آموزش کامل ترید ارز دیجیتال


ترید ارز دیجیتال چیست؟ واژه‌ی «ترید» (Trade) در زبان انگلیسی به معنای معامله یا مبادله است. در دنیای بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال از این واژه برای اشاره به خرید و فروش این رمزارزها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هدف از ترید ارز دیجیتال (https://blog.morbit.trade/2591/_itworkwhat_is_cryptocurrency_trading_and_how_does_/) کسب...

آموزش کامل ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

واژه‌ی «ترید» (Trade) در زبان انگلیسی به معنای معامله یا مبادله است. در دنیای بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال از این واژه برای اشاره به خرید و فروش این رمزارزها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هدف از ترید ارز دیجیتال کسب سود از این بازار پرنوسان است. بنابراین با داشتن استراتژی‌های مناسب می‌توان از این روش استفاده کرده و سود زیادی به دست آورد.

از آنجایی که این ارزهای دیجیتال مجازی هستند و بر بستر اینترنت قرار دارند، پس برای انجام معاملات ارز دیجیتال به نرم افزارهای ارز دیجیتال نیاز داریم. این نرم افزارها شامل صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول های دیجیتال است که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

تفاوت سرمایه‌گذاری و ترید

تفاوت اصلی بین یک تریدر و یک سرمایه‌گذار، در مدت زمانی است که شخص دارایی را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران تمایل دارند که، مدت طولانی‌تری دارایی را نگه دارند، در حالی که تریدرها تمایل دارند تا دارایی را برای سرمایه‌گذاری در روند کوتاه مدت نگه دارند.

از دیگر تفاوت های میان سرمایه گذاری و ترید، می‌توان به تعداد معاملات اشاره کرد. در واقع سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را به صورت بلند مدت نگه می دارند، تعداد معاملات کمی دارند. اما در مقابل تریدرها، تعداد معاملات زیادتری نسبت به سرمایه‌گذاران دارند.

زیرا آنها از فرصت‌های پیش‌رو استفاده می کنند. در نتیجه، تریدینگ سود بیشتری از سرمایه‌گذاری خواهد داشت. اما لازم است به ذکر است، که ریسک آن نیز به همان میزان بالا است. به همین دلیل تریدرها باید به صورت مداوم، بازار را زیر نظر داشته باشند.

آموزش کامل ترید ارز دیجیتال

معرفی بهترین نرم‌افزارهای ترید ارز دیجیتال

این نکته را فراموش نکنید که در دنیای تجارت، هیچ سرویسی مجانی ارائه نمی شود. از این رو اگر با یک روبات ترید ارز دیجیتال مجانی رو  به رو شدید، شک نکنید که حتما در یک مرحله ای، بدون این که متوجه شوید از شما پول کسر می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که اگر تازه کار هستید، حتما از روبات های معروف و معتبر استفاده کنید.

* وب‌‌‌‌‌سایت Trading View

Trading View معتبرترین بستر معاملات ارز دیجیتال است. این وب‌‌‌‌‌سایت در کنار آماده سازی بستر معامله، ابزراهای تحلیل بازار ارز دیجیتال را نیز در اختیار کاربران قرار می‌‌‌‌‌دهد. این تحلیل‌‌‌‌‌ها با بررسی بازارهای معتبر و فعال جهانی مانند فارکس، نزدک و S P 500 انجام می‌‌‌‌‌شود.

* وب‌‌‌‌‌سایت Coin Telegraph

وب‌‌‌‌‌سایت Coin Telegraph، یکی از بهترین‌‌‌‌‌های اطلاع‌‌‌‌‌رسانی در حوزه‌‌‌‌‌ ترید ارزهای دیجیتال است. اطلاع از به‌روزترین اخبار بازار، در انجام معاملات کارا بسیار تأثیرگذار است. در این وب‌‌‌‌‌سایت تمام اخبار روز پوشش داده می‌‌‌‌‌شود و خود منبع بسیاری از سایت‌‌‌‌‌های دیگر است.

* وب‌‌‌‌‌سایت CoinmarketCap

اگر به دنبال اطلاع از حجم معاملات روزانه، جدیدترین قیمت‌‌‌‌‌ها و ارزهای مورد معامله هستید، CoinmarketCap یکی از بهترین گزینه‌‌‌‌‌ها است. بایادگیری کوین مارکت کپ به راحتی می‌توان از این ابزار استفاده کرد.

* نرم‌‌‌‌‌افزار Coin Tracking

این نرم‌‌‌‌‌افزار یک برنامه برای مدیریت تریدها و سرمایه‌‌‌‌‌گذاری‌‌‌‌‌ها است. این نرم‌‌‌‌‌افزار در قالب وب‌‌‌‌‌سایت و اپلیکیشن موبایل نیز در دسترس است. چنانچه به امکانات بیشتری نیاز دارید باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید. امکاناتی که Coin Tracking در اختیار شما قرار می‌‌‌‌‌دهد، تصمیم‌‌‌‌‌گیری را بسیار راحت می‌‌‌‌‌کند. نمودارهای نسبت قیمت‌‌‌‌‌ها و دارایی شما، امکان مدیریت دارایی‌‌‌‌‌ها در صرافی‌‌‌‌‌های مختلف و میزان سود و زیان از جمله امکاناتی است که Coin Tracking در اختیار قرار می‌‌‌‌‌دهد.

آموزش کامل ترید ارز دیجیتال

ریسک های مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در دنیای امروزی، به دلیل جوان بودن آن، بسیار پرنوسان بوده و جا به جایی قیمت رمز ارزها در این عرصه، گاها به 10 تا 15 درصد در روز و یا حتی در ساعت می رسد.حجم معاملات بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال نزدیک به 70% از کل رمز ارزها بوده و این بدان معنی است که با افت قیمت بیت کوین، ممکن است کل بازار تحت تاثیر قرار گیرد.

در این بازار، تنها رمز ارزهای اندکی وجود دارند که براساس تجارت در بازار، معامله شده و ارزش می گیرند. این بدان معنی است که بسیاری از کوین ها، صرفا بر اساس تاکتیک های بازاریابی، سخن افراد مشهور و حجم معاملات آن ها، ارزش گرفته و به راحتی دست کاری می شوند.

از آنجایی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال، هنوز توسط کشورهای متفاوت قانون گذاری نشده اند، هیچ قانونی به منظور جلوگیری از دست کاری بازار در این عرصه وجود نداشته و از این رو، سرمایه گذاری بر روی این مارکت، تا حدودی خطرناک می باشد. (این امر بیشتر مربوط به بازار آلتکوین ها می باشد.)

درآمد ترید ارز دیجیتال

در مورد درآمد تریدر ارز دیجیتال، نکات مهمی وجود دارد که کمتر به آن توجه می‌شود. درواقع معامله گران بازار از ترس زیاد شدن رقابت ، درآمد واقعی خود را بیان نمی‌کنند. ترید انواع مختلفی دارد که شناخته شده‌­ترین آن، درآمد ترید از نوع روزانه است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. باید توجه کنیم که حقایق درآمد ترید در ایران با تبلیغات نشان داده‌شده، تفاوت دارد.

بر اساس آمار Glassdoor، از بین بیش از 1692 ترید، درآمد ترید به طور متوسط و روزانه ۸۹۴۹۶ دلار بوده است. اگر این مقدار را در عدد ۳۰ ضرب کنیم، می‌توانیم مقدار ماهانه‌ی درآمد یک تریدر را به دست آوریم. البته که این مقادیر تقریبی است و ممکن است در زمان‌های مختلف متفاوت باشد.

ترید ارز دیجیتال در ایران

ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به دلیل تحریم‌های وارد شده برای کاربران ایرانی مشکلات زیادی به همراه داشته و انجام معاملات فیوچرز را برای این دسته محدود نموده است. صرافی ارز دیجیتال موربیت، یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های معاملات رمزارز در ایران است که می‌توان در آن معاملات اسپات و انواع روش‌های ترید را به انجام رساند. به منظور ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191004243 تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل