4 طرح عمرانی و کشاورزی در قمصر کاشان بهره‌برداری شد


4 طرح عمرانی و کشاورزی در قمصر کاشان بهره‌برداری شد

کاشان - ایرنا - چهار طرح عمرانی و کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 987 میلیون تومان چهارشنبه همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر در بخش‌ قمصر از توابع شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: برای اجرای طرح تجمیعی آبیاری کم فشار روستای جزاوند یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان هزینه شده که ۷۲۴ میلیون تومان سهم دولت و بقیه با مشارکت بهره‌برداران انجام شده است.

محمدشریف زاعی افزود: این طرح که در مدت هشت ماه اجرا شده، برای ۱۴۵ نفر تثبیت اشتغال فراهم کرده و ۱۶۰ خانوار نیز از مزیت‌های آن بهره‌مند شدند.

وی بهره‌برداری از مخزن ۲۰۰ مترمکعبی روستای جوینان را از دیگر طرح‌ها بیان و اضافه کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای عمرانی برای این طرح هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، بهبود کمی آب شرب روستا، امکان انتقال آب به صورت ثقلی با هدف کاهش مصرف انرژی، افزایش ذخیره آب شرب روستا، مدیریت فشار و کاهش آب بدون درآمد، ایجاد امکان استفاده بهینه از مخزن‌های موجود و افزایش پایداری آبرسانی در روستای جوینان را هدف‌های اجرای این طرح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای ۲ طرح دیوارسازی در روستاهای حسین‌آباد و مسلم‌آباد از توابع بخش قمصر که با هدف ایمن‌سازی حاشیه رودخانه و همچنین زیابسازی فشای روستایی اجرا شده، ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

زارعی همچنین کلنگ‌زنی پل محله بن‌رود شهر قمصر را یادآور شد و گفت: این پل به طول ۱۲، عرض ۱۴ و ارتفاع پنج متر با استفاده از سازه بتنی با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری قمصر ساخته خواهد شد.

بخش قمصر در مجموع ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۳ هزار نفر آن در هفت روستای این بخش زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک