عملیات گازرسانی به 8 روستای بخش کوهسار سلماس آغاز شد


عملیات گازرسانی به 8 روستای بخش کوهسار سلماس آغاز شد

ارومیه- ایرنا- عملیات اجرایی گازرسانی به هشت روستای بخش کوهسار همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در این شهرستان آغاز شد.

رییس اداره گاز سلماس روز چهارشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه دارای ۲۴۰ کیلومتر خط توزیع و تغذیه، ۲ ایستگاه تقلیل فشار بوده که برای اجرای آن ۱۳۲ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

حسین جان زاده افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها مردم روستاهای چهریق علیا وسفلی، عبدیل آباد، زولا بهیک، قصریک، یونجالیق، آجواج و میرآباد با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر برنامه ریزی های خوبی برای رفع محرومیت در روستاهای بخش کوهسارصورت گرفته به طوری که در سال گذشته ۱۳ روستای این بخش تحت پوشش نعمت گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: مشترکان این شرکت در شهرستان سلماس طی ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره گاز سلماس اظهار داشت: طی نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۹۴۷ فقره مشترک جدید در سلماس به ثبت رسید.

جان زاده با بیان اینکه از این تعداد اشتراک ارائه شده، ۳۶۱ فقره مربوط به شهر سلماس است، افزود: همچنین ۳۷ فقره تازه شهر و یک هزار و ۵۵۹ فقره اشتراک جدید نیز مربوط به بخش روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری ۵۳۲ فقره انشعاب واگذار شده، بیان کرد: ۷۸ فقره از این انشعابات مربوط به شهر سلماس، ۱۵ فقره برای تازه‌شهر و ۴۳۹ فقره نیز مربوط به بخش روستایی بوده است.

به گفته وی، در مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۴۷۴ فقره انشعاب واگذار شده بود.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

سلماس در شمال استان آذربایجان غربی ، با داشتن دو بخش مرکزی و کوهسار دارای ۱۸۳ روستا و حدود ۲۲۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل