سهمیه کنسانتره دام عشایر لرستان در ماه جاری 2 برابر شد


سهمیه کنسانتره دام عشایر لرستان در ماه جاری 2 برابر شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهمیه کنسانتره هر راس دام هویت گذاری و پلاک کوبی شده عشایر استان در ماه جاری از سه به 6 کیلوگرم افزایش یافته که از طریق سامانه مالیار توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا "اسفندیار حسنی مقدم "روز چهارشنبه در جمع عشایر منطقه "قلعه رزه" افزود: از اداره کل امور عشایر لرستان انتظار می رود تا سهمیه ۲ برابری کنسانتره دام عشایر برای این ماه محقق شود.

وی اظهار داشت: کشور در جنگ اقتصادی نابرابر و شرایط تحریم است و تلاش می کنیم مشکلات عشایر از جمله علوفه دام را حل کنیم چراکه دولت انقلابی توجه ویژه ای به توانمندسازی عشایر معطوف کرده است.

وی اضافه کرد: پنج درصد جمعیت لرستان عشایر هستند که شامل ۴ هزار خانوار و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت شامل می شود و تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز در استان بر عهده این قشر مولد می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عشایر را افسران امنتیت غذایی دانست و گفت: جمعیت کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ تا ۲.۵ برابر شده است اما به لطف نظام، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و زحمات وزارت اقتدار و امنیت غذایی ( جهاد کشاورزی) تولید غذا و حجم محصولات غذایی حدود ۶ برابر شده است.

حسنی مقدم با اشاره به سه ویژگی بسیار مثبت در زندگی عشایر تصریح کرد: این قشر میراث دار رسوم کهن هستند، مرزدارانی هستند که بدون یک ریال جیره و مواجب از مرزها پاسداری می کنند و تولید کنندگانی هستند که هیچگونه مصرف انرژی ندارند.

عشایر استان با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

میانگین تولیدات سالانه عشایر لرستان شامل ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهی سردآبی ، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان به ارزش هزار میلیارد تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو