صنایع خودروسازی ایلیا حامی بانوی آلپاین ایران


صنایع خودروسازی ایلیا حامی بانوی آلپاین ایران

اسپانسرینگ ورزشی از جمله فعالیت هایی است که برندهای معتبر جهانی به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین برندینگ در دستور کار دارند.

اسپانسرینگ ورزشی از جمله فعالیت هایی است که برندهای معتبر جهانی به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین برندینگ در دستور کار دارند. شرکت های بزرگی چون تویوتا، شورولت، اینفینیتی، ردبول و ... هرساله هزینه های بسیاری در مسیر حمایت از ورزش هایی چون اسکی، تنیس، مسابقات اتومبیلرانی و ... صرف می کنند.
در ایران اما این روش از برندینگ و البته انجام مسئولیت اجتماعی در بخش ورزش آنقدرها تعریف نشده است. در حالی که وقتی یک شرکت خودروسازی از رشته های ورزشی حمایت می کند، در حقیقت به گسترش این ورزش و سلامت جامعه کمک کرده است. هر چند در سالیان گذشته گاهی خودروسازان به این بخش ورود کرده اند، اما در حقیقت هدف مندی در این حوزه کم رنگ بوده است.

صنایع خودروسازی ایلیا حامی بانوی آلپاین ایران


زیرا عموما برندها اسپانسر رشته های ورزشی چون فوتبال بوده اند و ورزش های انفرادی و به خصوص بانوان ورزشکار کم تر مورد حمایت قرار گرفته اند. این در حالی است که به طور کلی ایرانیان در رشته های انفرادی همواره موفقیت های بیشتری در عرصه جهانی کسب کرده اند و مدال های رنگا رنگ جهانی و المپیکی کشور اغلب بر گردن ورزشکاران رشته های انفرادی آویخته شده است.
اما اخیرا شرکت صنایع خودروسازی ایلیا که چند ماهی است شاسی بلند دایون Y5 را به بازار معرفی کرده است، دست به یک سنت شکنی زده و به جای حمایت از رشته های ورزشی پرطرفداری چون فوتبال، والیبال و... به سراغ ورزش اسکی رفته است تا دین خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی را با این ورزش ادا کند. البته این شرکت تنها اسپانسر یکی از بانوان اسکی باز کشور نیست و ستار صید ورزشکار رشته اسکی استقامت و مرتضی جعفری در رشته اسکی آلپاین و اسکی روی چمن نیز در لیست حمایتی این خودروساز قرار دارند. هر چند به دلیل قوانین تبلیغاتی مسابقات اسکی در المپیک، صنایع خودروسازی ایلیا نمی تواند در عرصه مسابقات نیز حامی این ورزشکاران باشد.

صنایع خودروسازی ایلیا حامی بانوی آلپاین ایران


عاطفه احمدی از قهرمانان خانم رشته اسکی آلپاین است که زیر چتر حمایتی شرکت صنایع خودروسازی ایلیا قرار گرفته است تا نماینده ایران در المپیک زمستانی چین باشد، در مسابقات داخلی با لباسی منقش به لوگو این شرکت حضور پیدا می کند. اقدام این شرکت خصوصی خودروسازی از آنجا ارزشمند است که به طور کلی رسانه های ارتباط جمعی به خصوص صدا و سیما کمتر به سراغ این رشته ورزشی می روند و تقریبا پخش زنده این مسابقات نیز در اولویت این رسانه ها قرار ندارد.
به این ترتیب باید گفت حتی موضوع برندینگ برای این خودروساز احتمالا در درجه دوم قرار داشته است. زیرا اگر این شرکت صرفا با نگاه برندینگ و تبلیغات به اسپانسرینگ نگاه می کرد، می توانست حتی در ورزش های انفرادی به سراغ رشته ورزشی کشتی برود که اغلب مسابقات آن به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود.
پس باید حضور یک شرکت خودروسازی آن هم در بخش خصوصی را در رشته هایی چون اسکی به فال نیک گرفت و دیگر برندهای اقتصادی- صنعتی فعال در کشور را نیز به این مسیر سوق داد. زیرا حمایت اقتصادی از ورزش در نهایت باعث کاهش هزینه های اجتماعی و سلامت فیزیکی و روانی جامعه می شود.

صنایع خودروسازی ایلیا حامی بانوی آلپاین ایران


یادآور می‌شود، پس از پایان رقابت‌های انتخابی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در رشته مارپیچ کوچک عاطفه احمدی با کسب بهترین پوئن فیز (امتیاز جهانی) به عنوان نماینده اسکی آلپاین زنان در المپیک زمستانی انتخاب شد تا اولین حضور در المپیک زمستانی چین را تجربه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام