بسته پیشنهادی انتشارات شهید کاظمی با موضوع انقلاب اسلامی


بسته پیشنهادی انتشارات شهید کاظمی با موضوع انقلاب اسلامی

انتشارات شهید کاظمی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، بسته پیشنهادی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب به علاقه‌مندان این حوزه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انتشارات شهید کاظمی، در چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتشارات شهید کاظمی بسته پیشنهادی با محوریت انقلاب اسلامی ارائه کرد.

«تولد یک انقلاب» | اثر بهزاد دانشگر | انتشارات شهید کاظمی
سالها پیش انقلابی متولد شد که بسیاری از ما شاهد تولدش نبودیم، همین است که گاه نسبتمان را با آن فراموش می‌کنیم. نمی‌دانیم دوستش داشته باشیم یا نه؟ نمی‌دانیم چرا و چگونه متولد شد؟ نمی‌دانیم اصلا در آن مقطع تاریخی راه دیگری به‌جز انقلاب در پیش‌رو بوده است یا نه؟ این کتاب در لابه‌لای خاطرات قهرمان‌های آن روزها به دنبال پاسخی است برای این سوال‌ها...
این کتاب قبلا در یک دوره چهار جلدی به نام «به روایت اول شخص» منتشر شده بود.

«داستان انقلاب» | اثر محمد ستاری وفایی | انتشارات شهید کاظمی
این کتاب رمانی است که به رویداد‌ها و وقایع تاریخی کشور از سال 1320 پرداخته است که با ورود متفقین به ایران آغاز شده و تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه می‌‌یابد.

«بازی عوض شده» | اثر سجاد خالقی | انتشارات شهید کاظمی
کتاب «بازی عوض شده» شامل داستان‌های کوتاه برگزیده در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است. سیر زمانی این مجموعه که از 11 داستان تشکیل شده از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا جانبازی شخصیت داستان است.

«مادر و کدر»، «بازی عوض شده»، «مردی در مقابل»، «و دیگر هیچ»، «بازی از نو»، «تاریک، روشن، تاریک، روشن، تاریک، روشن...»، «پشت این دیوار ها کسی هست»، «آدم ها روی پل»، «تا همیشه این جا کسی هست»، «حال من جور دیگری است» و داستانی به نام «همه چیز از همه چیز شروع شد» عنوان 11 داستان کوتاه این کتاب است.

«سه شهید» | اثر حمید داودآبادی | انتشارات شهید کاظمی
این کتاب اثری تازه به قلم حمید داودآبادی حاوی خاطراتی منتشر نشده از شهیدان طیب حاج رضایی، سید علی اندرزگو و محمدعلی رجایی است.
در این اثر گفت‌وگویی صریح و منتشر نشده با خانواده این سه شهید شاخص انقلاب منتشر شده و نکاتی را پیرامون این شخصیت‌های انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند.
شهید سید علی اندرزگو روحانی مبازر و انقلابی که 14 سال تحت تعقیب خبیث‌ترین سرسپردگان رژیم طاغوت شاهنشاهی بود. ساواک که تشکیلات دوره دیده‌ای با دستگاهی عریض و طویل، بود. ساوک در آن زمان چیزی حدود شش میلیون تومان جایزه برای یافتن او تعیین کرده بود. در تاریخ مبارزه مردم مسلمان وانقلاب اسلامی، کمتر کسی را میتوان یافت که این‌گونه مزدوران امنیتی را به‌خود مشغول کرده باشد.
شهید محمدعلی رجایی نیز دومین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بود که در یک ترور در دفتر نخست وزیری به شهادت رسید. همچین طیب حاج رضایی دیگر شخصیتی است که در این کتاب به او پرداخته شده است.

«شبیخون به خفاش» | اثر محمد ستاری وفایی | انتشارات شهید کاظمی
از فتنه‌ها و دسیسه‌هایی می‌گوید که ناپیدا و نانوشته‌اند! فتنه‌هایی که در سال 1358 در حساس‌ترین منطقه کشور، آذربایجان، آتش دشمنی را بر نهال نورسیده انقلاب برافروخت تا هرگز قامت راست نکند. از پرونده‌های محرمانه‌ای می‌گوید که پر بود از نقشه‌های ظریف و ناجوانمردانه برای نابودی و زوال انقلاب اسلامی‌مان. حکایت هیجانی و جذاب شبیخون به خفاش حکایت مردانی است که در لحظه و به‌موقع، این دسیسه را شناختند و در عملیاتی شگرف، خواب عمال استکبار را آشفته کردند. این کتاب پرده از حقایقی برمی‌دارد که چیزی جز واقعیت نبوده است؛ حقایقی بزرگ از پشت‌صحنه‌های کوچه‌های تبریز انقلاب.

«طلبه انقلابی» | اثر سعید هلالیان | انتشارات شهید کاظمی
ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت‌آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی‌های عصر خمینی و تأثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت‌های پدید آمده بسیار گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت‌های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل‌تری متوجه حوزه‌های علمیه، طلاب و عالمان شود که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق هستند.
در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می‌شود، اما درباره «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی‌های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه‌های رسیدن بدان‌ها و نیز آسیب‌ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می‌شود.

«در پس غبار» | اثر محسن فامیل زرگریان | انتشارات شهید کاظمی
این نوشتار، گامی است کوچک در جهت شناخت فرقه‌‌ای موسوم به گروهک مجاهدین خلق که از سر تکلیف و با مطالعه مستندات موجود و مصاحبه با رهایی‌یافتگان از بند اشرف، گردآوری‌ شده و غالب اتفاقات آن برگرفته از داستان‌‌های واقعی رخ‌ داده در سازمان و در پادگان اشرف است تا خصوصا نسل جوانی که جنایات منافقین را ندیده و یا از واقعیات آن آگاهی کافی ندارد، متأثر از رسانه و تبلیغاتی کذایی واقع نشده و در دام فریبشان گرفتار نیاید. امید است که این تلاش مقبول مخاطبین واقع شود.

این داستان، با بیان واقعیاتی مستند در قالب مجاز، خواننده را با حقایق باورناپذیری آشنا می‌‌کند که ضمن تبیین رفتار فرقه‌‌گرایانه سازمان، آلام فریب‌‌خوردگان در بند فرقه را به تصویر کشیده و چرایی تحمل آن‌ همه حقارت، تحقیر و تخریب از طرف اعضای فرقه را توجیه خواهد کرد.

«آخرین نخست وزیر» | اثر جواد موگویی | انتشارات شهید کاظمی
به شهادت مولف بعد از نوشتن کتاب اسرار آیت (اثر همین نویسنده) سرآغاز ایده آخرین نخست‌وزیر شکل می‌گیرد.
این کتاب که در واقع نگاهی به زندگی میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر در جمهوری اسلامی می‌پردازد، بوده و سیر زندگی او و اتفاقات سال‌های 1320 تا 1368 را بررسی کرده است. مولف سعی کرده تا به‌دور از جانبداری و فقط بر اساس مستندات تاریخی دست به روایت بزند.
برخی از اسناد در پایان کتاب درج گردیده است.

«کربلای تاریخ ساز انقلاب اسلامی» | اثر جواد شفیعیان | انتشارات شهید کاظمی
کتاب حاضر، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد حادثه هفتم تیرماه است. اسامی شهدا و مجروحان این حادثه به همراه گاه‌شمار زندگی شهید بهشتی نیز در این کتاب ذکر شده است.

«تاریخ مستطاب آمریکا» » | اثر مازیار بیژنی-دکتر محمدصادق کوشکی | انتشارات شهید کاظمی
نقد سیاست‌های کشوری استعمارگر چون آمریکا به زبان طنز و در قالب کاریکاتور
نویسنده در این کتاب در سه فصل به موضوعاتی چون تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به روایت تاریخ آمریکا می‌پردازد و در کنار آن در هربخش از کتاب کاریکاتورهای کشیده ‌شده توسط مازیار بیژنی نیز استفاده شده است.

من از گاوی که لگد میزند میترسم | اثر حامد اشتری | انتشارات شهید کاظمی
داستان‌ دارای ارتباط مضمونی با یکدیگر است و در قالبی دراماتیک، هویت انسان ایرانی را مورد ژرف‌نگری قرار می‌دهد. آدم‌های این مجموعه‌داستان گاهی می‌دوند، گاهی کار می‌کنند و عرق می‌ریزند، گاهی در راه آرمان خود لگد می‌خورند و گاه می‌میرند. عده‌ای در دنیای این کتاب خود را گم کرده‌اند و دیگرانی هم به‌دنبال «اصل» خود می‌گردند. این مجموعه‌داستان در عین قصه‌گویی پر از نماد و نشانه است و می‌کوشد در ورای هر ماجرا نیشتری هم به اطوار دنیای مدرن و آدابش بزند.

تول سوم | اثر فاطمه الیاسی | انتشارات شهید کاظمی
بازنمایی مبارزات نیروهای انقلاب در سال 1357 با رژیم شاه در کرمانشاه. نویسنده می‌کوشد در این رمان نوجوان به مقابله با تحریف تاریخ پهلوی می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه این رژیم با خرابکاری‌های مختلف سعی در بدنام کردن نیروهای مبارز انقلاب داشته است. همچنین این رمان جزو آثار برگزیده در جشنواره مختلف ادبی چون جشنواره شهید اندرزگو بوده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس