شود .
آدرس : جاده قلعه سین ، دو راهی معین آباد ، کیلومتر ۱۰ شرقی شهر ورامین .

روستای شترخوار

شترخوار (ورامین)، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۱ نفر بوده‌است.

روستای شعیب‌آباد کهنه

شعیب‌آباد کهنه، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شعیب‌آباد نو

شعیب‌آباد نو، روستایی از روستاهای ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۱ نفر (۱۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای شکرآباد

شکرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شکرآباد کویر

شکرآباد کویر، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای شمس‌آباد

شمس‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای شمس‌آباد عرب

شمس‌آباد عرب، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۵ نفر (۶۴خانوار) بوده‌است.

روستای شوران

شوران (ورامین)، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۸ نفر بوده‌است.

روستای صالح‌آباد

صالح‌آباد (ورامین)، روستایی از روستاهای ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر (۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای طارند پایین

طارند پایین، روستایی از روستاهای ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۷ نفر (۱۸۸خانوار) بوده‌است.

روستای طاهرآباد

طاهرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد .این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۷۵ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

روستای طغان

طغان ( طغان شهر )، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۶۲ نفر بوده‌است.روستای طغان یکی از روستا های قدیمی ورامین می باشد که قدمت دیرینه ای دارد . در تاریخ اجتماع دوره قاجار ورامین در اسناد طغان در دوران قاجاریه از طغان به عنوان شهر طغان و در جائی دیگر به عنوان ده طغان یاد شده . گویا ده طغان بخش محدودی از منطقه ای بوده حاج آقا میرزا آقاسی در جایی نوشته سیاه آب های شوران و علی آباد را با نهر عظیمی که ۵۰ سنگ آسیاب را بگرداند …
به شهر طغان که تعمیر کرده طغان شاه بوده و در حال مخروبه شده بردم و آن زمین را مزروع ساختم بیست ده معتبر بزرگ باشد . حاج میرزا آقاسی دستور حفر قنواتی برای روستا های طغان و قلعه شوران و شوش آباد داده است . همچنین قلعه های شهر طغان را ساخته است . در ضمن ناصرالدین شاه ده طغان را برای هزینه سفر به خارج فروخته است . شغل بیشتر اهالی آن دامپروری و کشاورزی است . قدیمی ترین اقوام ساکن روستا شاهسوند ، تاجیک ، آقائی ، نفری ، کلکو و زندی می باشند و قلعه ای در داخل روستا بوده که اکنون کاملاً تخریب شده است . تپه باستانی بزرگ شمال روستای طغان که آثار سفال دوران های مختلف در اطراف آن به چشم می خورد . قدمت این تپه به دوران سلجوقیان تا ایلخانیان می رسد .

روستای ظهیرآباد

ظهیرآباد ، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۰ نفر بوده‌است.

روستای عباس‌آباد

عباس‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۷ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

روستای عزت‌آباد غفاریه

عزت‌آباد غفاریه، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای عزیزآباد

عزیزآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای عسگرآباد

عسگرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهرانمی باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای عسگرآباد عباسی

عسگرآباد عباسی، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۴۸نفر (۲۶۸ خانوار) بوده‌است.

روستای فخرآباد

فخرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد

قاسم‌آباد یا هاشم‌آباد روستایی در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ این روستا بدون جمعیت بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد اخوان

قاسم‌آباد اخوان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر (۲۱خانوار) بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد اسکندربیک

قاسم‌آباد اسکندربیک، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای قشلاق جلیل‌آباد

قشلاق جلیل‌آباد ، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۲ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق شمس‌آباد

قشلاق شمس‌آباد ، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق امرآباد

قشلاق امرآباد روستایی کهن در بخش امرآباد ، شهر ورامین می باشد که از طریق قلعه ی باستانی باجک که در این روستا واقع شده است میتوان به قدمت آن پی برد که تاریخ این روستا به دوران ساسانی باز میگردد.از شمال با قاسم‌آباد از جنوب با موسی‌آباد بختیاری از غرب با احمد آباد وسط و از شرق با امرآباد ورامین همسایه هست.در گذشته ، عشایر زیادی از دیگر نقاط مختلف به این روستا کوچ کرده اند ولی در حال حاضر طایفه بزرگ شیرکوند اصلی ترین ساکنان این روستا هستند.شغل مردم این روستا کشاورزی و دامپروری نظیر (گاو و گوسفند) است ، برخی از اهالی روستا در کنار کشاورزی و دامپروری به پرورش مرغ و خروس و کاشت گل و گیاه (ازطریق گلخانه) هم می پردازند.در این روستا ذرت گندم جو بادمجان یونجه کشت میشود.
این روستا دارای ۳ مجتمع آموزشی شامل ابتدایی(دخترانه و پسرانه) ، متوسطه اول(دخترانه و پسرانه) و متوسطه دوم (دخترانه) وهمچنین دارای یک مسجد با قدمت بیش از ۵۰ سال به نام مسجد صاحب الزمان (عج) ، پایگاه بسیج ، ۳ حسینیه (حضرت علی اصغر ، بنی فاطمه و همدانیها ) ، پایگاه بهداشت ، ساختمان دهیاری ، دفتر امور آب و آشامیدنی ، بوستان محله‌ای حاج قاسم سلیمانی و ایستگاه تاکسی به سمت دانشسرا ورامین هست.جوانان پویا و فعال قشلاق امرآباد در مراسمات مذهبی و آیینی مخصوصاً روز عاشورا حضور بالقوه‌ای در امام زاده عبدالله روستا دارند و به مجلس عزاداری شور میبخشند.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )
مکان های تاریخی و زیارتی
آستان امامزاده عبدالله در نزدیکی روستای قشلاق امرآباد قرار دارد. بنای این بقعه خشتی و گِلی بوده و این بقعه به مساحت ۴۰ متر مربع شامل گنبدی پلکانی است.قدمت بقعه به دوره صفویه باز می گردد که در سال ۱۳۷۷ تعمیر و مرمت شده است. نمای داخلی حرم گچکاری شده و ضریح فلزی آن در سال ۱۳۶۶ نصب گردیده است.آستان امامزاده محسن در نزدیکی روستای قشلاق امرآباد در ۱۰ کیلومتری بخش مرکزی ورامین و در میان زمینهای کشاورزی قرار گرفته است. بنای این بقعه خشتی و گِلی بوده و در سال ۱۳۸۰ نوسازی شده و توسعه یافته است. گنبد بقعه به شکل پلکانی و مخروطی است. مرقد امامزاده در میان حرم قرار گرفته و فاقد ضریح است.
این قلعه که در نزدیکی روستا قرار دارد دارای قدمت تاریخی است و قدمت آن به دوره ی ساسانیان بر می گردد. این مکان در اسفند سال ۱۳۸۴ در سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک مکان تاریخی به ثبت رسیده است.این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۴۸ نفر بوده‌است.

روستاهای ورامین ( معرفی 121 روستای ورامین )

روستای قشلاق قویینک

قشلاق قویینک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام پازوکی جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۷۱ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق معین‌آباد

قشلاق معین‌آباد ، روستایی از روستاهای ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر بوده‌است.

روستای قلعه بلند

قلعه بلند یک روستا در ایران است که در بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران واقع شده‌است.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸۱ نفر (۲۱۹ خانوار) بوده‌است

روستای قلعه خواجه

قلعه خواجه (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵۶ نفر بوده‌است.

روستای قلعه قاسم‌آباد

قلعه قاسم‌آباد یا چهار باغ روستایی در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳۰ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه‌نو

قلعه نو (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱ نفر (۴خانوار) بوده‌است.این روستاازسال ۱۳۴۰به بعدمتروکه می باشدوسکنه آن به روستاهای همجوارمهاجرت نموده اند.وفقط کشاورزان بصورت فصلی درآن ساکن میباشند.

روستای قنات کوچک اقصی

قنات کوچک اقصی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای قنات کوچک علیا

قنات کوچک علیا، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای قویینک زهری

قویینک زهری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام پازوکی جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر بوده‌است.
اجاق آقا سید جعفر
اجاق آقا سید جعفر مورد احترام خاص مردم این روستا و همجوار با این روستا است . مردم روستا ها به اجاق آقا سید جعفر علاقه خاصی دارند . اهالی روستا بر این باور هستند که با نذر کمی که می کردند کل روستا را غذا می دادند . اجاق آن همیشه روشن بوده است کسی درباره آن شک نمی کند . همه قبول دارند مرحوم آقا سید جعفر بعداً منزل خود را وقف نذر می کند و هنوز هم همه در همین مکان نذری می دهند و اجاقش هنوز هست .

روستای کاظم‌آباد

کاظم‌آباد روستایی در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان۵۷ نفر (۱۵خانوار) بوده‌است.

روستای کریم‌آباد اقصی

کریم‌آباد اقصی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کویرآباد

کویرآباد یکیاز روستاهای ورامین در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌است.این روستا در لیست دهات خالصه ورامین در دورۀ ناصری ( احتمالاً ۱۳۰۲ ه.ق ) بوده است .

روستای کهریزک بوربور

کهریزک بوربور روستایی از توابع بخش جوادآباد در شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای مبارکیه

مبارکیه، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای محسن‌آباد

محسن‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای محمدآباد اعلاء

محمدآباد اعلا، روستایی از توابع بخش مرکز قرچک در استان تهران می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن۵۳۰۶ نفر (۲۲۱۳خانوار) بوده‌است.

روستای محمدآباد عرب

محمدآباد عرب، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران ایران است. تفاوت این روستا با روستاهای اطراف این هست که بیش از ۳۰ سال که درگیری در این روستا رخ نداده است .این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۷۸ نفر (۵۰۰خانوار) بوده‌است.

روستای محمودآباد طباطبائی

محمودآباد طباطبائی، روستایی از توابع بخش قرچک شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان ولی آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای محمودآباد کهنه

محمودآباد کهنه، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۰۴ نفر (۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای محمودآباد نو

محمودآباد نو، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر (۳۸خانوار) بوده‌است.

روستای مزرعه رازق‌آباد

مزرعه رازق‌آباد ، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای مزرعه کریم‌خانی

مزرعه کریم‌خانی، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای موسی‌آباد بختیاری

موسی‌آباد بختیاری، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۶ نفر (۲۰۶خانوار) بوده‌است.

روستای موسی‌آباد کاشانی

موسی‌آباد کاشانی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین در استان تهران می باشد . این روستا در کنار جاده تهران ورامین با درختان کهنسال می باشد .این روستا در دهستان بهنام وسط شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۵نفر (۹۲خانوار) بوده‌است .
آثار تاریخی
از آثار تاریخی آن می توان به آب انبار ، قلعه اربابی ، مسجد ، انبار قلعه اربابی و حمام اشاره کرد که بانی ساخت آن ارباب کاشانی بوده است . یک کیلومتری جنوب روستای موسی آباد کاشانی دو قلعه یا تپه وجود دارد . کاشانی مالک یا ارباب این روستا خود در زمان قاجار وزیر بوده است .

روستای مونیه (ورامین)

مونیه (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (بخش مرکزی ورامین)

مهدی‌آباد روستایی در دهستان بهنام وسط شمالی بخش مرکزی شهرستان ورامین استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۴۷ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (جوادآباد)

مهدی‌آباد روستایی در دهستان بهنام عرب جنوبی بخش جوادآباد شهرستان ورامین استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ این روستا بدون جمعیت بوده‌است.

روستای نجف‌آباد

نجف‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۴ نفر بوده‌است.

روستای نصیرآباد

نصیرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای نظرآباد

نظرآباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای هفت جوبه

هفت جوبه، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام عرب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای یام

یام (ورامین)، روستایی از روستاهای ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۳ نفر بوده‌است.

روستای یوسف‌آباد

یوسف‌آباد (ورامین)، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای یوسف‌آباد خالصه

یوسف‌آباد خالصه، روستایی از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام وسط جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶ نفر (۱۰خانوار) بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟