دربی داغ والیبال گلستان2 هفته مانده به پایان لیگ‌، جایی برای اشتباه نیست


دربی داغ والیبال گلستان2 هفته مانده به پایان لیگ‌، جایی برای اشتباه نیست

گرگان- ایرنا- 2 هفته مانده به پایان لیگ برتر والیبال، جدال تاثیرگذار و دربی حساس نمایندگان گلستان برای تعیین تکلیف یکی از هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف، عصر سرد زمستانی ورزش‌دوستان این استان را به نیمروزی جذاب و داغ تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پاس گرگان و شهرداری گنبد کاووس هفته های سینوس‌واری را در لیگ برتر امسال تجربه کردند . چند هفته با پیروزی های متوالی کام هواداران را شیرین ساختند و هفته های دیگر را با شکست های پیاپی و جدی شدن احتمال سقوط، سپری کردند.

مسابقه امروز این دو تیم گلستانی با یکدیگر به دلیل تاثیر مستقیم نتیجه در کسب سهمیه صعود، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و پایان آن می تواند حکم به خداحافظی یک مربی با بازیکنانش دهد و یا سر طرف دیگر را به دلیل کسب سهمیه صعود به مرحله پلی آف به آسمان بچسباند.

جایگاه دو تیم در جدول رده بندی به گونه‌ای است که اگر پاس در این بازی پیروز شود، صعود خود را قطعی می‌کند اما شهرداری گنبد با پیروزی در این بازی، همچنان باید در هفته پایانی مرحله مقدماتی برای صعود تلاش کند.

پاسی ها در اولین تجربه حضور در لیگ برتر با احاطه مشکلات فراوانی که هنوز نیز گرفتار آن هستند نتایج قابل قبولی گرفته و بدون ستاره و با اتکار به چند سرباز و تعدادی جوان بومی، هم یقه تیم های مدعی و بالای جدولی را گرفته و هم توانسته تا هفته های آخر استحکام خود را برای رسیدن به پلی آف حفظ کند.

پاسی ها که به گفته عیسی سنگدوینی سرمربی تیم هیچ قرارداد مالی ندارند و به صورت دلی برای این تیم به میدان می روند، با وجود چند مشکل اساسی در تیم که به پاشنه آشیل آن ها تبدیل شده، از قدرت معجزه آسایی به اسم اتحاد و انسجام تیمی برخوردارند که در همه روزهای سخت و مسابقات دشوار از این معجون برای برون رفت از مشکلات استفاده کرده و در بازی حساس عصر امروز هم به جرعه گوارایی از آن احتیاج فراوان دارند.

شاید بررسی نفر به نفر بازیکنان دو تیم حکم به برتری شهرداری گنبد در مسابقه عصر امروز دهد اما اگر عظیم جزیده و شاگردانش، پاسی های جوان و با انگیزه را دست کم بگیرند به سرنوشت دیگر تیم هایی که در مصاف با این تیم خود را از پیش برنده دانسته اما با شکست زمین مسابقه را ترک کردند گرفتار خواهند شد.

دربی داغ والیبال گلستان2 هفته مانده به پایان لیگ‌، جایی برای اشتباه نیست

سنگدوینی سرمربی پاس گرگان به ایرنا گفت: با وجود استفاده از بازیکنان جوان و بومی، در ابتدای حضور در لیگ برتر اولین گزینه سقوط به شمار می رفتیم اما با تلاش بازیکنان و کادر فنی در همه بازی های لیگ حریف دشواری برای تیم های مدعی بودیم و در فاصله ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم مرحله پایانی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با پیروزی‌های اخیر و داشتن امید صعود، انتظار از تیم پاس بالا رفته اما هواداران والیبال گرگان بدانند رسیدن به افتخار در جمع تیم ها متمول و مدعی لیگ برتر بدون بودجه و بازیکن شاخص بسیار سخت است.

در طرف دیگر مسابقه امروز، عظیم جزیده و یاران مصمم این سرمربی گنبدی حضور دارند که می خواهند فصل کابوس وار خود را با صعودی شیرین تمام کنند.

گنبدی ها که در ابتدای فصل هدایت تیم را به جمال‌الدین واحدی سپرده بودند خیلی زود پشیمان شدند و پس از سه باخت متوالی در شروع لیگ، عظیم جزیده که فصل قبل این تیم را پنجم لیگ کرده بود را بازگرداندند تا نتایج دلچسب و شیرین این تیم بار دیگر تکرار شود اما ماجرای این فصل آنگونه که گنبدی ها میخواستند پیش نرفت.

بر خلاف فصل گذشته، شهرداری با رفتن چند بازیکن شاخص و کلیدی، ضعیف‌تر و نتیجه آشکار کاهش قدرت تیم در برخی بازی ها به خصوص میزبانی از تیم های میانه و پایین جدول مشهود بود.

در نیم فصل هم چند بازیکن کلیدی دیگر شهرداری گنبد از جمع بازیکنان این تیم خارج شدند تا دست عظیم جزیده برای استفاده از بازیکنان در مسابقات حساس بسته تر باشد و برنامه های پیش بینی شده برای کسب امتیاز در مسابقات حساس ناکام بماند.

با همه سختی های تیم شهرداری ناشی از ضعف بودجه و حمایت مالی که به یارگیری کمتر از حد انتظار سرمربی منجر شد، شاگردان جزیده فاصله زیادی تا صعود به جمع هشت تیم ندارند و کسب امتیاز در ۲ بازی باقیمانده به خصوص پیروزی در مسابقه امروز مقابل پاس گرگان، آن ها را در جدول حفظ خواهد کرد.

شکست خانگی در بازی مقابل یاران عیسی سنگدوینی، فصل را برای گنبدی ها تمام خواهد کرد و آن ها بدون کسب سهمیه مرحله پلی آف و مطمئن از بقا در لیگ، مسابقات امسال را به پایان خواهند برد.

تیم والیبال پاس گرگان در پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال و قبل از بازی امروز با ۱۱ برد و ۱۳ باخت و مجموع ۳۵ امتیاز در رده هشتم و تیم شهرداری گنبدکاووس با ۱۰ برد و ۱۴ باخت و ۳۳ امتیاز در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد.

دربی داغ والیبال گلستان2 هفته مانده به پایان لیگ‌، جایی برای اشتباه نیست

در میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادر ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.​

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس