10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران


10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران

نرم افزار یا سامانه مدیریت دانش پایگاه‌داده‌ای است که تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده را ذخیره نموده، به اشتراک گذاشته و مدیریت می‌کند. بسیاری از کسب و کارها از آن به عنوان یک مغز استفاده می‌کنند چون به آن‌ها اجازه دسترسی فوری و انتقال داده را می‌دهد. داده‌ها تحکیم شده‌اند و برای همه افراد تیم آسان است […] نوشته 10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران...

نرم افزار یا سامانه مدیریت دانش پایگاه‌داده‌ای است که تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده را ذخیره نموده، به اشتراک گذاشته و مدیریت می‌کند. بسیاری از کسب و کارها از آن به عنوان یک مغز استفاده می‌کنند چون به آن‌ها اجازه دسترسی فوری و انتقال داده را می‌دهد. داده‌ها تحکیم شده‌اند و برای همه افراد تیم آسان است تا اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنند و به شما اجازه دهند اطلاعات را با افراد یا سازمان های داخلی و خارجی به اشتراک بگذارید. سامانه مدیریت دانش وزارت بهداشت، کمیته امداد و بانک رفاه نمونه‌های خصوصی و دولتی از این سامانه هستند. در این مقاله 10 سامانه مدیریت دانش برتر کشور معرفی شده است. علاوه بر معرفی هر کدام، امکانات نرم افزار مدیریت دانش مشخص گردیده است تا راهنمایی جهت انتخاب بهترین سامانه مدیریت دانش متناسب با نیاز سازمان شما باشد. پس از انتخاب و ثبت نام در سامانه مدیریت دانش مورد نظر، با ورود به سایت و استعلام قیمت نرم افزار مدیریت دانش، می‌توانید مناسب‌ترین پلن و تعرفه آن سامانه را با توجه به بودجه و امکانات مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید. همچنین برای اطمینان از انتخاب سامانه خود می توانید از دموی نرم افزار مدیریت دانش انتخابی خود استفاده نمایید که پس از صحبت با مشاوران شرکت در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران

سامانه مدیریت دانش MTAShare

نرم افزار MTAShare ارائه شده توسط شرکت مشاوران توسعه آینده، اولین سامانه مدیریت دانش ایرانی ثبت شده در شورای عالی انفورماتیک کشور است. این نرم افزار پرطرفدار که تاکنون در بیش از ۱۰۰ سازمان ایرانی نصب شده است از نظر بسیاری از متخصصان به عنوان بهترین سامانه مدیریت دانش شناخته می‌شود. سامانه جامع مدیریت دانش MTAShare از سال ۱۳۸۴ تاکنون در ۴ ویرایش اصلی توسعه یافته است. با پیشرفت این تکنولوژی در آخرین ویرایش سامانه MTAShare (4.2)، الگوریتم‌های شبکه اجتماعی سازمانی به این نرم‌‌افزار اضافه شده است. این الگورتیم امکان کسب مرتبط‌ ‌‌ترین دانش در لحظه و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی مبتنی بر دانش بین دانشکاران سازمان را به وجود اورده است.

اصلی‌ترین امکانات سامانه مدیریت دانش مبتنی بر وب مشاوران عبارتند از مدیریت دانش آشکار و ضمنی بر بستر زنجیره شکل‌گیری دانش، ایجاد بانک دانش سازمانی (فرآیندی و پروژه محور) با قابلیت جستجو، تقویت ارتباطات سازمانی اثربخش مبتنی بر دانش، تکمیل نقشه دانش و خبرگان سازمانی، یکپارچه‌سازی منابع دانش سازمانی، پایش مؤثر حوزه‌های دانش کلیدی، استفاده حداکثری از دانش‌ها در بازه عمر آن و گزارش‌گیری پویا از تغییرات شاخص‌های عملکردی مدیریت دانش.

سامانه سپهر

شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات سپهر از سال 1390 در زمینه توسعه و طراحی نرم افزار در شهر شیراز فعالیت می‌کند. یکی از 9 نرم افزار توسعه داده شده توسط این تیم، سامانه مدیریت دانش سپهر است. مهم ترین قابلیت این سامانه ایجاد ساختار درخت دانش و به اشتراک‌گذاری آن است. با سامانه سپر میتوان انواع سایت ویکی را ایجاد نمود. همچنین قابلیت های تگ زدن بر روی مطالب، اشتراک‌گذاری و ایجاد ساختارهای اعتبارسنجی اطلاعات وارد شده از دیگر مزایای این سامانه است.

10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران

تیم یار

این سامانه مدیریت دانش توسط شرکت تیم یار ارائه شده است. این سامانه مدیریت دانش مبتنی بر وب دارای ماژول‌هایی بوده و قابلیت مدیریت اسناد و فایلها، سازماندهی، پیگیری، نظارت و مدیریت فعالیت‌ها، اشتراک‌گذاری دانش و ارتباط با مشتریان و کاربران را دارد. این شرکت چشم‌انداز خود را همه‌گیر شدن در کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، تبدیل شدن به برند محبوب مدیران و قرارگرفتن در زمره بهترین فضای کارهای دیجیتال (ERP) تعیین کرده است.

سامانه مدیریت دانش نداک

این نرم افزار قابلیت‌هایی از جمله گزارشات تخصصی، مدیریت دانش شخصی، مدیریت مستندات، پاداش‌دهی، شبکه اجتماعی و امکانات تیمی، درخواست دانش، نقشه دانش برخوردار است. همچنین تالار گفتگوی این سامانه به هم افزایی دانش حاصل از فعالیت های جمعی افراد تیم کمک کرده و باعث حداکثر شدن مشارکت اعضای سازمان در فرآیندهای جمعی و گروهی می شود. نداک امید دارد که گامی موثر در جهت توانمندسازی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در زمینه مشاوره و مدیریت دانش باشد.

رای ون

این سامانه که توسط اینوتکس ایران ارائه شده است دارای امکانات مختلفی بوده و برای مدیریت دانش فردی گزینه مناسبی می باشد. درخت‌ دانش و امکانات مدل سازی دانش، ارزیابی و ثبت دانش با فرمت‌های مختلف، شبکه اجتماعی درون سازمانی از امکانات سامانه مدیریت دانش مذکور است. همچنین با قابلیت استفاده از داشبوردها و گزارش‌ها در این نرم افزار می‌توان دانش افرادو تیم ها را با فرمت‌های متنوعی جمع آوری کرده و به اشتراک گذاشت.

10 سامانه مدیریت دانش برتر ایران

سامانه مدیریت دانش کاج

سامانه مدیریت دانش یکی از چهار نرم افزار شرکت دانش پردازش کاج پارس است. سایر خدمات نرم افزاری این شرکت عبارتند از بایگانی و آرشیو، خدمات اسکن و سفارشی سازی. این سامانه مدیریت دانش امکان ایجاد یک نقطه دسترسی برای مدیریت همه اطلاعات با طبقه بندی آنها فراهم میکند. همچین در این سامانه با استفاده از یک مدل امنیتی سطح دسترسی کاربران تعیین می شود. همچنین با این نرم افزار می‌توان مکاتبات فیزیکی، اسناد چاپی (از طریق فرآیندهای دیجیتالی کردن) و همچنین ایمیل‌ها را ذخیره کرد.

دایتیک

دایتیک نیز یک نرم افزار مدیریت دانش دیگر است. امکانات نرم افزار مدیریت دانش مذکور شامل نمای درختی، دسترسی سریع، بارگزاری فایل، اشتراک گذاری، زباله دان، جزئیات فایل، تاریخچه، دسترسی و قفل کردن است. دو قابلیت دیگر این سامانه مدیریت دانش امکان حفظ محرمانگی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز و جلوگیری از تغییر توسط افراد دیگری که به اسناد دسترسی دارند می‌باشد.

دانا

امکانات سامانه مدیریت دانش دانا شامل شبکه اجتماعی سازمانی، مدیریت و اشتراک‌گذاری درس آموخته‌ها به صورت متن، صوت و تصویر، نقشه و درخت دانش با قابلیت نمایش خبرگان، دانش آشکار و پنهان، محل نگهداری دانش و همچنین پنل مدیریتی با امکان گزارش‌گیری از عملکرد کارکان در سطوح مختلف می‌باشد.

سامیکس

سامانه مدیریت دانش سامیکس امکان ثبت و ذخیره‌سازی دانش در قالب اسناد و مدارک، صفحات وب، ویکی، محتوا به صورت مالتی مدیا (صوت و ویدئو و…) و بانکهای اطلاعاتی را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت جستجو پیشرفته محتواهای دانشی با جستوگر این سامانه و محدود کردن نتایج با توجه به موضوع و تاریخ و … و همینطور ارزیابی سیستم مدیریت دانش پس از تعریف شاخص ها و نمایش گزارشات و داشبودرها دو قابلیت دیگر این نرم افزار هستند.

ردمنت

سامانه مدیریت دانش یکی از 6 نرم افزار شرکت نرم افزاری ردمنت است. سایر نرم افزارهای این شرکت عبارتند از نرم‌افزار تیکتینگ و پشتیبانی سازمانی، کانال توزیع دیتای هتل‌ها و رزواسیون، مدیریت مشتریان ویژه صرافی‌ها، اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی، اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال. این شرکت فعالیت غیررسمی خود را از سال 1391 آغاز کرده و سال 1398 ماهیت حقوقی خود را تغییر داده است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی