درخواست قصاص برای برادر معتاد


جلسه محاکمه پسرمعتادی که متهم است با آتش زدن خانه‌شان مرگ پدرش را رقم زده در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که برادرش خواهان اشد مجازات برای وی است. به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از شهریور سال...

جلسه محاکمه پسرمعتادی که متهم است با آتش زدن خانه‌شان مرگ پدرش را رقم زده در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که برادرش خواهان اشد مجازات برای وی است.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از شهریور سال گذشته با گزارش آتش‌سوزی یک خانه در منطقه مجیدیه آغاز شد. پس از حضور مأموران آتش نشانی و خاموش کردن آتش مشخص شد که پدر خانواده فوت کرده و کارشناسان نیز اعلام کردند که آتش سوزی عمدی بوده است.

با تحقیقات مأموران پلیس معلوم شد که پسر 40 ساله خانواده که از مدت‌ها قبل به خاطر اعتیادش با خانواده‌اش اختلاف داشته عامل آتش سوزی بوده است.

به این ترتیب وی بازداشت شد و به حریق عمدی خانه‌شان اعتراف کرد. پس از اظهارات متهم، برای وی به اتهام تسبیب در قتل پدر و اقدام به قتل مادر و برادرش کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه دادگاه برادر متهم برای وی درخواست اشد مجازات کرد و گفت: برادرم چند سالی بود که به مواد مخدر اعتیاد داشت و در این مدت آرامش را از ما گرفته بود او پدرم را کشت و می‌خواست من و مادرم را هم به قتل برساند و به همین خاطر از قضات می‌خواهم تا او را به اشد مجازات محکوم کنند.

در ادامه نیز مادر متهم با تأیید حرف‌های پسرش گفت: پسرم سال‌ها ما را آزار داد و این رفتارش ناشی از اعتیادش بود دیگر همه از دست او خسته شده بودند.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمدی گفت: از زمانی که به خاطر دارم پدر و مادرم همیشه بین من و برادرم تبعیض قائل می‌شدند این موضوع باعث شده بود که مدام حس حقارت کنم. بعد هم که معتاد شدم هیچ وقت از من حمایت نکردند و ما بیشتر مواقع سر پرداخت پول برای خریدن مواد باهم اختلاف داشتیم.

شب حادثه به بهانه خرید قطره چشم از مادرم حدود 100 هزار تومان خواستم که مادرم گفت پول قطره 20 هزار تومان می‌شود من یک ریال بیشتر نمی‌پردازم. چون می‌دانست من می‌خواهم متادون بخرم. به همین خاطر عصبانی شدم و شب وقتی خوابیدند با ریختن بنزین بر روی پتوها خانه را به آتش کشیدم. اما مادر و برادرم بیدار شدند و فرار کردند اما پدرم که در خواب بود فوت کرد. من نمی‌خواستم او بمیرد قصدم فقط ترساندن آنها بود.

قضات پس از شنیدن صحبت‌های متهم و مادر و برادرش برای صدور حکم وارد شور شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش