تسهیلات ویژه برای مالکین داخل و خارج بافت فرسوده


تسهیلات ویژه برای مالکین داخل و خارج بافت فرسوده

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: خود مالکین استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت 20 ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.

طلوعی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، بیان کرد: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ 400 میلیون تومان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این طرح خودمالکین برای اخذ تسهیلات ساخت، نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچگونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی ودولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

طلوعی تصریح کرد: خود مالکین استان می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط بندی به بانک عامل معرفی کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم، تسهیلات برای مالکین داخل بافت فرسوده سیصد میلیون تومان با سود 9.5 درصد و یکصد میلیون تومان 18 درصد و برای مالکین خارج از بافت فرسوده شهر، چهارصد میلیون تومان با سود 18 درصد خواهد بود.

وی اظهار کرد: ضمانت‌نامه پرداخت تسهیلات، براساس ضوابط و مقررات بانک‌های عامل از آنان اخذ می‌شود.

طلوعی در پایان به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح اشاره کرد و گفت: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06