آتش سوزی در کمین خودروهای هیوندای؛ پیام اخطار به نیم میلیون از مالکان


آتش سوزی در کمین خودروهای هیوندای؛ پیام اخطار به نیم میلیون از مالکان

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) نقص فنی نزدیک به نیم میلیون خودروی هیوندای و کیا ممکن است منجر به آتش‌سوزی و حوادث جبران‌ناپذیری شود. در ادامه جزئیات بیشتر را مشاهده کنید. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات متحده آمریکا به‌تازگی طی بیانیه‌ای رسمی به مالکان برخی از خودروهای هیوندای و کیا، به دلیل خطر آتش‌سوزی دستور پارک در فضای...

نقص فنی نزدیک به نیم میلیون خودروی هیوندای و کیا ممکن است منجر به آتش‌سوزی و حوادث جبران‌ناپذیری شود. در ادامه جزئیات بیشتر را مشاهده کنید.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات متحده آمریکا به‌تازگی طی بیانیه‌ای رسمی به مالکان برخی از خودروهای هیوندای و کیا، به دلیل خطر آتش‌سوزی دستور پارک در فضای باز را داده است. حدود 485 هزار خودرو با خطر آتش‌سوزی مواجه هستند که شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

هیوندای توسان (مدل‌های 2014 تا 2015)هیوندای سانتافه (مدل‌های 2016 تا 2018)سانتافه اسپرت (مدل‌های 2017 تا 2018)سانتافه XL (مدل 2019)کیا اسپورتیج (مدل‌های 2014 تا 2016)کیا K900 (مدل‌های 2016 تا 2018)

آتش سوزی در کمین خودروهای هیوندای؛ پیام اخطار به نیم میلیون از مالکانآتش سوزی در کمین خودروهای هیوندای؛ پیام اخطار به نیم میلیون از مالکان

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا طی چند وقت اخیر مشغول تحقیقات گسترده درباره آتش‌سوزی محفظه موتور خودروهای این دو خودروساز کره‌ای بوده است. مالکان این مدل‌ها در حال حاضر باید خودروهای خود را در فضای باز به دور از ساختمان‌ها و سایر وسایل نقلیه پارک کنند. به عقیده هیوندای و کیا، خودروها در هر دو حالت خاموش و روشن با خطر آتش‌سوزی مواجه هستند. هیوندای نسبت به این مشکل ابراز آگاهی کرده اما اظهار داشته که تاکنون گزارشی از جراحت یا فوت ناشی از این نقص فنی ارائه نشده است.

تا به اینجا، هیوندای و کیا علت آتش‌سوزی را رسماً تایید نکرده‌اند. با این حال، معتقدند یکی از اجزای الکتریکی در سیستم ترمز ضد قفل در صورت برقراری یک اتصال کوتاه داخلی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. تمام خودروهایی که ممکن است این نقص فنی را داشته باشند، فراخوانده می‌شوند و نمایندگی‌های این دو شرکت فیوز جدیدی را برای برد مدار واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیکی که جهت کاهش خطر آتش‌سوزی طراحی شده است، نصب خواهند کرد.

مالکان خودروهای هیوندای و کیا تا 31 مارچ 2022 (11 فروردین 1400) نامه‌های اخطار دریافت خواهند کرد. هیوندای اعلام کرده است که علائمی شامل روشن‌شدن چراغ هشدار سیستم ABS، بوی سوخت و دود از محفظه موتور می‌توانند خبر از آتش‌سوزی بدهند.

منبع :Autoblog

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی