مطالبه جامعه قرآنی کشور مبنی بر تولید و پخش برنامه‌های متنوع قرآنی از رسانه ملی


مطالبه جامعه قرآنی کشور مبنی بر تولید و پخش برنامه‌های متنوع قرآنی از رسانه ملی

نشست شانزدهم با موضوع تلاوت قرآن و نغمه های دینی رسانه ملی و فضای مجازی در یک همکاری تنگاتنگ بین رادیو قرآن، شبکه قرآن و شورای عالی قرآن، رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ «محمدتقی میرزاجانی»، در شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم گفت: ماموریت و وظایف شورای عالی قرآن در خیلی از بخش ها همگام و در کنار رسانه ملی است. در این نشست این مسئله به صورت ویژه تر اتفاق افتاد و در یک همکاری تنگاتنگ بین رادیو قرآن، شبکه قرآن و شورای عالی قرآن، نشست شانزدهم رقم خورد که موضوع آن هم تلاوت قرآن و نغمه های دینی رسانه ملی و فضای مجازی بود.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن افزود: در این نشست باتوجه به جلسات متعدد این دغدغه نقطه مشترک همه ما بود که در حوزه قرآن به خاطر ارتقا و تحول لازم است اقداماتی صورت بگیرد لذا این موضوع را در دستور کار نشست تخصصی شورای عالی قرآن قرار دادیم و علاقه مندان قرآنی را درگیر این موضوع کردیم. در ادامه کار، فراخوان منتشر شد و طرح و ایده هایی را دریافت کردیم. همچنین از تعدادی از فعالان و کارشناسان قرآنی هم دعوت کردیم تا ذیل موضوعات طراحی شده ما طرح موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نشست شانزدهم طی روز های ۱۱ ،۱۲ و ۱۳ بهمن ماه و استقبال از آن، ابراز کرد: در این نشست، طرح ها و ایده های مطرح شده نقد شدند؛ البته در مجموع از حیث مشارکت در ارائه ایده ها و طرح ها، آنچنان قابل ذکر نیست که به دلیل نو بودن طرح، پیش بینی می کردیم از لحاظ کمی استقبال چشمگیری را شاهد نباشیم.

میرزاجانی اظهار کرد: فراخوان ما عام بود و در کنارش هم با افراد متخصص مشورت کردیم و به تعدادی از اساتید هم سفارش طرح و بحث را دادیم و در عین حال با پخش تیزر های تبلیغاتی در سیمای ملی این موضوع را به صورت عام منتشر کردیم، به گونه ای که همه می توانستند در آن شرکت کنند.

وی در خصوص بحث داوری آثار ارسال شده به این نشست گفت: بررسی ها و داوری ها طی دو روز به صورت مجازی انجام شد و ارائه کننده از طریق یک ارتباط مجازی با داوران باید از طرح خود دفاع می کرد که در نهایت ۱۵ طرح و ایده انتخاب شد و شش ایده هم قابل تقدیر شناخته شد. در فرایند سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه و نقد این طرح ها و ایده ها قالب بر ۳۰ نفر از اساتید و کارشناسان قرآنی و رسانه ای درگیر این کار بودند. در اختتامیه نشست شانزدهم باید جمع بندی این اتفاقات را ارائه می کردیم که این جمع بندی مسیر ما را در ادامه کار مشخص می کند.

میرزاجانی در خصوص سرنوشت طرح ها و ایده های ارائه شده در این نشست هم گفت: ما جلسه ای را در شورای عالی قرآن داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که مجددا آثار ارسالی را بررسی کنیم و احتمالا همه این ها را در یک گردش کار به ریاست صدا و سیمای ملی ارائه دهیم. همچنین گزارش و هدف گذاری را به ایشان ارائه خواهیم داد. البته در محل برگزاری برنامه در خصوص بحث تحول در حوزه قرآنی با ایشان صحبتی داشتم که مورد استقبال قرار گرفت و به بنده تاکید کردند این ایده ها و طرح ها حتما جمع آوری و ارائه شود که بتوانیم از آن ها بهره مند شویم؛ لذا تمامی آثار ارائه شده مورد بررسی مجدد و استفاده قرار خواهد گرفت. معاون شورای عالی قرآن در ادامه با اشاره به اهمیت تحول در این عرصه گفت: معتقدیم با یک همایش و چند طرح نمی توان تحول ایجاد کرد، اما می توان فتح بابی را ایجاد و این گفتمان را ایجاد کرد لذا قطعا این مسیر ادامه خواهد داشت.

مسئله بعدی تعاملی بود که با شبکه قرآن، رادیو قرآن و شورای عالی قرآن به عنوان یک اقدام حداقلی در وب سایت و صفحه مجازی هرسه مجموعه بخشی درنظر گرفته شود تا در طول سال پذیرای طرح ها و ایده های قرآنی باشیم. وی بیان کرد: مسئله بعدی مطالبه و توقع جامعه قرآنی کشور از مدیریت ارشد رسانه ملی است که در تولید و پخش برنامه های متعدد و متنوع از همه شبکه های صدا و سیما اهتمام بیشتری داشته باشند و نسبت به این موضوع یک نگاه ویژه ای رقم بخورد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)