پیکان، پرچمدار بی هوادارهای ستاره ساز؛ نصف استقلال برای آنهاست


پیکان، پرچمدار بی هوادارهای ستاره ساز؛ نصف استقلال برای آنهاست

تهران- ایرنا- نیمی از بازیکنان استقلال در دیدار مقابل پیکان در سه تیمی به فوتبال ایران معرفی شدند که در فوتبال پایتخت فعالیت داشتند و دارند؛ تیم هایی که هوادار ندارند اما ستاره های زیادی را معرفی کرده اند.

به گزارش ایرنا، استقلال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی به مصاف میزبان خود پیکان رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد و راهی مرحله بعدی شود.

این پیروزی در حالی برای تیم فرهاد مجیدی رقم خورد که پیکان نمایش سزاوارانه ای داشت و اگر تیر دروازه یا درخشش علیرضا رضایی نبود می توانستیم این تیم را در دور بعدی ببینیم. شاگردان مجتبی حسینی با نمایشی شجاعانه حریف پرستاره خود را تحت فشار گذاشتند اما نتوانستند از سد دروازه بان سابق خود بگذرند.

جالب است که پیکان در حالی این بازی خود را به اجرا گذاشت که علیرضا کوشکی و محمد امین درویشی، ۲ بازیکن کلیدی خود را به تیم های دیگر فروخته بود اما تاثیری در روند این تیم ایجاد نشد. آنها در سالیان اخیر بازیکنان زیادی را به تیم های بزرگ فوتبال ایران فرستادند. البته که در این راه تنها نبودند و تیم های سایپا و نفت تهران هم مانند آنها این بازیکن سازی را داشتند.

جالب است نگاهی به ترکیب استقلال در بازی با پیکان بیندازیم تا تاثیرات این تیم های تهرانیِ بدون هوادار را در تیم پایتخت نشین پرهوادار ببینیم.

از ۱۶ بازیکنی که در دیدار با پیکان برای استقلال بازی کردند هفت بازیکن در پیکان، نفت و سایپا به فوتبال ایران معرفی شدند و وریا غفوری هم در تیم نفت تبدیل به یک ستاره شد.

اسامی این بازیکن به شرخ زیر است:

پیکان: علیرضا رضایی و سیاوش یزدانی

سایپا: ابوالفضل جلالی، امیرحسین حسین زاده و آرمان رمضانی

نفت: محمد دانشگر و امیر ارسلان مطهری

در دیگر تیمهای بزرگ فوتبال کشورمان نیز می توانیم آثار این سه تیم را ببینیم. خیلی از بازیکنان پرورش پیدا کرده در این سه تیم تهرانی حالا لژیونر شده اند یا برای تیم ملی بازی می کنند. علیرضا کوشکی، آخرین خروجی خودروسازان بوده است.

بازیکنی که پرسپولیس را به عنوان خواهان خودمی خواست اما سر از فولاد خوزستان درآورد. با این وجود در همین تیم کنونی پیکان نیز نفراتی چون سامان فلاح، محمدحسین فلاح، غلامرضا ثابت ایمانی و ... می توانند به زودی راهی تیمهای بزرگی شوند و تبدیل به ستاره شوند.

شوربختانه حالا خبری از نفت تهران نیست و این باشگاه منحل شده است. سایپا به لیگ یک سقوط کرده و موقعیتش به گونه ای است که حداقل فصل بعد در لیگ برتر نخواهد بود و فقط پیکان به عنوان پرچمدار این تیمهای بدون هوادار اما بازیکن ساز در لیگ برتر مشغول است و به فعالیت ادامه می دهد. تیمی که با مجتبی حسینی فوتبالی محترم و شایسته را به اجرا می گذارد و استقلال پرستاره را تحت فشار می گذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد