کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است


کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در مدیریت جهادی خوب عمل کرده و به عنوان یک نهاد انقلابی در حوزه توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است.

به گزارش ایرنا، احمد دهقان روز چهارشنبه در آیین تکریم از خیران کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با بیان اینکه خیران در زمینه کارهای فرهنگی و نگاه انقلابی ورود کنند افزود: رسانه‌های معاند در برهه‌ای از زمان اصرار بر تخریب کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتند و می خواستند در نگرش مردم تغییراتی به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه ها از طلیعه انقلاب اسلامی آغاز شده و تا امروز با قوت ادامه داشته است تصریح کرد: جهت‌گیری کمیته امداد در این سال ها علمی شده و این مهم در راستای زمینه سازی برای توانمند کردن افراد نیازمند پیش رفته است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه هنوز با مرز کنترل فقر و نیازمندی در جامعه فاصله داریم و برای رفع این فاصله بیش از این باید کار و تلاش کنیم اظهار داشت: در کنار مجموعه کمیته امداد؛ خیران و مراکز نیکوکاری وجود دارند که بازوان یاریگر کمیته امداد هستند و همه تلاش ها در کنار هم یک معنی دارد که همه برای رفع نیاز نیازمندان و توانمندسازی آنان خدمت می کنند بنابراین همگی در یک وحدت رویه ١٠٠ درصدی قرار دارند که این وحدت رویه را باید الگو قرار دهیم.

دهقان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کمیته امداد به عنوان نهادی انقلابی که زمینه اعتماد مردم را فراهم کرده، تخریب شود بیان داشت: باید تلاش شود وجه خدمت به نیازمندان و بستر نگاه خیران و نیکوکاران را گسترش دهیم زیرا درخواست نیکوکاری در برخی از حوزه ها فراوان اما در برخی دیگر از حوزه ها اندک است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: سامانه خوبی در حوزه خیرین توسط کمیته امداد ثبت شده و خیریه ها در راستای کنترل موازی سازی و برای افزایش کیفیت فعالیت ها و هم افزایی در این سامانه ثبت نام کرده اند اما باید سازمان های مردم نهاد، خیرین و حتی سازمان های دولتی در این حوزه در یک سامانه کار انجام دهند.

کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است

گردش مالی ۲۰۰ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری کرمان طی ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در این نشست افزود: متاسفانه جمعیت قابل توجهی از جامعه نیازمند حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند.

یحیی صادقی با بیان اینکه در شرایط دشواری که در کشور حاکم بوده همواره توجه به محرومان و جذب بودجه های حمایتی در اولویت بوده است تصریح کرد: با این نگاه ۵۰ درصد بودجه در فصل ها تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه خیرین ریشه دارترین گروه هایی هستند که در طول تاریخ مشغول به فعالیت هستند و آنها همیشه در انجام کارهای خیر و رفع مشکل محرومین پیش قدم بوده اند گفت: میانگین افراد تحت پوشش کمیته امداد کشور هشت درصد است اما این آمار در استان کرمان ۱۳ درصد است.

صادقی تصریح کرد: بالغ بر ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ماهانه خدمات از این نهاد دریافت می کنند.

وی بیان داشت: کمیته به حل ریشه ای محرومیت ها نگاه ریشه ای دارد و درصدد این هستیم که فقر بین نسلی را از بین ببریم و بتوانیم خانواده ها را هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را نخبگان تشکیل می دهند و به مدارج عالی در کشور رسیده اند تصریح کرد: ما در بخش اشتغال زمینه های خوبی ایجاد کرده ایم به طوری که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ماده ۱۶ پرداخت شده و هنوز هم این جذب دادامه دارد.

صادقی با بیان اینکه باید سیستم های خدمت‌رسان در حوزه کمک های خیرخواهانه هماهنگ باشند خاطرنشان کرد: گردش مالی فعالیت مراکز نیکوکاری استان کرمان طی ۱۰ ماهه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه هماهنگ سازی مجموعه های خیریه خدمت رسان یک دغدغه چندین ساله است افزود: این دغدغه ای جدی است که امیدواریم در یک حوزه به جمع بندی کلی برسیم تا در فرآیند خدمت رسانی به هماهنگی برسد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به اینکه مردم در حوزه مساجد در زمینه کار خیر هماهنگ هستند گفت: مجامع مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی دغدغه ‌شان به سمت سوی کار خیر پیش رفته است.

در این نشست از روسای خیریه ها و خیرین کمیته امداد تجلیل شد.

کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است

کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است

کمیته امداد کرمان در توانمندسازی نیازمندان عملکرد مطلوبی داشته است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود